Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

fan, skulle vara nice om den kom i "carbon" look
men man får väll slänga på biltemas 3d kolfiber tejp om inte annat

i övrigt en mycket spännande lur!

Skulle även vara intressant i unibody aluminium.
Skulle väl väga 300g men det är inget problem.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

För er som är intresserade av att läsa om Nokias Pureview!

http://i.nokia.com/blob/view/-/1824212/data/2/-/Download-pure...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Nu har jag inte varit och klämt på en 920 men däremot lekte jag ca 20minuter med Galaxy Note 2 (förövrigt en trevlig telefon) och måste då verkligen ifrågasätta de som tycker att 920 skulle vara tung! Note 2 väger 180g, dvs. 5g mindre än Lumia 920, om någon verkligen finner detta som tungt rekommenderar jag starkt dessa och börja träna. Jag hade noll problem och hålla en Note 2 i handen i 20 minuter, utan att byta hand och utan att det ens kändes i lillfingret. Jag är så otränad man kan bli, dricker massa skit och sitter vid datorn.
Helt otroligt hur man kan vara orolig över ynka 185 gram! Ärligt talat så är det rent ut sagt patetiskt... Förlåt om någon tog illa upp, men verkligen, att detta ens är ett diskussionsämne är för mig ett mysterium.

IRONI:

Jaa... Hur skulle du själv må om du gett 6000 :- + för en låst lur utan attraktion men ingen visar intresse wse utan alla skriver om en viss 920 hela tiden? Skulle inte du bli sur och grinig och beklaga dig över rivalen, den plastiga och tunga sådana, med bäbiskulörerna och dess överdimensionerade skärm och med alla dessa onödiga finesser så som NFC, 4G, bra kamera, trådlös laddning, mm, mm?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raidarn:

Jag har inte hört ett skit och inget levererat av DHL...

...Och nu har jag fått bekräftat att jag ingen får alls denna månad! Vilken idiot jag pratat med, resten av dennes kollegor vet inte hur han kan ha lovat en sån här sak, visserligen har de två lurar och har haft ett tag men dessa får de absolut inte sälja...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Är baksidan på telefonen billig att byta? Funderar på att strunta i skal, om baksidan är lätt att byta ut så gör det inget att det blir lite repor. Tycker stora telefoner ser så klumpiga ut i skal :/

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philip_BNF:

Är baksidan på telefonen billig att byta? Funderar på att strunta i skal, om baksidan är lätt att byta ut så gör det inget att det blir lite repor. Tycker stora telefoner ser så klumpiga ut i skal :/

Tycker alla lurar ser fula ut i skal, använder dom aldrig själv...
Det fina med denna plast är att skador inte syns så mycket, tror inte vi behöver oroa oss så mycket.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Är baksidan på telefonen billig att byta? Funderar på att strunta i skal, om baksidan är lätt att byta ut så gör det inget att det blir lite repor. Tycker stora telefoner ser så klumpiga ut i skal :/

Går ej att byta ut skal på 920n, däremot går det utmärkt att byta skal på 820n.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Tycker alla lurar ser fula ut i skal, använder dom aldrig själv...
Det fina med denna plast är att skador inte syns så mycket, tror inte vi behöver oroa oss så mycket.

Håller med, tycker inte alls om skal :S Men kan vara bra att ha.

Skrivet av elkeR:

Går ej att byta ut skal på 920n, däremot går det utmärkt att byta skal på 820n.

Va Det var inte bra :/ Då kanske man måste skaffa skal ändå :/

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

V48 nu på Telia och Telenor. Wuuuh. Har blivit allt mer sugen på denna. Dags att pensionera dummobilen.

Btw kommentarerna på nextweb-recensionen har viss igenkänningsfaktor.
http://thenextweb.com/mobile/2012/11/04/review-nokia-lumia-92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejavo:

V48 nu på Telia och Telenor. Wuuuh. Har blivit allt mer sugen på denna. Dags att pensionera dummobilen.

Btw kommentarerna på nextweb-recensionen har viss igenkänningsfaktor.
http://thenextweb.com/mobile/2012/11/04/review-nokia-lumia-92...

Fan va klockren kommentar!

Citat:

Two months ago, I was placing my bets to upgrade to the iPhone 5 from my iPhone 4. I remember my girlfriend telling me that a lot of people were saying how disappointed they were with the iPhone 5, but I did not bother to listen because of my pride, I responded to her "As long as it can text, run smoothly, and make clear calls, then I'm fine with it - and that's what the iPhone does".

However, I was curious about what people had to say from it on the forums and I came over this post that mentioned the "Nokia Lumia 920" and how the specs rival that of the iPhone and also the many intriguing perks that come along with it.

Ever since that day, I've been holding my phone upgrade and typing in my Google search daily "Nokia Lumia 920 - Show Search Tools - Past 24 hours - ENTER".

I've never been so obsessed with a mobile device...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Fan va klockren kommentar!

Hehe, jag gör samma sak fast på Youtube

Permalänk

Jag kör båda Helt sjukt, aldrig vart så intresserad av en mobil förut

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några ideér var och vad man kan kan skapa NFC taggar till? Vet någon något billigt stället som säljer dessa? Kjell(http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...) vet jag säljer dessa Sony Xperia. 4pack 149SEK.

Ebay kanske har billiga (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=nfc+tag&_frs=1). Och hur bra funkar dessa (gissar på att det är kinakopior)?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hehe, jag gör samma sak fast på Youtube

Jag kollar både YouTube och Sweclockers dagligen. Sjukt mycket mer "want" över 920n än när jag hoppade på 3GS tåget för några år sen. Jag menar jag reggade mig på sweclockers för att ta del av diskussionen haha. Fast malplacerad är jag nog inte, är ju PC entusiast (med en minimal budget på hårdvara dock )

Förresten finns det någonstans bekräftat att WP8 har EAP-TTLS stöd? Behöver ju den krypteringen för att kunna använda mig av Eduroam (Högskole wifin), vad jag läst så ska detta finnas men hittar inga källor. Läser man på Örebro Universitet så verkar det vara så att WP8 har stöd för det, men vad vet de? Vore ju surt om jag inte kunde snylta på skolans wifi liksom!

Permalänk
Medlem

http://www.nfctags.com/nfc-tags-inlay

Bl.a. Finska skogsjätten UPM kymmene är inblandad i tillverkning av taggarna

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Tycker alla lurar ser fula ut i skal, använder dom aldrig själv...
Det fina med denna plast är att skador inte syns så mycket, tror inte vi behöver oroa oss så mycket.

Bara sätt på ett Invisible Sheild - skyddar mot repor och varken syns eller påverkar vikten. Här är till Lumia 920 >>

Permalänk
Medlem

Angåeende de uppenbara leveransproblemen som Nokia har.

Jag kan inte förstå varför vi inte får veta VARFÖR vi inte får mobilerna till sverige? Skall det vara så svårt att bekräfta vad som är fel, denna tystnad gör ju absolut inte saken bättre. Jag har beställt en och väntar snällt på min, men ett därför att hade varit mycket trevligare...

Permalänk
Skrivet av KingsCrown:

Bara sätt på ett Invisible Sheild - skyddar mot repor och varken syns eller påverkar vikten. Här är till Lumia 920 >>

Att använda invisible shield tar ju dock bort all känsla i att använda telefonen, speciellt mot skärmen.
In fact upplever jag att skärmen blir mindre responsiv när man har sköld på.
Har aldrig haft ett skal till min DHD och det har funkat hittills.

Självklart hade jag dock oturen att tappa den i backen (dock är det typ 10e gången det händer) och således sprack skärmen i övre vänstra hörnet.
Men nu är den ju 2 år gammal och jag är mindre sparsam med försiktigheten, speciellt när jag är sugen på en L920!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Att använda invisible shield tar ju dock bort all känsla i att använda telefonen, speciellt mot skärmen.
In fact upplever jag att skärmen blir mindre responsiv när man har sköld på.
Har aldrig haft ett skal till min DHD och det har funkat hittills.

Okej. Jag har haft invisible sheild på min iPhone i över ett år och vet inte vad det är för "känsla" jag har gått miste om. Det varken syns eller märks, men jag tycker att det känns tryggare.

Skrivet av Zyclone:

Angåeende de uppenbara leveransproblemen som Nokia har.

Jag kan inte förstå varför vi inte får veta VARFÖR vi inte får mobilerna till sverige? Skall det vara så svårt att bekräfta vad som är fel, denna tystnad gör ju absolut inte saken bättre. Jag har beställt en och väntar snällt på min, men ett därför att hade varit mycket trevligare...

Om de väljer att inte kommunicera "varför" till slutkunden (om du har frågat dem, men inte får något svar) så beror det säkert på att de tror att anledningen skulle påverka försäljningen negativt. Men hos många återförsäljare är det fortfarande 16/11 som gäller, och om det fortsätter att gälla så finns det ju inga "uppenbara leveransproblem."

Permalänk

På halebop står det fortfarande mitten av november...! Jag hoppas

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Enligt telenor så var det en allmän försening, dvs även de som förbokat tidigt är skjutna till V.48. Detta behöver ju dock inte gälla andra kanaler. Men ser illa ut.

Tog mig tid och skicka ett feedback mail till Nokia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsCrown:

Om de väljer att inte kommunicera "varför" till slutkunden (om du har frågat dem, men inte får något svar) så beror det säkert på att de tror att anledningen skulle påverka försäljningen negativt. Men hos många återförsäljare är det fortfarande 16/11 som gäller, och om det fortsätter att gälla så finns det ju inga "uppenbara leveransproblem."

Jag ringde och pratade med Telenor som nu ändrat från v.46 till v.48. Jag beställde med abbonemang 449:- och skulle således inte betala för telefonen, abbonemanget startade samma dag som jag ringde men har ju inte fått telefonen, och nu blir den framflyttad 2 veckor så nu när jag inte fick telefonen i tid så fick dom ändra fakturan, detta påverkar ju i allra högsta grad återförsäljarna.

Ser 2 möjligheter i att det inte finns telefoner så det räcker.

1. Nokia ville inte chansa och visste inte hur stor efterfrågan det skulle bli, nu verkar det som om telefonen blivit en succe och dom kan inte producera/leverera i den takt som behövs.

2. Något har gått fel i produktionskedjan vilket gör att dom tvingats prioritera vilka länder som skall få batcherna, sverige verkar ha fått en pytteliten sändning som inte täcker behovet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har beställt en gul Nokia Lumia 920 och är otroligt peppad!

However, det är två väldigt stora irritationsfaktorer med Windows Phone 8 i helhet som jag inte kan släppa. I don't know 'bout you guys, men förutom att ringa och skicka sms så använder jag min mobiltelefon främst till två andra saker: Spotify och Facebook.

Spotify: Precis som det har diskuterats tidigare så finns ännu ingen Spotify-applikation till Windows Phone 8 och som det verkar kommer det dröja. Det är en applikation jag använder åtminstone en timme varenda dag och den nuvarande Spotify-applikationen till Windows Phone 7.5 har sina tydliga brister jämfört med konkurrenterna till Android och iOS. Så vi kan väl bara hoppas att Spotify-utvecklarna comes to their senses väldigt snart.

Facebook: Om Spotify-applikationen till Windows Phone är dålig så är Facebook-applikationen tamejfan en disgrace. Den är förbaskat snygg, I can give them that, men sett till antalet funktioner, flyt, uppdateringar i newsfeeden och notifications är det rena skämtet, i varje fall jämfört med iOS-applikationen. Nu vet jag förvisso om att medan Facebook själva utvecklar direkt till iOS så är det Microsoft som utvecklar till Windows Phone, vilket har sina uppenbara konsekvenser. But still, även uppdateringarna i People-hubben är löjligt långsamma jämfört med de man hittar i iOS Facebook-applikation. Liksom, hur svårt kan det vara för Microsoft att få bättre flyt på det här?

Det blev i och för sig en asevärd förbättring i Mango-uppdateringen och jag har ännu inte provat den senaste Facebook-uppdateringen för Windows Phone 8. Men givet att Facebook är någonting som jag själv (och i stort sett alla jag känner) använder så otroligt frekvent i mobiltelefonen så blir varje sekunds extra laddningstid ett stort störningsmoment i vardagen. Can I get a 'hell yeah!', eller är jag bara fånig?

Permalänk
Skrivet av snakke:

Spotify: Precis som det har diskuterats tidigare så finns ännu ingen Spotify-applikation till Windows Phone 8 och som det verkar kommer det dröja. Det är en applikation jag använder åtminstone en timme varenda dag och den nuvarande Spotify-applikationen till Windows Phone 7.5 har sina tydliga brister jämfört med konkurrenterna till Android och iOS. Så vi kan väl bara hoppas att Spotify-utvecklarna comes to their senses väldigt snart.

Det kommer säkert en uppdaterad Spotify-app så småningom. Men annars kan jag tipsa om Xbox Music som ingår i Windows phone 8. Den ska tydligen ha ett ännu större musikbibliotek än Spotify, så du hittar allt där + lite mer. Och där finns samma funktioner, som att skapa egna listor, ladda ner låtarna till telefonen (eller datorn om du har Windows 8) o.s.v.

Permalänk
Medlem

Nu har dustin ändrat till 2012-11-29 också :/
Ser verkligen inte kul ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakke:

Spotify: Precis som det har diskuterats tidigare så finns ännu ingen Spotify-applikation till Windows Phone 8 och som det verkar kommer det dröja. Det är en applikation jag använder åtminstone en timme varenda dag och den nuvarande Spotify-applikationen till Windows Phone 7.5 har sina tydliga brister jämfört med konkurrenterna till Android och iOS. Så vi kan väl bara hoppas att Spotify-utvecklarna comes to their senses väldigt snart.

Om inte Spotify erbjuder mig som kund en vettig app på WP8 så gör jag som sig bör, går till en konkurrent. Wimp skall t.ex. ha en app som är riktigt bra på WP8, tycker själv att deras app på iOS och Mac/PC slår Spotifys. Har betalat för Spotify Premium sedan det lanserades men kan de inte leverera en tillräckligt bra produkt så finns det gott om konkurrenter som är minst lika bra.

Permalänk
Medlem

Betan: Ja, Xbox Music kan absolut vara något!

Aktsu: Tack för tipset. Ska kolla in Wimp-appen. Testade PC-versionen strax innan sommaren och den var helt okej.

Det är mer själva grejen med att Spotify av någon slags principsak inte utvecklar för Windows Phone, som känns trist.

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av snakke:

Aktsu: Tack för tipset. Ska kolla in Wimp-appen. Testade PC-versionen strax innan sommaren och den var helt okej.

Det är mer själva grejen med att Spotify av någon slags principsak inte utvecklar för Windows Phone, som känns trist.

Jo jag håller med, dock har mjukvaruutveckling aldrig varit deras starka sida. Kommer ihåg när iOS appen kom, tog en evighet för dem att släppa uppdateringar vilket gjorde att kritiska buggar låg kvar väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är appar 50% av en smartphone. Och det finns väldigt stora brister på den fronten när det gäller windows phone. Frågan är.. Ska man köpa denna och vänta på att appar ska komma för att sedan ha en gammal telefon när alla appar man vill ha har släppts(om dom nu gör det?) eller ska man vänta på en nyare windows phone tills det har kommit tillräckligt med appar?

Eller helt enkelt köra på android istället.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB