[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Smygarn ! Server har krånglat lite igen =/

Permalänk
Avstängd

Jag söker någon att lira med inatt

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer in? verkar ligga nere...

Permalänk

Bytt tillbaka till cherno. Den gamla mapen erbjuder mer utmaning och flera mer intressanta taktiska situationer och med den nya 1.7.3 patchen så bör så gott som all duping vara borta. Ta även bort AS50, M107 och L85 AWS då dom är för bra och tar mer än vad dom ger till spelkänslan, dock går det bra att lägga till andra vapen om det är möjligt. Om det ska finnas ett anti material gevär så ska det vara bolt action och inte semi auto.
Panthera kartan är inte så genom tänkt och erbjuder inte mycket som cherno inte redan har...

Permalänk
Medlem

Få upp servern igen!!

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag gillar Panthera mer än Cherno. Det är en mycket snabbare spel med mer intensiva actionfighter. Kriga på bergstoppar eller belägra hus i öknen. Liten karta gör att man snabbt är tillbaka i striden, det med kombination lättillgänglig utrustning gör det hela mycket mera fartfyllt och man är inte alls lika beroende av fordon som man är på Cherno.

Nackdelen är väl att det inte är direkt buggfritt, terrängen är rätt glitchig och det är mer än en gång jag dött på grund av att man fastnar i stenar, bryter ben i vatten eller crashar random in i en bro.

Dessutom behöver restart scripts fixas till, men detta vet jag att Smygarn jobbar på.

/Max

Permalänk
Skrivet av TrinitoN:

Jag måste säga att jag gillar Panthera mer än Cherno. Det är en mycket snabbare spel med mer intensiva actionfighter. Kriga på bergstoppar eller belägra hus i öknen. Liten karta gör att man snabbt är tillbaka i striden, det med kombination lättillgänglig utrustning gör det hela mycket mera fartfyllt och man är inte alls lika beroende av fordon som man är på Cherno.

Nackdelen är väl att det inte är direkt buggfritt, terrängen är rätt glitchig och det är mer än en gång jag dött på grund av att man fastnar i stenar, bryter ben i vatten eller crashar random in i en bro.

Dessutom behöver restart scripts fixas till, men detta vet jag att Smygarn jobbar på.

/Max

Dock så är det något som är unikt med spelet att det ska vara jobbigt att dö och hitta bra gear. Det ska finnas ett "straff" för att man dör så att man är försiktig och inte vill dö och att det ska ta lite tid att ta sig tillbaka. panthera kan man hitta ett bra vapen inom ett par minuter utan att behöva ta sig en längre sträcka. Om man vill ha snabbare spel och intensiva actionfighter så kan man spela Battlefield 3.

Permalänk
Medlem

Har jag fel version eller ligger servern nere?

Permalänk
Entusiast

Servern är nere, uppdateras den till 1.7.3 kanske?
Snälla ha kvar Panthera, tycker det är en grym karta!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Servern är nere, uppdateras den till 1.7.3 kanske?
Snälla ha kvar Panthera, tycker det är en grym karta!

Håller tummarna. Vill också ha kvar panthera.

Dock hade nån mer helikopter och kanske atv suttit fint.

Permalänk
Medlem

Jag (och ett antal bekanta jag spelar med) har slutat spela på servern på grund av kartbytet, Panthera är inte i närheten så bra designad som Chernarus, om det enbart eftersträvas snabbt PvP så finns det betydligt bättre spel. Misstolka mig inte, jag gillar verkligen DayZ.

Tycker bara det hela blir så tråkigt när enbart PvP`n är det väsentliga. Tycker att servern har varit bra fram tills Panthera lades in, har enbart bra saker att säga om den (servern alltså, inte kartan) Tycker att förslaget om att ta bort AS50, M107 samt L85an är mycket bra, tyvärr så tillhör jag nog inte majoriteten av spelare som tycker detta. Detta inlägg är menat som konstruktiv kritik, inget annat.

Jag kommer förmodligen återvända till servern om ett banbyte görs, eller har det kanske redan gjorts?

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsflygplan:

Bytt tillbaka till cherno. Den gamla mapen erbjuder mer utmaning och flera mer intressanta taktiska situationer och med den nya 1.7.3 patchen så bör så gott som all duping vara borta. Ta även bort AS50, M107 och L85 AWS då dom är för bra och tar mer än vad dom ger till spelkänslan, dock går det bra att lägga till andra vapen om det är möjligt. Om det ska finnas ett anti material gevär så ska det vara bolt action och inte semi auto.
Panthera kartan är inte så genom tänkt och erbjuder inte mycket som cherno inte redan har...

Jag gillar båda kartorna. Det finns för och nackdelar med båda.
Chernaurus är ju mycket större och det i sig bidrar ju till att det blir mycket svårare att hitta bra gear, förflytta sig runtom mappen samt ta sig snabbt in i strider mer in mot land. DayZ är byggt och anpassat just för Chernaurus, därför förblir den min favorit map. Om man vill få ut det mesta av DayZ så får man det genom den mappen.

Dock är Panthera rätt så nice med. En mindre map har ju sina fördelar med, som sagt det är inte det absolut viktigaste att ha ett fordon nu, som det är i chernaurus (iaf om man vill få tag på bra loot). På Panthera kan man ta sig runt ganska fint på fötter och den har en bra underbar mix med kullarna i norr och öknen i söder. Båda områderna är underbara att pvpa på.
Underbara sniperstrider på kullarna och rätt så actionfyllt i öknen. För den som älskar PvP så är denna banan rätt så nice, speciellt när man har så fina motståndare som Skinnis och Norr Chuckis Tackar återigen för gårdagens event !

Jag tycker vi ska behålla Panthera ett tag, visst det finns ett antal bugs och det här med restart problemet är jobbigt men jag tror det går att fixa. Kör på panthera i några veckor till sen är det bara att byta tillbaka om det blir fler som vill det.
Ni andra kan ju antingen spela på eller komma tillbaks när (om) det blir chernaurus igen

Skrivet av TrinitoN:

/Max

Jo som sagt för dem som älskar PvP så är denna banan rätt så nice och jag måste ju tillägga att folket här på Smygarns server har ju gång på gång visat att dem vill PvPa, så ni borde ju älska denna mappen?

Dock så är det något som är unikt med spelet att det ska vara jobbigt att dö och hitta bra gear. Det ska finnas ett "straff" för att man dör så att man är försiktig och inte vill dö och att det ska ta lite tid att ta sig tillbaka. panthera kan man hitta ett bra vapen inom ett par minuter utan att behöva ta sig en längre sträcka. Om man vill ha snabbare spel och intensiva actionfighter så kan man spela Battlefield 3.

Håller med även här, återigen, om man vill få ut det mesta av DayZ så ska det spelas på chernaurus men det är även kul att uppleva en annan sida av DayZ på denna mappen
Intensiviteten som man får utan av striderna på DayZ är inte den samma som dem man får av BF3...

Skrivet av Freid:

Håller tummarna. Vill också ha kvar panthera.

Dock hade nån mer helikopter och kanske atv suttit fint.

Freid, han har redan lagt till 3 hela helikoptrar, Vi i [A-T] hade alla 3 men en störta, den andra ligger parkerad på en säker plats och den tredje helikoptern störta på grund av att en av våra piloter fick DC Tror inte vi behöver fler än 3 helikoptrar.
Du måste jobba lite för dem Freid inte bara sitta och fråga efter dem på chatten ! Det tog sin tid och slit att ordna helikoptrarna !

Permalänk
Medlem

Planerar att göra en renovering när jag kommer hem runt 17 tiden. Passar på att uppdatera mjukvaran till 1.7.3 också.

Kör vidare på Panthera mappen ett tag till. Tycker också den är fortsatt intressant.

Det blir lite annat nytt som t.ex. lootbara wrecks m.m...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Planerar att göra en renovering när jag kommer hem runt 17 tiden. Passar på att uppdatera mjukvaran till 1.7.3 också.

Kör vidare på Panthera mappen ett tag till. Tycker också den är fortsatt intressant.

Det blir lite annat nytt som t.ex. lootbara wrecks m.m...

/smygarn

Låter skitbra !

Permalänk
Medlem

Helikoptertjuvar är vad ni är!

Så servern kommer ligga nere till ca 18 åtminstone?

Permalänk
Skrivet av Kray:

Håller med även här, återigen, om man vill få ut det mesta av DayZ så ska det spelas på chernaurus men det är även kul att uppleva en annan sida av DayZ på denna mappen
Intensiviteten som man får utan av striderna på DayZ är inte den samma som dem man får av BF3...

Värdet för en kill har minskat med panthera och det är bland annat därför jag inte gillar den kartan.
Om jag dödar någon på NWAF på chernaurus så vet jag att han har lagt mycket tid på att ta sig ditt och mycket tid för att få bra saker nog för att våga sig ditt, samma gäller om han lyckas döda mig.
Om jag dödar någon på panthera så vet jag att personen lätt kan spawna i ökenen eller bara suicida 1-2ggr för att hamna där och inom 5-10min hittat ett bra vapen i en av alla baracker som finns typ vid stranden.

Även om jag får 2-3 kills så känns det inte i närheten så "betydelsefullt" som att få en kill på chernaurus. desto mer loot och lättframkomligt allt blir desto mer likt Battlefield 3/vanliga FPS spel blir det. Även fast det finns fler PVP tillfällen på panthera är dom knappast särsiklt "betydelsefulla" längre.

lättfrustrerade och whinande människor lär ju vara glada dock då dom slipper bli lika förbannade på sig själva då allt är mer barnvänligt på panthera kartan

Men detta är ju som sagt bara min åsikt, please dont hate me

Permalänk
Medlem

tycker det blir mer spännade hela tiden med panthera, nu är jag väldigt ny på dayz men är mina uppleveser.

spelsugen är jag också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freid:

Helikoptertjuvar är vad ni är!

Så servern kommer ligga nere till ca 18 åtminstone?

Jag kör igång den tillsvidare..

Behöver köra lite mer tester innan jag inför patcharna..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Värdet för en kill har minskat med panthera och det är bland annat därför jag inte gillar den kartan.
Om jag dödar någon på NWAF på chernaurus så vet jag att han har lagt mycket tid på att ta sig ditt och mycket tid för att få bra saker nog för att våga sig ditt, samma gäller om han lyckas döda mig.
Om jag dödar någon på panthera så vet jag att personen lätt kan spawna i ökenen eller bara suicida 1-2ggr för att hamna där och inom 5-10min hittat ett bra vapen i en av alla baracker som finns typ vid stranden.

Även om jag får 2-3 kills så känns det inte i närheten så "betydelsefullt" som att få en kill på chernaurus. desto mer loot och lättframkomligt allt blir desto mer likt Battlefield 3/vanliga FPS spel blir det. Även fast det finns fler PVP tillfällen på panthera är dom knappast särsiklt "betydelsefulla" längre.

lättfrustrerade och whinande människor lär ju vara glada dock då dom slipper bli lika förbannade på sig själva då allt är mer barnvänligt på panthera kartan

Men detta är ju som sagt bara min åsikt, please dont hate me

Håller fullständigt med, blir helt annan stämning, första gången jag provade Lingor när det precis hade kommit ut, så var det barracks överallt med bra vapen, och man kunde spawna ganska nära det "viktiga", kändes helt enkelt.. för enkelt

En AK-74 är inte dåliga på något vis i DayZ, när man hittar en i Chernarus ska man vara riktigt glad, och du hittar _flera_ AK-74 på Panthera/Lingor 5 minuter efter spawn "var" du än spawnar i princip. Man blir inte lika glad av att hitta vapen, samma gäller som du säger spelare, mycket lättare och oftare du dödar folk, då betyder det inte lika mycket längre.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

EDIT:

Uppgradering av mjukvaran på servern till Panthera 1.5 / DayZ 1.7.3

Nytt för ikväll förutom DayZ-uppdateringen är också

- Ny databasmotor
- Lootbara fordonsvrak
- Endast dagtid (för ett tag framöver iaf)
- Nya spännande fordon

/smygarn

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta servern på play with six några andra sätt jag kan koppla upp på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojye:

Jag kan inte hitta servern på play with six några andra sätt jag kan koppla upp på?

IP adressen till servern är 94.254.50.250:2302

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Tackar för en underbar spelnatt, DMR'en gick varm

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Någon mer än jag som letar efter servers som kör hunger games.. Tackar för alla svar

Permalänk
Medlem

Panthera extended spawns

Har genererat fram en spawn-karta..

Länken här http://dayz.comtronic.se/?page_id=2

/smygarn

Permalänk
Medlem

underbart

Permalänk
Medlem

Ser att det saknas kommentarer om problem nu..

Hårt helgarbete med att få in 1.7.3 server-mjukvaran, tweakat scripten och att flytta ansvaret från bat-filer till BEC gör att saker flyter på bättre...

Jobbar nu lite på nästa steg. En egen site där man kan få upp lite statistik. Kanske jag också portar mitt adminverktyg så man kan publicera lite after-action reviews från intressanta strider..

http://dayz.comtronic.se

/smygarn

Permalänk
Medlem

Först och främst så vill jag officiellt tacka för en mycket fin server.
Du lägger ner en hel del arbete på detta - Det är tydligt! - Och det uppskattas.
Att få statistik tillgänglig låter alldeles fin-fint; Hoppas du lyckas med det som planerat.

Ett problem jag har stött på - Eller kanske var det med flit? - Är att man inte längre tycks kunna välja Male eller Female när man skapat ny karaktär.
Detta påverkar inte mig personligen, men min flickvän spelar också på servern ibland och är mycket missnöjd med att hon nu måste vara man.
Detta trots att female characters inte kan ha Camo Clothing och Ghille Suit på sig ännu.
Det är inge större problem, givetvis, och de flesta är nog helt opåverkade utav det - Tänkte bara notera det.

Tack igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sataric:

Först och främst så vill jag officiellt tacka för en mycket fin server.
Du lägger ner en hel del arbete på detta - Det är tydligt! - Och det uppskattas.
Att få statistik tillgänglig låter alldeles fin-fint; Hoppas du lyckas med det som planerat.

Ett problem jag har stött på - Eller kanske var det med flit? - Är att man inte längre tycks kunna välja Male eller Female när man skapat ny karaktär.
Detta påverkar inte mig personligen, men min flickvän spelar också på servern ibland och är mycket missnöjd med att hon nu måste vara man.
Detta trots att female characters inte kan ha Camo Clothing och Ghille Suit på sig ännu.
Det är inge större problem, givetvis, och de flesta är nog helt opåverkade utav det - Tänkte bara notera det.

Tack igen.

Jag vet inte riktigt men har för mig att jag alltid kunnat välja det ? Fast jag har inte dött på länge så det kanske är ett nytt problem !
Förresten var det er jag stötte på vid en heli krasch för ett par dagar sen? Annsofi och nån mer?