Uppgraderade till windows 8, kan inte se min sekundära hårddisk.

Permalänk

Uppgraderade till windows 8, kan inte se min sekundära hårddisk.

Tja, har ett litet problem. Installerade precis windows 8 och kan inte hitta min lagringshårdisk (1TB:arn i sign), har installerat drivrutiner etc men kan inte hitta den i utforskaren. I enhetshanteraren kan jag se hårddisken och där står det att den fungerar...

I diskhanteraren står det "Disk 0" som är windows ssd disken, "Disk 1" som antagligen är hårddisken är "dynamisk" och "främmande".

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem

Prova att högerklicka på den i diskhanteraren och aktivera den där eventuellt ge den en enhetsbokstav om det behövs.

Permalänk
Skrivet av kadett:

Prova att högerklicka på den i diskhanteraren och aktivera den där eventuellt ge den en enhetsbokstav om det behövs.

Detta går inte, kan bara trycka på "importera främmande diskar" och "konvertera till standarddisk" varav importera främmande diskare inte fungerar då det står "ogiltigt paketnamn" och "konvertera till standarddisk" raderar all data, vilket jag ju inte vill...

Edit: Löste det genom att ladda ner partition wizard 4.2 och konvertera med den så förlorade man inte filerna man hade på disken, fungerade prima

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |