Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Alla WP7-appar fungerar på WP8. Men appar som är speciellt framtagna till WP8 fungerar inte till WP7. Fortfarande samma app store!

Okej, alltså funkar inte wp8 appar på wp7. Men då finns ju Spotify redan?
Det var ju någon recension som sa att alla som vill ha Spotify får leta någon annanstans.
Är det någon som vet huruvida xbox music håller samma klass som spotify eller inte? Och om det gör det, vad kostar det?

Permalänk
Medlem

Funkar inte Spotify?? Jag som precis har skaffat de??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Okej, alltså funkar inte wp8 appar på wp7. Men då finns ju Spotify redan?
Det var ju någon recension som sa att alla som vill ha Spotify får leta någon annanstans.
Är det någon som vet huruvida xbox music håller samma klass som spotify eller inte? Och om det gör det, vad kostar det?

Xbox music skall ha mer musik än spotify och även videos/filmer (inte långfilmer) vad jag förstod det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Funkar inte Spotify?? Jag som precis har skaffat de??

Spotifys appar fungerar dåligt i alla tre mobil-operativsystemen om jag har förstått det rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderberg:

Nu gissar jag lite men ser inget konstigt med att butikerna ändrar sina datum, dom har sålt slut på första leveransen.

Jag ringde tele2 o jag skulle få min L920 16/11. Dom har slut på första leveranssen

Permalänk
Skrivet av Leifson:

*Tråd rensad*

Diskussion om världens mest hjärntvättade kontinent passar inte här.

Ber om ursäkt för det.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte varit och klämt på en 920 men däremot lekte jag ca 20minuter med Galaxy Note 2 (förövrigt en trevlig telefon) och måste då verkligen ifrågasätta de som tycker att 920 skulle vara tung! Note 2 väger 180g, dvs. 5g mindre än Lumia 920, om någon verkligen finner detta som tungt rekommenderar jag starkt dessa och börja träna. Jag hade noll problem och hålla en Note 2 i handen i 20 minuter, utan att byta hand och utan att det ens kändes i lillfingret. Jag är så otränad man kan bli, dricker massa skit och sitter vid datorn.
Helt otroligt hur man kan vara orolig över ynka 185 gram! Ärligt talat så är det rent ut sagt patetiskt... Förlåt om någon tog illa upp, men verkligen, att detta ens är ett diskussionsämne är för mig ett mysterium.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Spotifys appar fungerar dåligt i alla tre mobil-operativsystemen om jag har förstått det rätt

Jag som har erfarenhet av de tre mobil-operativsystemen kan säga att Spotify fungerar utmärkt i alla utom just WP i dagsläget.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Jag som har erfarenhet av de tre mobil-operativsystemen kan säga att Spotify fungerar utmärkt i alla utom just WP i dagsläget.

Trist! Funkar jättebra i Android och iOS iaf.
Undrar hur bra offline-möjlighet xbox music har och vad det är för kvalité på musiken. Appen är fin och förhoppningsvis så funkar den bra också, då är det ju bara att byta till xbox music.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Trist! Funkar jättebra i Android och iOS iaf.
Undrar hur bra offline-möjlighet xbox music har och vad det är för kvalité på musiken. Appen är fin och förhoppningsvis så funkar den bra också, då är det ju bara att byta till xbox music.

Jag har xbox music i Windows 8 men det verkar inte finnas gratis stream utan man måste äga music pass här i sverige. Annars så har ju Nokia sin egna musiktjänst man kan använda. Där finns offline möjlighet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Nu har jag inte varit och klämt på en 920 men däremot lekte jag ca 20minuter med Galaxy Note 2 (förövrigt en trevlig telefon) och måste då verkligen ifrågasätta de som tycker att 920 skulle vara tung! Note 2 väger 180g, dvs. 5g mindre än Lumia 920, om någon verkligen finner detta som tungt rekommenderar jag starkt dessa och börja träna. Jag hade noll problem och hålla en Note 2 i handen i 20 minuter, utan att byta hand och utan att det ens kändes i lillfingret. Jag är så otränad man kan bli, dricker massa skit och sitter vid datorn.
Helt otroligt hur man kan vara orolig över ynka 185 gram! Ärligt talat så är det rent ut sagt patetiskt... Förlåt om någon tog illa upp, men verkligen, att detta ens är ett diskussionsämne är för mig ett mysterium.

Yepp, för mig med.
Tyngden gör ju snarare tvärt om, att den känns solid, stabil och kvalitetsartad!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag har xbox music i Windows 8 men det verkar inte finnas gratis stream utan man måste äga music pass här i sverige. Annars så har ju Nokia sin egna musiktjänst man kan använda. Där finns offline möjlighet.

Spotify är ju inte gratis om man vill ha det i mobilen det heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Spotify är ju inte gratis om man vill ha det i mobilen det heller?

Det har du rätt i. Men vet någon om det kanske fanns liknande undantag i Sverige när det gäller xbox music som det gör på Windows 8? Musik som finns i USA men inte i Sverige pga rättigheter?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Angående spotify för Windows phone 8

http://blogg.allehanda.se/vdv/2012/11/02/spotify-avvaktar-med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Jävligt knepig rubriksättning. Bara för att de inte kan ge ett exakt datum då den kommer betyder väl inte att de avvaktar.

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

En ajfån med skal väger 180g(+) och det har de allra flest ajfånanvändare så förstår inte problemet.

Fattar inte det här med skal. Folk köper en snygg telefon och sen kapslar de in den i ett fult plastskal.
Varför inte köpa ngt plastigt billigt istället isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Leary:

Jävligt knepig rubriksättning. Bara för att de inte kan ge ett exakt datum då den kommer betyder väl inte att de avvaktar.

det var ju samma visa när dom lanserade för ipad, dom höll på med en men hade inget datum för släppet.
Så visst lär det komma, men när, det får framtiden utvisa.

tror inte dom skulle strunta i den marknaden.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Dr.Leary:

Knepig vetefan om jag kan hålla med om, urbota korkad passar nog bättre. Rubriken stämmer ju inte ens lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Satt och kollade på tyska Amazon, och de har ju 920 samt 8x inne i lager. Om jag skulle beställa därifrån, vad är nackdelarna för mig? Bortsett från att jag får den upp till 2-3 veckor innan alla andra i sverige samt betalar 500 spänn mindre?

Garanti osv, antar att det är bökigare med det?
Kommer mitt nuvarande telenor kort att fungera att stoppa i plug n play?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Skrivet av Dr.Leary:

Precis! Jag läste det inlägget igår på spotifys forum då jag googlade på detta lite och det var ju som sagt (skrivet) bara en moderator som hade svarat och som jag förstått det så gissade han bara på hur läget var. Tror def. att det kommer en app snart!

Permalänk
Medlem

Kikade oxå lite på tyska amazon. Hittade en för 700 euro inkl frakt. Man blir ju sugen.. frågan är ju om man ska vänta in svenska leveransen eller köpa via amazon. Blir ju en 500-ing dyrare (vill ha den vita).. Vill man ha gula tex så kostar den bara 599 Euro

Finns de några nackdelar att köpa från utlandet?

Permalänk
Skrivet av archen:

Kikade oxå lite på tyska amazon. Hittade en för 700 euro inkl frakt. Man blir ju sugen.. frågan är ju om man ska vänta in svenska leveransen eller köpa via amazon. Blir ju en 500-ing dyrare (vill ha den vita).. Vill man ha gula tex så kostar den bara 599 Euro

Finns de några nackdelar att köpa från utlandet?

Plockar detta lite ur arslet, men du främjar ju inte den svenska ekonomin.

Permalänk
Medlem

Haha.. De kan jag nog leva med men hur är det med garantier och sånt om man köper från tyskland?

Permalänk

Skulle tro att garantierna blir oförändrade, det vore väldigt konstigt annars.
Jag köper alltid grejer från utlandet, allting är så förbannat dyrt i Sverige.

Permalänk
Medlem

Nu gick de inte att beställa till en adress utanför Tyskland så de sket sig ändå. Men ska nog hålla lite utkik på tyska aktionssiter ändå.. drygt o vänta till slutet av november:P

Permalänk

Orkar inte heller vänta till slutet på November! PhoneHouse har nu också ändrat lev.datum från v46 till 29 Nov!!!
Va jobbigt detta blev! Va helt inställd på att få den 12:e Nov

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Orkar inte heller vänta till slutet på November! PhoneHouse har nu också ändrat lev.datum från v46 till 29 Nov!!!
Va jobbigt detta blev! Va helt inställd på att få den 12:e Nov

Dustin har fortfarande beräknad leverans den 16/11

Permalänk
Skrivet av bullenovitch:

Dustin har fortfarande beräknad leverans den 16/11

pratade nyss med dom!Och deras första leverans är redan uppbokad så ingen idé att beställa från Dustin nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Nu gick de inte att beställa till en adress utanför Tyskland så de sket sig ändå. Men ska nog hålla lite utkik på tyska aktionssiter ändå.. drygt o vänta till slutet av november:P

Det funkade för mig att beställa. Jag beställde en svart

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du då? När jag går till kundvagnen står de att de inte går att leverera utanför Tyskland