Muskampen 2025: Segraren korad!

Expert i konkurs. Ni som har "fyndat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

haha i halmstad ligger en franchise ägd expert butik 300m bort från en onoff butik som blev expert när onoff gick i konkurs så vi har i halmstad haft 2st expert butiker inom 300m av varandra (rakt över gatan)

har alltid undrat varför i helvete dom ligger så tätt men nu förstår jag att den ena ägs av expert (Stormgatan 4B) och den andra är en franchise expert så den är helt oberoende av den andra butiken då undra vad som händer med franchise butikerna, byter dom namn eller lägger dom också ner?

Franchise-butikerna påverkars bara indirekt av konkursen och de kommer byta namn. Har en Expert-franchise ca 50 meter från mig som jag gick förbi för en kvart sedan - fönstrena är täckta av utskrivna papper i Arial som det står "Välkommen till [butikägares efternamn] Foto". ser lagom proffsigt ut Nya skyltar på G

Finns fyra stycken Expert butiker i Västerås, endast en verkar vara ägd av koncernen själva (den på Erikslund). på Hälla finns en Expert Stormarknad (köpte min Eeepad där) men den står inte med på några konkurslistor. två butiker i City verkar vara franchise

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Tack

Och vad gäller garanti. Nu när jag har tänkt efter så visst har alltid tillverkaren hand om garantiäreenden?! Återförsäljaren skickar väl oftast bara tillbaka grejerna dit eller så har väl tillverkaren någon slags deal med dem om det är så att de reparerar saker i butiken?.

Butiken skickar till tillverkarens service ställe (om det finns) annars så skickas det till tillverkaren. Återförsäljarna brukar ha en deal att de står för frakten.
Om det skulle bli problem så måste du frakta den själv :/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

15-25% som rean ska vara på (vissa fall lite högre) är det verkligen inte värt när man inte får garanti eller öppet köp. Produkten kan ju vara DOA om du nu inte får testa produkten i butiken.
Tror dom flesta kommer välja att stanna hemma när man i princip kan köpa allt för samma pris från nätet där man dessutom har garantin gentemot återförsäljaren, Experts priser har aldrig varit dom bästa precis...

Om man nu skulle ge sig ut så lär de flesta dra till Mediamarkt eftersom de kommer erbjuda sina kunder samma pris som Expert har på fredag, och då har du garanti som vanligt + öppet köp.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Hur blir det med garantiärenden/trasiga produkter? Är det via tillverkaren då?

Skickades från m.sweclockers.com

Betala med kort tex Visa, om varan skulle behöva reklameras och du vill få pengarna tillbaka är det då din bank som ger dig pengarna pga konsumentköpslagen eller vad det nu heter. Betalar du cash är du rökt dock.

Permalänk
Medlem

Var inne på Siba när de stängde ner sin butik i stan, de sålde PS3 med 20% rabatt, ord. pris 2995:-. Varannan person i kön hade ett PS3 under armen! Media Markt lite längre bort sålde för 1990:-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Är väl klart de får lov, så länge de inte hamnar under inköpspris så tjänar de på det.
En HDMI-kabel säljs för 249kr men köpes in för 100kr.
Tror du inte en säljare får lov att sälja den för 149kr då?
Klart, går ju fortfarande plus.

Har själv varit med om det

Fast inköpspris är väl inte det som avgör om man går plus eller inte ? Man har ju kostnader utöver det som skall täckas in också. Tvivlar starkt på att alla på golvet i en expert-butik har koll på hur dessa kostnader är fördelade på varorna.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Presentkort blir väl ogiltiga vid konkurs och gäller inte vid konkursutförsäljning.

Media Markt erbjuder sig tydligen att ta emot presentkort och lösa garantiärenden.

PRESENTKORT

Från och med den 19 september 2012 kan Expert inte lösa in presentkort och heller inte sälja fler presentkort. Anspråk på grund av presentkort som inte kan utnyttjas kan anmälas till konkursförvaltningen enligt nedan.

http://expert.se/Kunder.html

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är företagets jobb att se till att de har konkurrensaktiga priser. Lyckas de inte med det så ska de inte förvänta sig att alla kommer och handlar hos dem heller.
Det är hos företaget skulden i att personalen blir arbetslösa ligger, inte hos konsumenterna.

Jo, fast problemet är att det har blivit en sn jäkla skev konkurrens idag. T ex om Mediamarkt har det ju stått flera år i rad att dom går med miljardförlust, en smäll som huvudkoncernen från tyskland(?) tar, under deras 'etableringsperiod'.

Vad gör då ett företag som expert som uppenbarligen inte har samma kapital och resurser?

Sen är ju även problemet internethandeln.
Ett företag med fysisk butik kommer ju aldrig kunna priskonkurrera mot internetföretag som nu bygger mer eller mindre helautomatiserade lager ute på vischan.

Samtidigt så har man även folk som går till butiken, klämmer på prylarna och pumpar säljarna på info (tänker på en kamerabutik där vi i familjen hade en avlägsen relation till ägaren, som gick i KK för några år sen, han vittnade om detta) för att sen gå hem och beställa från nätet för att spara 300:-....

'problemet' är helt enekelt att folk med hjälp av främst internet har börjat kunna leta nog med info för att göra ett köp själva, samtidigt som distansavtalslagen och rklamationsrätt på 3 år gjort att folk är så bekväma och skyddade med att köpa hemifrån att det oftast inte längre finns nån mening med att blanda in affären.
Och sist men inte minst så är folk så extremt giriga i sin prvatekonomi att dom hellre beställer över internet, än lägger några hundrigar extra för att behålla butiken och servicen.

Ett bra exempel här är min bror. Han värdesätter att kunna köpa böcker över disk och ha dom i handen direkt, så han väljer att köpa dom i den lokala bokhandeln trots att det blivit billigare via nätet. Tyvärr är han av arten dinosaur och kommer snart få se sin lokala bokhandel stänga då folk hellre väntar några dagar på leverans för att spara typ 50:- på en bok.

Så visst, såhär har det ju varit i alla tider. Bönder som whajnade när industrialiseringen tog fart, etc.
Den naturliga utvecklingen och konsumenternas val gör att vi går bort från fysiska affärer men detta är i min mening olyckligt av tre skäl:
1. Den dagen jag väl ska köpa en ny plattv på 75" för 30kkr så har jag ingen möjlighet att se den innan köp.
2. Folk blir arbetslösa. Visst, djungelns lag som många säger, men problemet för samhället som helhet kommer bara växa med tiden, eftersom internethandeln är mkt mer effektiv och inte kräver samma mängd personal så hamnar vi i ett läge där vi från många branscher får överskott. (jämför bara med mataffärer, senast nu i veckan så hade minfavvoaffär bytt ut 7 kassor mot självskanning, kaatching oxå var dom 7 kassörer färre.....)
3. Den dagen man väl vill ha expertkompetens (haha! Expert..... ) så finns den inte

Mkt dravel här nu, hehe....

Permalänk
Rekordmedlem

Bra läsning som kan lugna ner en del spekulationer och rätta några faktafel som skrivits i tråden.
http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bra läsning som kan lugna ner en del spekulationer och rätta några faktafel som skrivits i tråden.
http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv...

Hur menar du lugna ner?
Kontentan av den där läsningen är ju att man som kund är fucked. Garantier,reklamationsrätt och presentkort gäller inte.

Fodringar /garantiärendenav diverse slag ska ställas mot antingen konkursbo eller leverantör, alt kortutfärdaren, inte direkt enkelt och snabbt att göra det som privatperson.

Sist men inte minst kommer dubbelmoralen in, allt annat upphör att gälla, men en avbetalning, visst fan ska den kvarstå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sist men inte minst kommer dubbelmoralen in, allt annat upphör att gälla, men en avbetalning, visst fan ska den kvarstå!

Varför skulle inte som ett företag har på andra, t.ex. kunder som handlat på avbetalning, inte kvarstå efter en konkurs? Det är ju sådant som en konkursförvaltare behöver få in för att kunna lösa skulder som det konkursade har till sina borgenärer.

Men nu är det ju inte Expert själva som står som borgenärer för kundernas avbetalningsköp, heller. Det är GE, som inte har konkat.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

25% rea är för lite för mig för att behöva trängas med en jäkla massa folk, tror jag skippar faktiskt. 25%rea är fan väldigt lite när de pratade om en"super stor rea".

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo, fast problemet är att det har blivit en sn jäkla skev konkurrens idag. T ex om Mediamarkt har det ju stått flera år i rad att dom går med miljardförlust, en smäll som huvudkoncernen från tyskland(?) tar, under deras 'etableringsperiod'.

Vad gör då ett företag som expert som uppenbarligen inte har samma kapital och resurser?

Ett företag med fysisk butik kommer ju aldrig kunna priskonkurrera mot internetföretag som nu bygger mer eller mindre helautomatiserade lager ute på vischan.

Samtidigt så har man även folk som går till butiken, klämmer på prylarna och pumpar säljarna på info (tänker på en kamerabutik där vi i familjen hade en avlägsen relation till ägaren, som gick i KK för några år sen, han vittnade om detta) för att sen gå hem och beställa från nätet för att spara 300:-....

'problemet' är helt enekelt att folk med hjälp av främst internet har börjat kunna leta nog med info för att göra ett köp själva, samtidigt som distansavtalslagen och rklamationsrätt på 3 år gjort att folk är så bekväma och skyddade med att köpa hemifrån att det oftast inte längre finns nån mening med att blanda in affären.
Och sist men inte minst så är folk så extremt giriga i sin prvatekonomi att dom hellre beställer över internet, än lägger några hundrigar extra för att behålla butiken och servicen.

Ett bra exempel här är min bror. Han värdesätter att kunna köpa böcker över disk och ha dom i handen direkt, så han väljer att köpa dom i den lokala bokhandeln trots att det blivit billigare via nätet. Tyvärr är han av arten dinosaur och kommer snart få se sin lokala bokhandel stänga då folk hellre väntar några dagar på leverans för att spara typ 50:- på en bok.

Så visst, såhär har det ju varit i alla tider. Bönder som whajnade när industrialiseringen tog fart, etc.
Den naturliga utvecklingen och konsumenternas val gör att vi går bort från fysiska affärer men detta är i min mening olyckligt av tre skäl:
1. Den dagen jag väl ska köpa en ny plattv på 75" för 30kkr så har jag ingen möjlighet att se den innan köp.
2. Folk blir arbetslösa. Visst, djungelns lag som många säger, men problemet för samhället som helhet kommer bara växa med tiden, eftersom internethandeln är mkt mer effektiv och inte kräver samma mängd personal så hamnar vi i ett läge där vi från många branscher får överskott. (jämför bara med mataffärer, senast nu i veckan så hade minfavvoaffär bytt ut 7 kassor mot självskanning, kaatching oxå var dom 7 kassörer färre.....)
3. Den dagen man väl vill ha expertkompetens (haha! Expert..... ) så finns den inte

Internet står fortfarande för en ganska liten del av hemelektronikförsäljningen.
Problemet med affärerna har varit överetablering. Nu när de svagare konkurrenterna försvinner blir det fler kundersom vänder sig till de som finns kvar (mediamarkt, elgiganten) och omsättningen där kan öka.

Visst är det ibland synd när butiker stänger, men när expert hade höga priser och dålig service och saknade all sorts "expert"-kunskap så blir inte jag ledsen över att dom ryker. Hppas siba konkar snart också med deras usla service och personal som drar rena lögner för att försöka sälja produkter.
Expertkompetens och kvalificerade svar brukar jag ofta kunna få via mail-kontakt med nätbutiker. Inte många riktiga butiker (i.a.f. inte bland de stora hemelektronikkedjorna) som har annat än rena försäljare i butiken nu för tiden.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur menar du lugna ner?
Kontentan av den där läsningen är ju att man som kund är fucked. Garantier,reklamationsrätt och presentkort gäller inte.

Fodringar /garantiärendenav diverse slag ska ställas mot antingen konkursbo eller leverantör, alt kortutfärdaren, inte direkt enkelt och snabbt att göra det som privatperson.

Lugna ner spekulationer, inte lugna ner konsumenter, var glad att det inte är nått dyrt du riskerar att mista tex att du lämnat in bilen på rep o verkstan går i kk då har du problem, speciellt om de börjar plocka ner bilen. Då måste du bevisa vilka delar som är dina annars tillfaller de konkursboet och du får en oprioriterad fordran istället för att kunna använda separationsrätten mot konkursboet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

25% är nästan skamligt dåligt! Som någon tidigare skrev är det inte värt att trängas för det! 50% hade jag förväntat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Då har du haft tur eller pratat med butikschefen, då vanliga anställda egentligen inte "får" sälja till lägre än utsatt pris, inte utan att fylla mellanskillnaden ur den egna lönen isåfall. Hur skulle det se ut om en person blir anställd på t.ex Elgiganten, och alla dennes kompisar åker dit och köper diverse saker, allt med 5-10% "prutrabatt"?
Jag som konsument hade ju inte klagat, men jag tror inte att min "kompis" hade varit anställd så länge till.

Du vet tydligen inte hur det fungerar på de flesta sådanna här kedjor?

Butikssäljare får ofta viss provision på det dom säljer. Så det ÄR ur den egna lönen de prutar. De anser att det är enklare att sälja 2 prylar med halv provision än en pryl med hel.

Det är väldigt vanligt att kompisar köper allt från mobiler till TV apparater av butikssäljare för att sedan dela på "vinsten". Är det 10% provision på en pryl för 5000kr blir det 250kr var och du har prutat 5%.

Edit: Båda dessa fenomen är något butikskedjan isåfall uppmuntrar då deras vinst andel är samma och de får sålt långt fler varor!

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Du vet tydligen inte hur det fungerar på de flesta sådanna här kedjor?

Butikssäljare får ofta viss provision på det dom säljer. Så det ÄR ur den egna lönen de prutar. De anser att det är enklare att sälja 2 prylar med halv provision än en pryl med hel.

Det är väldigt vanligt att kompisar köper allt från mobiler till TV apparater av butikssäljare för att sedan dela på "vinsten". Är det 10% provision på en pryl för 5000kr blir det 250kr var och du har prutat 5%.

Det beror väldigt mycket på vilka kedjor det är också, och vilka produkter. Vissa har så låg marginal att det inte går att pruta med öre. När jag jobbade i en kedja hade vi en personalrabatt, som innebar att vi betalade inköpspris + 5%. Oftast blev det betydligt mycket billigare att skippa personalrabatten, och bara ta butikspriset, med 2-3% marginal.

Skulle man sänka priset mer än så skulle det inte vara lönt att driva butik.

Så tja, kablar och liknande tillbehör kan man pruta en bra bit på. men en TV? Möjligtvis på Expert.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jo men det säger ju sig självt att allt inte kan ha 2-3% vinst marginal.

Det normala inom retail är faktiskt runt 50% påslag (33% marginal). Dock är som sagt elektronik mer konkurensutsatt så där ligger det oftast lägre.

Permalänk
Medlem

Tror ni man kommer kunna fynda en tv?

Det jag har titta på som sovrums tv idag är denna:

http://www.dustinhome.se/product/5010649508/lg-42lm3400-42-le...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Tror ni man kommer kunna fynda en tv?

Det jag har titta på som sovrums tv idag är denna:

http://www.dustinhome.se/product/5010649508/lg-42lm3400-42-le...

Om man är där i tid kan man nog fynda en tv ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

25% är för lite som många säger.

När jag tittade in på Onoff rean i starten så hade de också 20-25 och då scannade jag varorna med min telefon och prisjakt appen. Det var fortfarande billigare på andra affärer än onoff så rean var bullshit.

Nej tyvärr. Too little too late.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Fast det är klart har dom någon fin tv för 15k så får man ju ändå nästan 4k rabatt

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Fast det är klart har dom någon fin tv för 15k så får man ju ändå nästan 4k rabatt

Frågan är ju då vad den TVn kostar på andra ställen, inte säkert att den blir billigare även med 4000 i rabatt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightdriver:

Var inne på Siba när de stängde ner sin butik i stan, de sålde PS3 med 20% rabatt, ord. pris 2995:-. Varannan person i kön hade ett PS3 under armen! Media Markt lite längre bort sålde för 1990:-...

This. Anledningen till att den här kedjan kånkat. Och OnOff. Och snart säkert SIBA. Fulpriser rakt igenom.

Skrivet av BasseBaba:

1. Postorder/.. har öppet köp, du kan returnera varan. Du får betala frakten visserligen.
2. Ska jag betala mer för en produkt för att fler ska ha jobb? Då kan jag sänka min lön samtidigt så att fler kan anställas. Den utvecklingen du skriver om är nog bara till samhällets nytta.
3. Expertkompetens har aldrig funnits i dessa butiker. Visst, kanske [efternamn]s foto som blev Expert kanske kunde foto. Men experter på övriga varor? Knappast.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jfqvist:

25% är nästan skamligt dåligt! Som någon tidigare skrev är det inte värt att trängas för det! 50% hade jag förväntat mig.

Skamligt? Konkursförvaltarens uppdrag är att få ut så mycket pengar som möjligt för de varor som går att sälja så att pengarna sedan kan fördelas bland de som har fordringar gentemot Expert. Missköter konkursförvaltaren detta uppdrag kan denne åtalas för detta.
Tror du, när utförsäljningen fått massvis med uppmärksamhet och kunder kommer flockas i butikerna att konkursförvaltaren drar in mest pengar genom att a) först sänka priserna en bit och sälja allt som går för att sedan sänka priserna mer på det som ännu inte sålt, eller b) sänka priserna mycket på allt redan från start?

Det här handlar inte om ett företag som har en image att skydda eller behöver bry sig om kundvård, det här handlar enbart om att dra in så mycket slantar det bara går för att täcka upp så mycket av företagets skulder som möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är underligt att moderbolaget som äger Expert Sverige inte får gå in och ta eventuella kostnader då de faktiskt äger bolaget. Men så är det jue med AB (Aktiebolag) Större kostnad att starta men 0% ekonomiskt ansvar när det väl går i konkurs.

Men säger sig själv att det är klart de kommer sänka lite och sen sänka mer på skiten som är kvar.

Inget jag behöver handla så kommer inte änns gå dit.
Då skulle jag nog bara köpa nått onödigt iaf.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Skamligt? Konkursförvaltarens uppdrag är att få ut så mycket pengar som möjligt för de varor som går att sälja så att pengarna sedan kan fördelas bland de som har fordringar gentemot Expert. Missköter konkursförvaltaren detta uppdrag kan denne åtalas för detta.
Tror du, när utförsäljningen fått massvis med uppmärksamhet och kunder kommer flockas i butikerna att konkursförvaltaren drar in mest pengar genom att a) först sänka priserna en bit och sälja allt som går för att sedan sänka priserna mer på det som ännu inte sålt, eller b) sänka priserna mycket på allt redan från start?

Det här handlar inte om ett företag som har en image att skydda eller behöver bry sig om kundvård, det här handlar enbart om att dra in så mycket slantar det bara går för att täcka upp så mycket av företagets skulder som möjligt.

Naturligtvis, jag förstår det, är inte helt blåst eller född i farstun'. Står dock kvar vid vad jag skrev och vill tillägga att jag tycker det är ynkligt att ha enbart 25%. Då kommer man ner på samma priser som Elgiganten och MM så förstår inte riktigt syftet. OK om dom hade en trappstege med typ "Hur länge vågar du vänta? 25% första dagen, 50% andra dagen och 75% tredje och sista dagen". Att ha 25% i en månad verkar lite dumt när dom behöver få in pengar fort. Lokaler och personal tickar ju pengar också. Nä just personalens arvode får väl skattebetalarna betala..

Permalänk
Medlem

Nån som vet säkert om det är rea imorgon? I Västerås för mig (erikslund)
Funderar på att ta en tur dit o kika isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Får mig att fundera på om anledningen till konkursen är betalningssvårigheter eller om det är som Expert skriver på sin hemsida, bristande lönsamhet? Det senare behöver ju inte innebära att konkursborgenärerna inte får betalt. Men visst stämmer det att konkursförvaltaren fortfarande har sitt uppdrag att sköta, och ägarna vill nog inte att konkursen blir allt för kostsam, det är ju deras pengar som i så fall försvinner...

Tror också att du missar att Expert har verksamhet i fler länder än Sverige. Så bara för att det svenska dotterbolaget läggs ner går det ju inte bara att strunta i företagets image och sluta bry sig om kundvård. Jag skulle tro att det finns ett visst intresse av att sköta konkursen så snyggt som möjligt.

Visa signatur

/Seriously