Permalänk
Medlem

Det är ingen cd-läsare

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av teh Vey:

Det är ingen cd-läsare

Haha, jag döör!
Hur är tanken att jag ska installera mitt nya Far cry 3 då:(

Permalänk

Notera att du inte kan länka bilder från din mail ^^ Andra har inte tillgång till dina filer där.
Ladda upp dem på imgur.com istället och länka till dem där.

För CD-spelare. Du kan använda steam för att ladda ner spel etc idag men du kan även välja att köpa en extern cd-spelare för typ 200-300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vmattsson:

Notera att du inte kan länka bilder från din mail ^^ Andra har inte tillgång till dina filer där.

För CD-spelare. Du kan använda steam för att ladda ner spel etc idag men du kan även välja att köpa en extern cd-spelare för typ 200-300kr.

Ok, jag får försöka hitta någn spelare.
Vilket jäkla antiklimax det blev när jag sliter upp förpackningen (hej då ångerrätt) till mitt Far cry 3 och inser att det inte finns någonstans att trycka in skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av vmattsson:

hahah jag kom på det typ en sekund efter att jag postade inte mitt ljusaste ögonblick det där..

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk

Webhallen: Om man beställer i detta skedde, är man garanterad en Y500 i batchen som kommer nästa vecka?

Skrivet av teh Vey:

skriver detta från min lenovo

edit: lol ja va lite trött o insåg inte att bilderna inte skulle visas ifall de var direkt länkade från min gmail, jag får ladda upp dem nånstans men gör det imorrn elller nåt..

Wall of text

Fixa bilderna asap

Permalänk
Medlem
Skrivet av exnm:

Haha, jag döör!
Hur är tanken att jag ska installera mitt nya Far cry 3 då:(

extern läsare?

EDIT:
http://www.inet.se/produkt/7100565/buffalo-portable-dvd-rw-8x...

259kr

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

hade varit kul med ett litet omdöme om skärmen. Ljusstark? Bra betraktningsvinklar? Bra färger?

Har idag en msi gx 660 som är sådär på alla punkterna förutom ljusstyrka.

Hur låter interna ljudet i datorn? Går det att få ett ganska starkt och fylligt ljud ur den om man ser lite serier eller låter det kattlåda?

Permalänk
Medlem

Äntligen har man fått ett kolliid:) Nu börjar det närma sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjoll:

Äntligen har man fått ett kolliid:) Nu börjar det närma sig

Står " Under behandling " på min order fortfarande

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Hade samma igår jag med, "under behandling". Kollade precis och nu är det "behandlad" + kollinummer tillgängligt. Såg att det var "internt serverfel" vid godssökningsfunktionen på Postens sida dock.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Ja då har vi den imorgon då

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

hade varit kul med ett litet omdöme om skärmen. Ljusstark? Bra betraktningsvinklar? Bra färger?

Har idag en msi gx 660 som är sådär på alla punkterna förutom ljusstyrka.

Hur låter interna ljudet i datorn? Går det att få ett ganska starkt och fylligt ljud ur den om man ser lite serier eller låter det kattlåda?

Betraktningsvinklarna har jag inte riktigt tänkt på men ljusstyrkan är förvånansvärt bra, ljudet på den är väll ganska bra rent allmänt men sjukt bra för att vara en laptop ;D
(Ursäktar för eventuella stavfel då jag skriver detta på en sketen ipod)

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Ni som ligger på order/har fått Era redan, har ni några planer på eventuell RAM/SSD-upgrade ?

Sitter i tankarna att slänga i en mSATA 240/256GB SSD (Crucial eller Mushkin) och eventuellt skifta ut minnena och fixa i 16 GB. Det var väl i vanlig ordning, 2x4GB moduler istället för 1x8 GB i från början ?

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Någon som har koll just på det här med m-sata. Om man idag kör en vanlig ssd kommer man märka några större skillnader i hastighet mot en m-sata på säg 128gb i lenovon som systemdisk?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Y500 presterar i BF3 ?

FPS i high/medium.

Permalänk
Medlem

och om någon vet hur fpsen ligger i wow?

Permalänk
Medlem

-Vi har inga på vårat lager

-Kanske det kommer in fler i veckan, var det svar jag fick när jag ringde upp webhallen kl 15.00

more waiting

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

-Vi har inga på vårat lager

-Kanske det kommer in fler i veckan, var det svar jag fick när jag ringde upp webhallen kl 15.00

more waiting

Åk ner till Webhallen i malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Åk ner till Webhallen i malmö

30mil nä

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

30mil nä

Webhallen borde kunna kunna skicka den direkt från butik alternativt själva flytta den internt mellan butikerna. Lite "load balancing" i det hela

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att erbjudandet har försvunnit

Permalänk
Skrivet av Yukki:

Synd att erbjudandet har försvunnit

Ja riktigt tråkigt av webhallen

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat bilderna i min post på förra sidan ledsen att det tog hela dan, var mycket att göra på jobbet..

Betraktningsvinkeln är i min åsikt bra, jag har inte jättemycket att jämföra med, men man ser från sidan iaf..

Ljudet är bra för att vara laptop tycker jag Verkligen helt ok.

Ljusstyrkan är tillräckligt för att göra illa ögonen om man suttit i mörker länge!

Fler frågor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar för bilderna!

Hur är batteritiden för normalt bruk då du inte hade några spel? Den är väl ungefär 2.7 kg, så kan man, enligt dig, kunna gå runt med den?

Permalänk
Medlem

Jag är lite intresserad av frigolitstället, har du testat det?

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Skrivet av teh Vey:

Jag har uppdaterat bilderna i min post på förra sidan ledsen att det tog hela dan, var mycket att göra på jobbet..

Betraktningsvinkeln är i min åsikt bra, jag har inte jättemycket att jämföra med, men man ser från sidan iaf..

Ljudet är bra för att vara laptop tycker jag Verkligen helt ok.

Ljusstyrkan är tillräckligt för att göra illa ögonen om man suttit i mörker länge!

Fler frågor?

Vilka delar av laptopen är aluminium och vilka delar är av plast ?
Hur är det med reflektioner i skärmen ? Vet att den är blank men det kan ju skilja lite på vissa om det är filter o dyl.

Lägg gärna upp benchmark tester och tyngre spel tester som BF3, Farcry 3, Crysis 2 och liknade om du får tid vid senare tillfälle.

Edit: Tack för dina bilder och intryck.

Permalänk
Medlem

fick min imorse fyfan va denna datorn tagentbord är skönt

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yukki:

Tackar för bilderna!

Hur är batteritiden för normalt bruk då du inte hade några spel? Den är väl ungefär 2.7 kg, så kan man, enligt dig, kunna gå runt med den?

Jag är osäker på batteritiden, jag har testat att låta den stå i energisparläge och avstängd SLi och slösurfat lite, vvid 78% stod det 3 timmar och 17 minuter om jag minns rätt, men jag testade det imorse så var rätt trött och kan därför ha fel

Skrivet av Denstrom:

Jag är lite intresserad av frigolitstället, har du testat det?

Kan man använda det till något?

cokeman, jag tror locket och "framsidan" som har bla tangentbordet är av aluminium. Undersidan ser likadan ut men känns annorlunda så jag antar att den är av plast.

hinner nog inte fixa spel o sånt förens efter nyår tyvärr, har asmycket på jobbet och skolan..

nickhe, kan inte göra annat än at thålla med om tangentbordet! har aldrig gillat ett tangentbord såhär mycket..

edit: Till de som är intresserade av batteritiden gör jag nu ett experiment. Jag jobbar hemifrån idag och sitter med SLi inaktiverat och energisparläge (dock med högre ljusstyrka). Jag uppdaterar senare med hur länge batteriet höll, nu står det dock 96% = 3h 17 min. Jag jobbar med webutveckling och testar det mesta av mitt arbete i webläsaren så det borde ge en ok uppskattning av hur länge det hålller om man sitter och surfar och skriver saker i en textredigerare Om saker blir för sega kommer jag dock avbryta testet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av exnm:

Är jag efterbliven eller finns det ingen CD/DVD läsare?

Nej, ingen CD/DVD - läsare/brännare... annars skulle du inte få plats med två grafikkort. Du kan köpa en extern för runt 300 kr. Jag testade också att dela ut DVD-RW från min stationära dator, men det gick lagom bra. Så det blir en extern DVD brännare för min del.