Bra priser på 7970 tråden

Permalänk
Skrivet av smallpox:

Annars kan man ju beställa från cdon om man vill vara säker på bra support osv.

LOOL

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Kommer aldrig mer handla på Pixmania då jag fick ett defekt kort och skit service är vad dom är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Al3xswe:

Då missade du lagertömningen på webhallen, alla 7970 kort under 4K lappen.. grattis öppna ögonen å kolla runt lite.

Tycker du ska öppna ögonen och se att det var nästan ett halvårs sen han postade kommentaren....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DragonRapide:

vad är det för swec rabatt?

www.misco.se/personalrabatt

sweclockers1337

(#12176443)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Al3xswe:

Då missade du lagertömningen på webhallen, alla 7970 kort under 4K lappen.. grattis öppna ögonen å kolla runt lite.

Det var i och för sig ett jävla tag sedan jag skrev det inlägget, är väldigt nöjd med mitt Gigabyte GTX670... Du kanske borde kolla datum på inlägg innan du dumförklarar någon.

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Inga nya bättre priser? (:

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e-17762957

2790:- när du lägger den i kundvagnen hos CDON.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av LtnCharles:

Det var i och för sig ett jävla tag sedan jag skrev det inlägget, är väldigt nöjd med mitt Gigabyte GTX670... Du kanske borde kolla datum på inlägg innan du dumförklarar någon.

Jag såg det senare men orkade inte bry mig och jag kan säga att 670 är bättre än 7970 så bra köp där då jag själv kör med ASUS GTX670 DCII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Jag såg det senare men orkade inte bry mig och jag kan säga att 670 är bättre än 7970 så bra köp där då jag själv kör med ASUS GTX670 DCII TOP

Är 670 bättre än 7970? för det flesta tester jag sett så vinner 7970 det flesta av dom, och 7970 har mera minne och går att få tag på billigare än 670

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Hur länge gäller det? tackar för tipset

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Är 670 bättre än 7970? för det flesta tester jag sett så vinner 7970 det flesta av dom, och 7970 har mera minne och går att få tag på billigare än 670

7970 är bättre overall, men på bf3 kickar ju nvidia ass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

7970 är bättre overall, men på bf3 kickar ju nvidia ass!

Är det av någon annan anlednig än EA's optimering?

Permalänk

Någon som vet när kampanjen går ut på CDON? gäller än idag, bara så det inte försvinner imorgon? tackar för snabba svar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Är det av någon annan anlednig än EA's optimering?

De flesta spel designas mot viss hårdvara, ibland gör det märkbara fördelar för en viss typ och BF3 är ett sådant fall, nvidia hjälper till med optimeringar m.m. där slänger de ofta på "nvidia the way it's meant to be played" men det är ingen garanti, TSW verkar (baserat på egna erfarenheten och deras forum) rulla bättre på HD7900 än GTX600 serien och har för mig att nvidias optimeringar är mest fokuserade på server side physX vilket gör att stämpeln är lite missvisande.

AMD och NVIDIA kort fungerar lite olika, det gör att olika lösningar funkar olika bra även om slutresultatet på vad de vill prestera är samma. Det är lite som att jämföra två olika bilar, den enda är en muscle car med mest mekaniska delar medan den andra är ett teknologiskt monster med dynamisk diff och fan och hans moster, båda bilarna kör på samma vägar och resultatet är samma, du kommer från punkt A till punkt B. Muscle car varianten funkar stadigt och bra i nästan alla lägen, den mer teknologiskt inriktade lösningen funkar extremt bra... så länge den har rätt inställningar för typen av väg m.m. den ska köra på just då, sedan finns det lägen för de olika bilarna där det helt enkelt är så att underlaget och andra förhållanden gynnar den ena eller den andra bilen.

Kombinationen av ev. hjälp från nvidia att utveckla saker och optimera dem samt det "underlaget" som BF3 ger som verkar passa nvidia kort bättre gör att nvidia kort presterar klart bättre än amd i just BF3

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

har ni hört talas om pricerunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zelxi:

Fungerade igår för mig men nu när jag lägger till det så står det bara:
Nyttjade erbjudanden: -5%

Blir 3125kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Fungerade igår för mig men nu när jag lägger till det så står det bara:
Nyttjade erbjudanden: -5%

Blir 3125kr

Mjo erbjudandet verkar över.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Mjo erbjudandet verkar över.

Det var konstigt, sidan med rabatten finns ju kvar, det var synd.

Någon som vet bra priser på 7970 eller 670?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chainzaw:

Erbjudandet låg uppe i typ två veckor eller så.

Jag föreslår att du följer http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad... såvida du inte använder Prisjakt. Eller såklart både och.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Finns sidan kvar och det inte står något datum på den så ska det gälla.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Finns sidan kvar och det inte står något datum på den så ska det gälla.

Tycker man ju, men det fungerar inte, de verkar inte ha något telefonnummer som man kan ringa, skickar ett mail bara för att.

Permalänk
Medlem

Trådlyftningsdags!

3399:- på CDON.com -5% med SWEC1209 rabattkod!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja, t.o.m Såg det men tänkte inte på det då jag ratade det stenhårt, reference *ryser*

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarasus:

Ja, t.o.m Såg det men tänkte inte på det då jag ratade det stenhårt, reference *ryser*

Billigare, blåser ut varmluften och tar inte upp 3 slots.

Permalänk
Medlem