Hjälp mig få liv i min gamla Philips skärm!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig få liv i min gamla Philips skärm!

Har länge haft en gammal Philips 170s som secondary skärm till min dator. För ett par veckor sedan började den dock fungera lite märkligt, den stänger av och sätter på sig själv konstant.

Jag har bytt kablar/provat en annan skärm och jag är helt säker på att det är skärmen det är fel på. Om jag stänger av skärmen medan den är på (får vara väldigt snabb) så sätter den inte på sig igen. Om jag sätter på den igen fortsätter den stänga av/sätta på sig.

Tänkte att det är lika bra att kolla om ni har något knep för att få igång den igen? Vant mig vid dualscreens nu och har inte råd med en ny skärm för tillfället.

Här är en kort video som visar hur den beter sig: http://youtu.be/IUqmmnuR8YU

Är den doomed eller går den att få igång igen tror ni?

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk

ser ut som att en kondensator i den har gått

den bara blinkar till vill inte hålla igång?

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

ser ut som att en kondensator i den har gått

den bara blinkar till vill inte hålla igång?

Ptja, det är mycket möjligt. Jag fick inte liv i den vilket som, det slutade med att jag slängde skiten istället. :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av vobpler:

Ptja, det är mycket möjligt. Jag fick inte liv i den vilket som, det slutade med att jag slängde skiten istället. :/

för jag har haft ett par hp skärmar som betedde på samma sätt (blinkade, den starta upp en kort stund sedan stängas av)
rev ner dom och då har det varit kondensatorproblem, har då bytt ut dom och skärmarna fungerade efter det(en kondensator kostar mellan 1:- och 50:- beroende på vilket värde)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida