Muskampen 2025: Segraren korad!

E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem

Ska du börja spela
använd min fina länk

http://e-sim.org/lan.97839/

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

E-sim har en ny server! Så detta betyder att ni kan vara med ifrån början och göra skillnad!

http://secura.e-sim.org/lan.1335/

Permalänk
Medlem

Mycket roligt spel. vi i esverige behöver eran hjälp!

lägg till mig som invite så levlar vi, bjuder även på llite grejer som tack Nick Delux021
http://secura.e-sim.org/lan.896/

Visa signatur

Dell Xps i7 2,7Ghz 6gb ram GeForce Gt 540m.

Projekt ivy eller sandy 16/32 ram, 800D div andra grejer (Galleri kommer snart)

Permalänk
Medlem

Regga här snälla! Kommer bjuda på stort kak kalas när jag fått tillräckligt många regs

http://secura.e-sim.org/lan.1316/

Permalänk
Medlem

Roligt med en ny server
Nu kommer alla få samma förutsättningar och Sverige kan vara med i topp från början. Snälla hjälp ert land!
http://secura.e-sim.org/lan.4248/

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Roligt med en ny server
Nu kommer alla få samma förutsättningar och Sverige kan vara med i topp från början. Snälla hjälp ert land!
http://secura.e-sim.org/lan.4248/

Med guldpengar från IRL pengar? Nä så roligt är det inte. Inte fairplay..
Jag stannar på gamla servern och använder mina ekonomic skills och blir framgångsrik hehe

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

men vafan trodde att man skulle få skriva in ett namn som man använde utöver log inen.... Sitter fast med martin1115 som namn för den här rundan dårå

EDIT: jag kan ju lägga min invitation länk här som alla andra också gör http://esimsecura.com/lan.17908/

Permalänk

Drar upp min reffer länk till primera också http://primera.e-sim.org/lan.232260/

Permalänk
Medlem

För att uppdatera lite: Snart har en vecka gått av nya servern och det hela börjar forma sig.
Sverige visar sig vara väldigt starka(4:e plats total skada) trots att vi inte har så många invånare(10:e plats). Vi har redan regioner i Norge + Finland, så tror det kan bli väldigt bra!
Ju tidigare man går med desto större chanser har man att bli bra, såklart!
Hjälper er gärna med det ni undrar om ni använder min länk: http://secura.e-sim.org/lan.4248/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bump. 4 nya länder har lagts till, t.ex. Danmark. Massa gratis-land alltså
Gå med så får ni 2 extra guld vid lvl 7: http://esimsecura.com/lan.4248/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behövs en uppdate kring http://primera.e-sim.org/ servern tycker jag

Efter Sveriges misslyckade offensiv i Estland blir det spännande att se vad som kommer hända

Litauen och Polen har ju nu en NAP (Non Agression Pact)

http://primera.e-sim.org/article.html?id=50249 [Poland - Lithuania NAP]

Samtidigt skrev ju Gadwey Litauens president att han inte planerar vidare offensiver mot tex Sverige, om vi nu ska tro på det?

http://primera.e-sim.org/article.html?id=50277 [[CP] NAP ir tolimesni planai]

Sverige och Finland verkar ha rett ut sina meningsskiljaktligheter efter praktgrälet kring Åland.

http://primera.e-sim.org/article.html?id=50456 [Svenska staten ber om ursäkt]

http://primera.e-sim.org/article.html?id=50456 [Finska staten ber om ursäkt]

Så frågan är vad som kommer att hända nu? Sverige har krymt en smula men är ju fortfarande en av en av http://primera.e-sim.org/ serverns stormakter. Vad tror ni kommer hända?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är E-sim nere för er också?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Är E-sim nere för er också?

Serverflytt, är vad man hörde ryktesvägen på kanalen. Är uppe om några timmar igen och bör vara fryst ett tag efter dess. Ivf battles. Work och sånt vettifasen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Serverflytt, är vad man hörde ryktesvägen på kanalen. Är uppe om några timmar igen och bör vara fryst ett tag efter dess. Ivf battles. Work och sånt vettifasen.

Tack

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vilken misslyckad flytt hittills.

"It works!

This is the default web page for this server.

The web server software is running but no content has been added, yet."

Detta på primera. Timmar efter flytten påbörjades.
På secura så har tiden vridits tillbaka lite väl långt. Misstänker att många som slet för BH under gårdagen blivit av med dem. Själv klagar jag inte då jag magiskt teleporterats hem, fått tillbaka resurser jag annars kastade bort och åter igen kan göra klipp på börsen som jag nu vet var de finns någonstans.
Men ändå, wtf, såhär lång tid tar det nästan aldrig.

EDIT: Jag var lite för snabb. Secura är på väg flyttas just nu istället.

"Maintenance
We are sorry, the game is in maintenance mode
Maintenance reason: Moving the game into another server...
Maintenance duration: Five minutes"

Fem minuter.
EDIT: Fem minuter.
EDIT: Fem minuter

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tycker fler ska ta och joina E-sim, helst Primera servern eller båda två, väldigt enkelt i början du klickar work så du får pengar och train så du tränar upp din styrka och kan slå hårdare i framtiden, detta tar alltså totalt 20 sekunder av ditt liv och ju längre du spelar ju rolgiare blir det. Detta kan man göra 1 gång varje dag.

primera.e-sim.org - daenyboi som refferer ifall ni vill ha lite extra cash när ni kommit en bit in i spelet.

secura.e-sim.org - daenyboii gäller där för extra cash vid level 7.

Primeraservern behöver mest nya spelare, vi måste köra ut Litauen från våra gärnser.

Permalänk
Medlem

Jag måste erkänna, denna nya uppdateringen var inte så dålig. Riktig bra faktiskt. Man får mer att göra! Mer att sträva efter.
Försöker få 0% miss chans. Kommer nog kosta ganska mycket, men det kommer vara värt det i slutändan.

Permalänk
Medlem

Den är väl okej, blir kanske överflödigt med Equipments om en snar framtid dock..

Permalänk
Medlem

Jo, det kan nog hända.

Permalänk

Det, primera och secura, är det bara olika servrar? Det är inte olika spel va?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Det, primera och secura, är det bara olika servrar? Det är inte olika spel va?

Två olika servrar men välj Primera, mer aktiv och roligare. inga köpe fördelar där heller:D

Permalänk
Medlem

Nu i helgen försöker Sverige i samarbete med sina allierade på ett stort frihetskrig för att komma loss från balternas ockupation. Logga in och hjälp till!

Edit: mitt andra inlägg på 12 år

Permalänk
Medlem

Registrerade mig precis på Primera servern och tänkte testa på detta spel då det verkar ganska intressant.
Är det fortfarande många Svenskar som spelar detta på en "aktiv" nivå?
Noterade att Sverige är helt ockuperat av Litauen så verkar som att dem spelar lite mer än vad vi göra i alla fall.

Tänkte hur som helst testa på spelet och hade varit kul om det fortande är några av er här som spelar som kanske kan ge mig lite tips och trix på hur man får en bra start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yib:

Registrerade mig precis på Primera servern och tänkte testa på detta spel då det verkar ganska intressant.
Är det fortfarande många Svenskar som spelar detta på en "aktiv" nivå?
Noterade att Sverige är helt ockuperat av Litauen så verkar som att dem spelar lite mer än vad vi göra i alla fall.

Tänkte hur som helst testa på spelet och hade varit kul om det fortande är några av er här som spelar som kanske kan ge mig lite tips och trix på hur man får en bra start.

Kom in på #SWE.e-sim@irc.Rizon.net . Det blir så mycket lättare när an får det live. Vi kommer där att förse dig med nybörjarguider och allmänna tips och länkar och vad du i stort än pekar på. Det är en bra idé att tigga i kanalen om man framstår som intresserad nykomling med ambitioner.
Annars, hitta ett svartjobb det första du gör. Fråga i kanalen efter ett sådant, alla kommer att slita efter dig och försöka bjuda bästa lönen över varandra, typ. Joina sen en statlig MU också, såtillvida du inte har turen att hamna i en privat en. Det ger dig extra skada och hjälper dig, Sverige och din MU. Satsa på att nå upp i lvl först, genom att slå mycket, jobba och träna. Vapen behövs inte till en början då du ändå gör så lite skada. Gift är dyrare än mat så man satsar först på mat. Du får ingen exp av att resa eller spendera slantar på annat sätt. Om du inte reggat dig med reflänk så går du miste om extra guld när du når lvl 7 eller hur det nu än var. Företagande och all sorts handel är svårt i nuläget då det fattas konsumenter, rekommenderas först när du fått ihop ett betydande startkapital eller när du hittat en ordentlig nisch som fungerar (och tro mig, många har försökt och misslyckats nischa sig. De som lyckats kommer man ihåg på ena handens fingrar).
Det går ganska segt i början, kom ihåg det. Blir man dock involverad i politik, handel eller soldatliv så tar det allt mellan 10 min till timmar om dagen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Kom in på #SWE.e-sim@irc.Rizon.net . Det blir så mycket lättare när an får det live. Vi kommer där att förse dig med nybörjarguider och allmänna tips och länkar och vad du i stort än pekar på. Det är en bra idé att tigga i kanalen om man framstår som intresserad nykomling med ambitioner.
Annars, hitta ett svartjobb det första du gör. Fråga i kanalen efter ett sådant, alla kommer att slita efter dig och försöka bjuda bästa lönen över varandra, typ. Joina sen en statlig MU också, såtillvida du inte har turen att hamna i en privat en. Det ger dig extra skada och hjälper dig, Sverige och din MU. Satsa på att nå upp i lvl först, genom att slå mycket, jobba och träna. Vapen behövs inte till en början då du ändå gör så lite skada. Gift är dyrare än mat så man satsar först på mat. Du får ingen exp av att resa eller spendera slantar på annat sätt. Om du inte reggat dig med reflänk så går du miste om extra guld när du når lvl 7 eller hur det nu än var. Företagande och all sorts handel är svårt i nuläget då det fattas konsumenter, rekommenderas först när du fått ihop ett betydande startkapital eller när du hittat en ordentlig nisch som fungerar (och tro mig, många har försökt och misslyckats nischa sig. De som lyckats kommer man ihåg på ena handens fingrar).
Det går ganska segt i början, kom ihåg det. Blir man dock involverad i politik, handel eller soldatliv så tar det allt mellan 10 min till timmar om dagen.

Bra skrivet. Loggade in på mitt konto för första gången på några månader. Har ett q2 iron företag i ett High iron område. Är det värt att satsa på eller tycker du jag bör sälja det? Hur går det gör Sverige just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Bra skrivet. Loggade in på mitt konto för första gången på några månader. Har ett q2 iron företag i ett High iron område. Är det värt att satsa på eller tycker du jag bör sälja det? Hur går det gör Sverige just nu?

Det går skit för sverige. Vi vadar i skit. Vi dricker och äter skit. Vi är skit.
Men andra har det värre och vi tar skiten som en man.
Just nu försöker vi oss på att ta över Götaland igen. Men Litauerna är förtjusta i sitt guld och släpper gärna inte regionen utan mycket bra anledning. I skrivande stund har båda sidor spenderat en halv miljard skada tillsammans under 10 rundor. Sverige har ensamt stått för 225 miljoner, 20 mille mer än Lit. Vi är trots allt fjärde största landet.

Vet inte så mycket om företagande i dessa tider. q5 är vad man gör vinst på i dagarna och det knappt, som jag förstått det. Vill du satsa på företagande så gör det, antingen genom att starta upp ett lovande SC eller jobba upp företaget till q5 och leva fattigt ett tag. Om du inte vill satsa så gör det ingenting att företaget står tills eventuella bättre tider. Du kan ändå endast sälja det för mindre än 40 guld så jag skulle säga att det inte är värt att sälja alls.
Annars söker många MUs och SCs accountants, Company manager, CEOs och dylikt. Det går säkert att bli inkorporerad och ändå få sin dos av företagande. Att äga aktier i ett SC och samtidigt vara aktiv medlem innebär i ofta två olika löner, bara man pallar trycket och förväntningarna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Det går skit för sverige. Vi vadar i skit. Vi dricker och äter skit. Vi är skit.
Men andra har det värre och vi tar skiten som en man.
Just nu försöker vi oss på att ta över Götaland igen. Men Litauerna är förtjusta i sitt guld och släpper gärna inte regionen utan mycket bra anledning. I skrivande stund har båda sidor spenderat en halv miljard skada tillsammans under 10 rundor. Sverige har ensamt stått för 225 miljoner, 20 mille mer än Lit. Vi är trots allt fjärde största landet.

Vet inte så mycket om företagande i dessa tider. q5 är vad man gör vinst på i dagarna och det knappt, som jag förstått det. Vill du satsa på företagande så gör det, antingen genom att starta upp ett lovande SC eller jobba upp företaget till q5 och leva fattigt ett tag. Om du inte vill satsa så gör det ingenting att företaget står tills eventuella bättre tider. Du kan ändå endast sälja det för mindre än 40 guld så jag skulle säga att det inte är värt att sälja alls.
Annars söker många MUs och SCs accountants, Company manager, CEOs och dylikt. Det går säkert att bli inkorporerad och ändå få sin dos av företagande. Att äga aktier i ett SC och samtidigt vara aktiv medlem innebär i ofta två olika löner, bara man pallar trycket och förväntningarna.

Tack för all info!

Permalänk
Medlem

jag älskar detta spel

Permalänk
Medlem

Idag utbröt inbördes krig p.g.a. skilda åsikter med presidenten.

Vi behöver mer folk för att bygga upp vårt e-land. Registrera och pröva!

Visa signatur

Permalänk

Vilken server spelar ni på?