[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

jag kan fortfarande inte komma in... är inge problem alls med någon annan server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerzieG:

jag kan fortfarande inte komma in... är inge problem alls med någon annan server...

Gör ett nytt försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Varning för denna server om du är solo eller nybörjare! Inga friendlys, endast massa kill on sight och backstabs. Tack o hej!

Det handlar oftast bara om brist på kommunikation. Joina teamspeak-servern ts.comtronic.se så bör du kunna hitta någon att alliera dig med!

Humanity har varit buggat ett tag vilket gör att många banditer inte fått det skinn de förtjänar. Det ska fungera lite bättre från och med igår.

En annan viktig detalj: Meddelandet som bör dyka upp som visar vem som dödar vem verkar inte längre fungera. Ska titta närmare på detta problem.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Galen strid uppe vid Jesenice nu ikväll, minst 10 avlidna. Tror jag är en av de enda som överlevde och de genom flykt.

Tack för en solid server som har skänkt mycket glädje till undertecknad med sällskap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Efter ett par dagars röstande på sajten så har jag nu ett tydligt resultat -- 41 st röstade mot AS 50 (jämfört med 8 som ville behålla det)

L85 var ännu tydligare (42-4)

Från och med nu kl 19.00 ska AS 50 och L85 thermal inte längre spawnas i spelet.

Kommer senare ersätta de redan existerande mot t.ex. DMR respektive L85 Holo.

Möjliga vapen man kan hitta vid kraschade helikoptrar är nu G36C_camo, AK_47_M, M4A1_Aim, Saiga12K, RPK_74, AK_107_kobra, FN_FAL, bizon_silenced, M14_EP1, m240_scoped_EP1, BAF_L85A2_RIS_Holo, M40A3, Mk_48_DZ, M249_DZ, SVD_CAMO, DMR

M107 kan dock fortfarande hittas i baracker och det är inget man kan påverka på server-sidan.

/smygarn

Trevligt men ser hellre att du byter ut as50 mot m24

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Trevligt men ser hellre att du byter ut as50 mot m24

Ser inte ut att vara något jättestort behov av att ta bort existerande AS50 - det fanns bara 4 kvar när jag senast kollade (Jämfört med ca 10 för några dagar sedan)

Däremot kanske vi bör byta ut vapen som spawnas.. M24.. ok, inte min personliga favorit.. Några fler förslag?

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Ser inte ut att vara något jättestort behov av att ta bort existerande AS50 - det fanns bara 4 kvar när jag senast kollade (Jämfört med ca 10 för några dagar sedan)

Däremot kanske vi bör byta ut vapen som spawnas.. M24.. ok, inte min personliga favorit.. Några fler förslag?

/smygarn

Jag har en iaf
Tycker inte dmr:en är "likvärdig" as50 då den har inte är singlefire eller har zeroing
Du bestämmer men det är min åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Lätt M24:an ska spawnas mer! Det vapnet är j*vligt pricksäkert och låter inte så mycket heller!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Lätt M24:an ska spawnas mer! Det vapnet är j*vligt pricksäkert och låter inte så mycket heller!

Lägger in M24 med några få procents droppchans på helispawns..

Permalänk
Medlem

Spelet crashar när jag försöker joina.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Lägger in M24 med några få procents droppchans på helispawns..

Thx m8! /D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Fina minnen i bildcollagen på hemsidan

http://dayz.comtronic.se/

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Det går ordna!

Var det inte er vi jagade i den svarta SUV:en i typ 10 minuter innan vi lyckades få stopp på er?

/smygarn

Soft! haha jo det var oss ni jagade, fan va panik man fick!:)

Det var en annan sak också, tror att Tabellen (statistiken) har fastnat igen.

Permalänk

Smygarn, synd att du inte har kvar meddelandet om vem som dödar vem. Nu är det ju verkligen så att alla skjuter så fort dom ser någon...

Tyvärr flyter servern på jävligt bra så man vill inte byta men det hade varit roligare om man inte blir skjuten innan man ens har hunnit hitta en pistol.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garns:

Soft! haha jo det var oss ni jagade, fan va panik man fick!:)

Det var en annan sak också, tror att Tabellen (statistiken) har fastnat igen.

Shit! Den har aldrig automatiskt uppdaterats. Nu har jag gjort lite mer omfattande test av perl/sql-scriptet så det ser ut att fungera denna gång..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadwood:

Smygarn, synd att du inte har kvar meddelandet om vem som dödar vem. Nu är det ju verkligen så att alla skjuter så fort dom ser någon...

Tyvärr flyter servern på jävligt bra så man vill inte byta men det hade varit roligare om man inte blir skjuten innan man ens har hunnit hitta en pistol.

Jag har noterat att det nu fungerar ytterst jämfört med hur det fungerade från början.. men jag ska se om jag inte kan fixa till detta. Det är klart att man håller igen lite, om man inte spelar som "bandit" och vet att man måste ta ansvar för någon annans död.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Fina minnen i bildcollagen på hemsidan

http://dayz.comtronic.se/

Ja det är som att titta i ett fotoalbum

Permalänk
Medlem

Jag hittar servern i in-game browsern (Ej i Six Launcher) men det är ett X före namnet på servern och inget alls händer när man klickar på Join. Dock ser jag vilka som är online och så.

Edit: Ser nu att det verkar som jag har fel version av Arma II? Står att jag har 1.62, men servern vill ha 1.62.96584.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag hittar servern i in-game browsern (Ej i Six Launcher) men det är ett X före namnet på servern och inget alls händer när man klickar på Join. Dock ser jag vilka som är online och så.

Edit: Ser nu att det verkar som jag har fel version av Arma II? Står att jag har 1.62, men servern vill ha 1.62.96584.

Kör med Dayz Commander istället, det är ett bra verktyg. Där kan du dessutom smidigt uppdatera allt. Uppdatera med Dayz Commander (Arma 2, DayZ samt Panthera) till senaste ska lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Kör med Dayz Commander istället, det är ett bra verktyg. Där kan du dessutom smidigt uppdatera allt. Uppdatera med Dayz Commander (Arma 2, DayZ samt Panthera) till senaste ska lösa det.

Jag gjorde så faktiskt, fick det att fungera! Tack i alla fall.

Nu var det bara att få Xfire att fungera in-game i det hela, tänkte försöka livestreama för kompisar, och Livestream vägrar fungera i spel för mig. Xfire upptäcker spelet, men visar ingen ingame alls...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjukvaran uppdaterad till senaste 1.7.4.4 med bl.a. fixar som gör det möjligt att få ljus från gatlyktor. Kanske kan vara intressant att inte enbart köra dagtid på servern?

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Mjukvaran uppdaterad till senaste 1.7.4.4 med bl.a. fixar som gör det möjligt att få ljus från gatlyktor. Kanske kan vara intressant att inte enbart köra dagtid på servern?

/smygarn

Jag tycker att det ska vara dag/natt. Dock kanske natten ska vara kortare. Eller att det aldrig blir riktigt mörkt, mer åt kväll för att sedan bli morgon igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Jag hade gärna sett att det blev natt. Tycker om variationen helt klart, det är en av höjdpunkterna med DayZ och Arma II i generellt, att natt verkligen är natt och inte bara ett blått filter lagt över allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaså, varför är servern nerstängd nuda?

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Undrar samma sak!

Bra att ni rapporterar problem! Startade om den nu..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Är man välkommen på servern som total nybörjare?

Permalänk

Vad har ni för version? Jag har senaste enligt DayZ Commander men kan inte gå in på eran server!

Jag är Rookie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorkm89:

Vad har ni för version? Jag har senaste enligt DayZ Commander men kan inte gå in på eran server!!

Samma här, hittar ingen server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Samma här, hittar ingen server...

Har ni installerat Panthera i Dayzcommander ?

Direktanslut till dayz.comtronic.se port 2302