Permalänk
Medlem

32" för tv + dator

Hejsan,

student som jag är så kommer jag flytta in i en mindre 1:a på 20-25kvm (återstår att se vilken) men för att spara plats hade jag tänkt ha en tv fast på väggen och skrivbordet under (ska inte sitta 30cm ifrån den, får sitta längre bak när datorn väl ska användas). Tänkte bara höra om det är någon tv som är mest lämpad för dator och tv eller det spelar ingen roll längre? Inne på den här stilrena samsungen http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9393472&ref=secti..., bra eller anus?

Med vänlig hälsning,

Hoojk

Permalänk
Medlem

Tror du ska leta efter en LED-TV, Plasma är väldigt bra för film men tror inte det är att föredra till dator.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Tror du ska leta efter en LED-TV, Plasma är väldigt bra för film men tror inte det är att föredra till dator.

Plasma finns inte under 42" så det är enda alternativet.

Prisjakt är bra att börja.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag har den fast i 40", den funkar till både tv, dator och ps3 jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jaha, låter ju bra! Får väl bli en sådan

Permalänk
Skrivet av Hoojk:

Jaha, låter ju bra! Får väl bli en sådan

Det står ju att den "läcker vit färg"... Det låter illa.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som en jättedålig idé om du använder din dator ganska mycket. Att få plats på 25 kvm ska inte vara några problem om man har lite fantasi.

Permalänk
Medlem

Jag köpte den i somras, med film och spel i åtanke. Ångrade köpet snabbt. TV'n är seg som sjutton (allmänt seg, menyer är helt galet). Smart TV hub, eller vad det nu hette var ett skämt. Webbläsaren ska vi inte ens snacka om. Dessutom så kunde jag inte få över 32 FPS i 1920x1080, vilket jag störde mig enormt på. Filmer flöt inte alls.

Kan tyvärr alltså inte rekommendera TVn.

Lämnade tillbaks den efter 30 dagar. Abuse of öppet köp