Ändra Page1.cs till att ta emot en char-array i konstruktorn. Lägg sedan till ett fält i Page1 för att spara värdet.
public partial class Page1 : Page
{
// Lägg till för att spara värdet
private char[] wordToGuess;
// Lägg till så att konstruktorn tar emot char-array
public Page1(char[] word)
{
// Sätt värdet
wordToGuess = word;
InitializeComponent();
}
private void GuessButton_Click_1(object sender, RoutedEventArgs e)
{
// Nu kan du använda wordToGuess för att jämföra med här
}
}
Ändra sedan ditt anrop till Page1 (se kommentaren)
private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
string text = hangmanWord.Text.ToUpper();
if (text.Contains(' ') || text.Length > 8 || text.Length < 1)
{
MessageBox.Show("Du har matat in Otillåten text!");
}
else
{
word = text.ToCharArray();
// skicka med ordet i konstruktorn
Page1 pg1 = new Page1(word);
this.Content = pg1;
}
}