Installation av Windows 8 misslyckad.

Permalänk
Avstängd

Installation av Windows 8 misslyckad.

Min kompis försökte installera Windows 8, han hade precis loggat in och datorn configurerades, men sen kom det upp ett felmeddelande som löd: "Windows 8 installation failed", utan någon förklaring på varför.

Vet ni varför?

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Skrivet av Daniel.L:

Min kompis försökte installera Windows 8, han hade precis loggat in och datorn configurerades, men sen kom det upp ett felmeddelande som löd: "Windows 8 installation failed", utan någon förklaring på varför.

Vet ni varför?

Det är bara att börja om från början igen. Kör ni med usb eller dvd. Om det var dvd kan det blivit fel på skivan någon stans. Usb kan filerna blivit lite konstiga. Bara börja om:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Det beror p[ att ni haft en tv inkopplad via hdmi till datorn...koppla bort tv>n och installera igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nurmiar:

Det beror p[ att ni haft en tv inkopplad via hdmi till datorn...koppla bort tv>n och installera igen

Kanske, men jag hade inga problem med att installera med teven inkopplad.