Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Bara jag som tycker det är sjukt kull att lulla runt med sina pengar i det här spelet? just nu ligger jag smått över 350000 inkomst per ingame dag.

Gatan i satan! Hur många garage har du då?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Hur fan stänger man av motorn? Den sätts ju bara på igen efter att jag försöker stänga av den. Kan ju inte tanka!

Permalänk
Medlem

hej, jag har kört ETS2 ett tag nu, jag körde i england i lördags, och jag hade inga skador när jag kom. när jag var framme vid min destination, var skadorna uppe i 43%. jag körde enligt reglerna i england, MEN när jag kommer fram i en kurva vad kommer då? en BIL som försöker köra om en lastbil på MIT körfält. bara på det så gick det åt 25% och jag körde själv om bilar och kollar innan jag kör om. men nu var det dimma så jag såg inget. jag hjade helljusen på då. vad kommer då? en BIL så jag väljer att köra av vägen och förlorar 10% totalt
jag var tvungen att betala ca: 32K för det. jag känade ca: 22K på lastet. hur har det gått för er som kör i england? jag kommer ALDRIG köra i england IGEN D:

Permalänk
Skrivet av Extror3:

hej, jag har kört ETS2 ett tag nu, jag körde i england i lördags, och jag hade inga skador när jag kom. när jag var framme vid min destination, var skadorna uppe i 43%. jag körde enligt reglerna i england, MEN när jag kommer fram i en kurva vad kommer då? en BIL som försöker köra om en lastbil på MIT körfält. bara på det så gick det åt 25% och jag körde själv om bilar och kollar innan jag kör om. men nu var det dimma så jag såg inget. jag hjade helljusen på då. vad kommer då? en BIL så jag väljer att köra av vägen och förlorar 10% totalt
jag var tvungen att betala ca: 32K för det. jag känade ca: 22K på lastet. hur har det gått för er som kör i england? jag kommer ALDRIG köra i england IGEN D:

Har bara varit dit ett par gånger och tycker inte att trafikanterna är sämre där än nån annanstans. Har däremot glömt av mig och kört mot trafiken efter att jag svängt ut från en parkering x) håller mig gärna ifrån UK numera.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Hur fan stänger man av motorn? Den sätts ju bara på igen efter att jag försöker stänga av den. Kan ju inte tanka!

Hej!
Du kan starta motorn på W och E.
Du stänger av den genom att trycka på E.

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

NI SOM TYCKET ETS2 ÄR FÖR "LÄTT".
TESTA DENNA MOD!!!

http://blogstdsbrasil.blogspot.se/2012/11/inverno-europa-map-...

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

En mod jag är enormt ute efter är den som gör att mötande bilar överhuvudtaget syns på kväll/natt då deras nuvarande "strålkastare" är i klass med stearinljus. Jag tycker det är extremt störande att det endast är min bil som faktiskt har något som går att kalla för strålkastare.

Visserligen finns det ett visst sken mot asfalten, om än väldigt klent, men själva ljuskällan bländar absolut ingenting. Kan hända att det i verkligheten är svagare ljus sett ifrån en lasbilshytt då den är lite högre ifrån backen vad vet jag, men tycker detta är otroligt dåligt.

Så om någon känner till en mod som förstärker strålkastarna på alla fordon i spelet så vill jag gärna veta var jag kan hitta den!

Hoj!

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

En mod jag är enormt ute efter är den som gör att mötande bilar överhuvudtaget syns på kväll/natt då deras nuvarande "strålkastare" är i klass med stearinljus. Jag tycker det är extremt störande att det endast är min bil som faktiskt har något som går att kalla för strålkastare.

Visserligen finns det ett visst sken mot asfalten, om än väldigt klent, men själva ljuskällan bländar absolut ingenting. Kan hända att det i verkligheten är svagare ljus sett ifrån en lasbilshytt då den är lite högre ifrån backen vad vet jag, men tycker detta är otroligt dåligt.

Så om någon känner till en mod som förstärker strålkastarna på alla fordon i spelet så vill jag gärna veta var jag kan hitta den!

Hoj!

Håller med. Sen ere skit drygt om ens lastbil har skador så den stängs av ibland på natten, Blir ju helt jävla kolsvart mitt i en sväng. Kommandes i 140-150 då blire en jävla smäll.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Fick ett mejl av en anställd där han skrev att han behövde bil osv osv
Så åkte genast till Volvo återförsäljaren och byggde ihop en precis lika fast ingen nedre extraljus ramp dock så bara råkade jag köpa 700hk till den ^^
ska byta in min MAN också så blir det mycket bättre

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Avstängd

Förutom färdskrivaren som jag skrivit om tidigare så saknar jag nog en mer komplett farthållare, det märkte jag efter att ha jobbat nu sist och kom hem och spelade lite.
Jag skulle vilja ha en sån enkel sak som "Resume" på farthållaren i spelet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Färdskrivare är ett helvete så jag hoppas man slipper det

Permalänk
Medlem

orkar inte kolla igenom alla sidor så jag frågar mina frågor

Finns det nån som helst kantutjämning i spelet, tycker ratten ser jätte kantig ut.
Finns det nån map mod med vilda djur och lite sånt kul som man kan stöta på i verkligheten?
//
Sid

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Skrivet av Zidd3n:

orkar inte kolla igenom alla sidor så jag frågar mina frågor

Finns det nån som helst kantutjämning i spelet, tycker ratten ser jätte kantig ut.
Finns det nån map mod med vilda djur och lite sånt kul som man kan stöta på i verkligheten?
//
Sid

Tror väl att det ska finnas? Annars går det ju alltid att ställa in i kontrollpanelen för grafikkortet, brukar dock kunna dra lite mer på kortet när man gör det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Callema: Njae, ett helvete vet jag väl inte om jag skulle kalla den, snarare en del av körningen.
Kanske skulle finnas ett "easy"-mode och ett "real"-mode fast det märks väl framöver vart utvecklarna vill ta det här projektet. Men titeln innehåller ju faktiskt "simulator" så jag ser väl inte riktigt syftet med att vilja ha Need For Speed-känsla när man roar sig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Börjar störa mig rejält på hur andra bilar kör vid rödljusen i städerna.. Slår om till grönt - bilen framför åker - jag åker - bilen framför nitar mitt i korsningen fast det inte är några andra bilar i närheten som han behöver stanna för - får nita själv - pling! kommer inte iväg förän det är rött ljus nånstans bakom mig - böter.

Tycker dom är lite väl hårda annars också, nästan som att det skulle bugga lite. Om man t.ex. har grönt och kommer rullandes i 50 så slår det gult precis innan stolpen försvinner ur synfältet så att man inte har någon chans att hinna stanna, pling! böter..

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Börjar störa mig rejält på hur andra bilar kör vid rödljusen i städerna.. Slår om till grönt - bilen framför åker - jag åker - bilen framför nitar mitt i korsningen fast det inte är några andra bilar i närheten som han behöver stanna för - får nita själv - pling! kommer inte iväg förän det är rött ljus nånstans bakom mig - böter.

Tycker dom är lite väl hårda annars också, nästan som att det skulle bugga lite. Om man t.ex. har grönt och kommer rullandes i 50 så slår det gult precis innan stolpen försvinner ur synfältet så att man inte har någon chans att hinna stanna, pling! böter..

Håller med dig. Händer sjukt ofta också att bilar är fett sega på köra när det är grönt så man får stå o vänta typ fyra röd ljus. Sen slår det om från grönt till rött lite för snabbt. Dem borde göra att man bromsar snabbare också. Och det skulle vara mycket coolare om man kunde verkligen åka in i städerna, se själva staden/landets höjdpunkter, tex paris eiffeltornet. Åka förbi på gator där osv. Så de känns mer som en stad, nu kan man tro att man inte åkt te ett annat land när man är framme, ser ju precis likadant ut vid varje stad....

Permalänk
Skrivet av avm:

Håller med dig. Händer sjukt ofta också att bilar är fett sega på köra när det är grönt så man får stå o vänta typ fyra röd ljus. Sen slår det om från grönt till rött lite för snabbt. Dem borde göra att man bromsar snabbare också. Och det skulle vara mycket coolare om man kunde verkligen åka in i städerna, se själva staden/landets höjdpunkter, tex paris eiffeltornet. Åka förbi på gator där osv. Så de känns mer som en stad, nu kan man tro att man inte åkt te ett annat land när man är framme, ser ju precis likadant ut vid varje stad....

Jo och det är inte bara en gång allt det där händer..

Det är sådana saker och alldeles på tok för dåligt innehåll som gör att jag troligtvis kommer sluta lira det här snart.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av avm:

Bromsverkan finns att ställa nånstans i inställningarna, tror det står på 50% by default. Jo visst skulle det vara fett med så mycket detaljer men, arbetet att göra det.. ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av avm:

Du kör lastbil i ett simulator-spel... då kanske det inte går att bromsa farten lika snabbt som med en ferrari... Du kanske skulle spela Test Drive istället?
Åter igen, lastbils-simulator... inte semster-simulator... jobbar man och kör dragbil åker man inte runt i centrum och tittar på sevärdheter.. man åker ut till första bästa industriområde och hittar ett lass, sen slår man på lite country-musik på stereon och drar vidare

Säger det ovanför lite skämtsamt... men ärligt talat det är en simulator för lastbilskörning. Jag tycket det mesta folk klagar på i tråden är sånt som är själva grejen med spelet... Lite som att klaga på World of Warcraft och säga "Åhhh det är så mycket magi och skit i WoW, dom borde ta bort allt det och bara låta alla ha en pistol istället!".

Jag håller med om att dom andra datorstyrda bilisterna beter sig lite buggigt och konstigt ibland, men det gör bilister i verkligheten också, så var glad att det är lika realistiskt odrägligt att sitta i bilkö i spelet som i verkligheten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bobbo&Boris:

Du kör lastbil i ett simulator-spel... då kanske det inte går att bromsa farten lika snabbt som med en ferrari... Du kanske skulle spela Test Drive istället?
Åter igen, lastbils-simulator... inte semster-simulator... jobbar man och kör dragbil åker man inte runt i centrum och tittar på sevärdheter.. man åker ut till första bästa industriområde och hittar ett lass, sen slår man på lite country-musik på stereon och drar vidare

Säger det ovanför lite skämtsamt... men ärligt talat det är en simulator för lastbilskörning. Jag tycket det mesta folk klagar på i tråden är sånt som är själva grejen med spelet... Lite som att klaga på World of Warcraft och säga "Åhhh det är så mycket magi och skit i WoW, dom borde ta bort allt det och bara låta alla ha en pistol istället!".

Jag håller med om att dom andra datorstyrda bilisterna beter sig lite buggigt och konstigt ibland, men det gör bilister i verkligheten också, så var glad att det är lika realistiskt odrägligt att sitta i bilkö i spelet som i verkligheten.

Hahaha så sant, E4 söderrgående klockan 16-16.30 wow det kan man glömma:)

Önskar att det vore lite mer trafik vissa tider faktiskt, ibland är det löjligt lite.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att slanga ner ett demo och testa. Dock är jag lite kluven till att köra med tangentbordet. Provade 1:an för ett tag sedan och klarade inte mer än en kvart innan jag blev galen då jag inte lyckades hantera bilen med piltangenterna. Hur gör ni? Tangentbord eller ratt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Sitter och funderar på att slanga ner ett demo och testa. Dock är jag lite kluven till att köra med tangentbordet. Provade 1:an för ett tag sedan och klarade inte mer än en kvart innan jag blev galen då jag inte lyckades hantera bilen med piltangenterna. Hur gör ni? Tangentbord eller ratt?

Tangentbord och mus

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Gatan i satan! Hur många garage har du då?

Just nu sitter jag med 21st fullt uppgradera garage

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Till en början körde jag med tangentbordet, gick finemang.
Men bytte ganska fort till ratt och det var såklart mycket lättare och roligare att köra då. Gamepad funkar rätt ok det med!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

PS3 kontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Jag kör med trådad XBOX360 kontroll

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobbo&Boris:

Jo men nu är bromsningen överdrivet seg. När man kommit ner i hastighet ska den stanna mycket snabbare. Händer ofta att man råkar missa ett röd ljus med några centimeter. Nej jag förstår att det är en lastbilssimulator men pga dessa grejjer blir det så ensidigt, darför man tröttnar på det. På riktigt tror jag motivationen är inte att bara köra utan att man får se nya länder olika miljöer osv som gör det spännande. Så för att inte göra spelet så ensidigt skulle jag tycka dessa grejjer vore sjukt nice att ha med.

Permalänk
Skrivet av avm:

Jo men nu är bromsningen överdrivet seg. När man kommit ner i hastighet ska den stanna mycket snabbare. Händer ofta att man råkar missa ett röd ljus med några centimeter. Nej jag förstår att det är en lastbilssimulator men pga dessa grejjer blir det så ensidigt, darför man tröttnar på det. På riktigt tror jag motivationen är inte att bara köra utan att man får se nya länder olika miljöer osv som gör det spännande. Så för att inte göra spelet så ensidigt skulle jag tycka dessa grejjer vore sjukt nice att ha med.

Jo jag håller faktiskt med till stor del att bromsen är lite konstig i låga hastigheter alldeles i slutet av inbromsningen... det är visserligen mer realistiskt än man kan tro, för det känns ju ungefär likadant på riktigt om man har fullt lass och det lutar lite neråt t ex, i alla fall om man spelar med ratt/pedaler. Men i spelet blir det nån konstigt "gummisnodds-känsla" i slutet av inbromsningen tycker jag... först får man bromsa väldigt hårt utan att det händer så mycket, sen alldeles i slutet tvärstannar lastbilen när man ofta skulle vilja ha lite fortsatt rull på ekipaget i en korsning t ex. Men det kan ju också vara att det är svårt att känna vilken verklig fart man har i spelet, och kanske borde börja bromsa/sakta ner tidigare så man inte behöver bromsa så hårt på slutet.

Och ja du har en bra poäng att spelet ser lite enformigt ut... kanske svårt att göra hela städer för denna lilla spelutvecklare osv, men vore iaf fint om man kunde se Eiffeltornet lite snyggt på avstånd i Paris t ex. Fast jag tror väl dom har en hel del avbildningar av städer i spelet redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

Jag tror det är en sträcka utanför London som är trasig. Jag åkte ut ur London, åker ett par minuter och märker att jag är nere i 50% ungefär. Kör vidare och motorn dör. Ringer efter hjälp och blir körd till London igen. Detta gjorde jag 3ggr innan jag tog en annan väg. Kostade mig väldigt mycket pengar.
Hatar England!

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Har laddat ner den och packat upp den i mod-filen men märker ingen skillnad tycker jag.
Konstigt för det är ju en stor fil.
Måste man göra något mer för att aktivera modden eller?

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2