Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Facebook uppdaterad - skönt, den som fanns innan sög verkligen 100%

http://www.wpcentral.com/facebook-windows-phone-8-updated-per...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så är det läge att köpa Nokia aktier nu eller vad tror ni?

Nokia har nog inte nått toppen än så jag tror vi kommer se en resa uppåt ett tag till iaf.

Q1 & Q2 rapporterna kommer vara riktigt intressanta.

Nokias aktie är för fortfarande väldigt volatil så man måste tåla djupa dalar och höga toppar. Det krävs is i magen för att förhoppningsvis gå med vinst.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en app som jag gillar,pc remote .Den funkar riktigt bra för mig

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

När jag skriver Bra i sms blir det alltid Brå,bara hos mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Känner igen det där...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Perfekt, nu vågar jag mig på att skruva upp min L920 för att fästa batteriet! (jag har, liksom många andra, fått ett exemplar där batteriet är löst.)

Om du gör det, kan du inte ta bild på hur det ser ut så man får en aning vad det är som gör att det är löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Känner igen det där...

samma här. Testar nu

Bra

hm den har lärt sig

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Visst har Lumian lite barnsjukdomar, fast det är en älskvärd baby som kommer att växa upp till en stor stark. Nokia Music växer i mina öron för varje dag. Just nu lyssnar jag på julmusik ( Indie/Alt), rekommenderas!

Permalänk
Skrivet av spicata:

kör med en app som får uppdatering från yr och heter"Frost" funkar bra än så länge

yr.no? Utan tvekan den bästa väder sidan jag vet, tack så mycket

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Det är lätt att vara efterklok, men jag tror fortfarande det är en bra idé att köpa Nokia-aktier.

Håll koll på WP8 och vad marknaden tycker om det.
Håll också koll på Nokias nästa "920"

Det är dom två sakerna som kommer avgöra ifall du ska sälja dina aktier sen eller stanna kvar och rida på nästa våg.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problemet med att min inte verkar "dimma" ner sig i ljusstyrka "ljusstyrkan" är på auto , och i low läge, värkar som att dimmern funkar för att dimma upp medan den har svårare för dimma ner, för att den ska dimma ner krävs att man går i standby och IN igen.. Då börjar den från lägsta ljusstyrka....
Har startat om telefonen utan resultat, någon som har lust att testa och se?

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Ja, tämligen störande.

Kan man ta bort dumma autoförslag, eller lär den sig efter ett tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Om du gör det, kan du inte ta bild på hur det ser ut så man får en aning vad det är som gör att det är löst.

Jodå, det kan jag ordna! Är själv lite förundrad över att de inte har satt en dubbelhäftande tejp på ett internt batteri. Men jag ska se vad problemet är, i dagarna här framöver.

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag bytt ut min knorrande lumia mot en som är helt solid ��

Permalänk
Skrivet av Nameless:

Jodå, det kan jag ordna! Är själv lite förundrad över att de inte har satt en dubbelhäftande tejp på ett internt batteri. Men jag ska se vad problemet är, i dagarna här framöver.

jag som inte har telefonen än är också rätt nyfiken. Är det lösa batterier på extremt många telefoner, eller är det bildstabilisatorn som låter som ett löst batteri?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har haft min mattsvarta Lumia sen torsdag och tänkte avlasta lite tankar om nån är intresserad. Först och främst är det en riktig pjäs. Jäklar vad solid den är. Först upplevde jag den som något otympligt men med tiden så har jag kommit att uppskatta skärmstorleken och lumians design i sin helhet. Jag hade ev tänkt sälja den för den mindre 620 när den släpps men nu vettesjutton. Är riktigt nöjd med mattsvart också.

kameran är löjligt Bra i mörker. Dagsljus något oskarp i landskapsbilder o liknande. Som andra konstaterat.

kommer ifrån en dumbphone till denna så allt känns Amaaaazing(Louis ck). Har dock supportat iOS så gardet att jämföra med.

ljudet är i klass med min Macbook på högtalarn och bättre i 3.5-jacket.

Det enda jag saknar är fler och bättre spel.

Inget knorrande, rasslande eller batteriproblem på min telefon.
Fanboy out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

jag som inte har telefonen än är också rätt nyfiken. Är det lösa batterier på extremt många telefoner, eller är det bildstabilisatorn som låter som ett löst batteri?

Många envisas med att hävda att det inte är batteriet, utan bildstabilisatorn. Om man ser videon länkad till här tidigare idag, så plockar han upp kameran och skakar på den så att man hör hur bildstabilisatorns skaller låter.

När det är batteriet som är löst är det en helt annan känsla, och ljud. Bildstabilisatorn klirrar eller skallrar, medan batteriet har ett klonk-ljud. Man känner det också på tyngden. Dessutom märker man att det är i nedre delen av telefonen det rör sig, inte i övre delen där kameran sitter.

Omfattning av det hela vet jag inte, men det är inte helt ovanligt. Många märker nog inte ens av det, eftersom att man vanligen inte skakar telefonen. Jag själv märkte det genom att det lät ihåligt när man "knackade" (tap) på ett område av displayen - där är det ett glapp mellan skärm och batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Så, nu har jag bytt ut min knorrande lumia mot en som är helt solid ��

Berätta mer, vad upplevde du för problem och i vilken omfattning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tror det inte är någon fara om du inte har telefonen ännu, verkar som senare batchar inte har lika många problem.
Jag hör varken batteri eller kamera när jag skakar.
Skulle mitt batteri lossna så skulle jag nog fixa det själv, den såg extremt lätt ut att ta isär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tror det inte är någon fara om du inte har telefonen ännu, verkar som senare batchar inte har lika många problem.
Jag hör varken batteri eller kamera när jag skakar.
Skulle mitt batteri lossna så skulle jag nog fixa det själv, den såg extremt lätt ut att ta isär.

Jag fick min telefon i måndags (den kom i lager förra veckan), och den borde rimligen tillhöra senare batchar? Men givetvis optimerar de tillverkningen hela tiden, med sänkt risk för dåliga exemplar i takt med det.

Permalänk
Medlem

Hittade svar på min fråga, tydligen är jag inte ensam om problemet, skulle vara spännande och höra om det förekommer fler som har detta fel..

http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp8-wpfeatu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Det är det. Jag gjorde det för 3veckor sedan och de har gått upp 38%

Även om du/ni rekommenderar eller funderar på att handla Nokiaaktier så är det en sak man ska ha klart för sig. Aktier fungerar så att man "prisar" in en kurs runt 6 månader fram i tiden. Anledningen till att Nokia har stigit ganska mycket på sista tiden är att aktieägare förväntar sig positiva kvartalsrapporter framöver.

Det finns inga siffror på försäljning hittills enbart rykten, detta får man bilda sig sin egen uppfattning om hurvida det har gått bättre än förväntan eller sämre.

Jag tycker nuvarande nivå är lite för dyr just nu, borde ligga runt 20-22 för att vara köpvärd.

Men som sagt, Nokia är väldigt volatil och man ska enbart satsa pengar som man har råd att förlora (som med allt annat)

Ville bara skriva detta då det är väldigt lätt att förälska sig i en bra produkt och köpa aktier efter hjärtat.

Lycka till hur som helst.

Permalänk
Skrivet av Johan1980:

Även om du/ni rekommenderar eller funderar på att handla Nokiaaktier så är det en sak man ska ha klart för sig. Aktier fungerar så att man "prisar" in en kurs runt 6 månader fram i tiden. Anledningen till att Nokia har stigit ganska mycket på sista tiden är att aktieägare förväntar sig positiva kvartalsrapporter framöver.

Det finns inga siffror på försäljning hittills enbart rykten, detta får man bilda sig sin egen uppfattning om hurvida det har gått bättre än förväntan eller sämre.

Jag tycker nuvarande nivå är lite för dyr just nu, borde ligga runt 20-22 för att vara köpvärd.

Men som sagt, Nokia är väldigt volatil och man ska enbart satsa pengar som man har råd att förlora (som med allt annat)

Ville bara skriva detta då det är väldigt lätt att förälska sig i en bra produkt och köpa aktier efter hjärtat.

Lycka till hur som helst.

Jag köpte mina aktier för 18,50 kr för 3 veckor sedan så känner mig rätt nöjd faktiskt.

Några siffror finns inte, men Lumia 920 är den bäst säljande moblen hos AT&T i USA. Det säger ju en hel del.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande grymt nöjd med min Lumia 920, så jäkla nöjd med den. Idag upptäckte jag hur smidig OneNote är, för typ shoppinglistor m.m, Xbox music har fungerat över förväntan och vore det inte för mina playlists i Spotify så skulle jag inte sakna det alls!

Uppdateringen idag av Facebook appen var nice, mycket snabbare nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag köpte mina aktier för 18,50 kr för 3 veckor sedan så känner mig rätt nöjd faktiskt.

Några siffror finns inte, men Lumia 920 är den bäst säljande moblen hos AT&T i USA. Det säger ju en hel del.

Dock är den nästan löjligt subventionerad hos AT&T, var det 100$ för telefonen man fick ge?

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Fortfarande väldigt stor risk i Nokia, vill inte gå in på vad jag äger eller när jag har köpt.

Ponera att du hade köpt för 18,50 och aktien just nu stod i 17. Skulle du då rekommendera aktien igen?

Det finns inga källor som är tillförlitliga än, samma sak med expansys site, samma sak med tele2. Jag har inte sett en enda siffra som jämför antalet sålda Lumia kontra s3 och i5. Då menar jag statistik från AT&T inte från någon baissad gratis sida på nätet.

Ta halebop som exempel, hur många Lumia har dom sålt? Hur många kommer dom att få? Hur många har beställt? Hur många Lumia säljer dom i förhållande till andra tillverkare?

Jag gör tvärtemot dig och rekommenderar inte alls att handla Nokia aktier just nu. Men men, kommer inte skriva mer om detta, detta är min egen uppfattning om aktien.

Som sagt runt 20-22 kanske.

Permalänk
Medlem

Laddade min mobil för 1 dag och 4 timmar sedan och jag har 63% kvar. Hade nån jävla timerapp som fortsatte att köra även fast att man stängt av den. Drog en jävla massa batteri då utan att jag förstod varför.

Permalänk
Skrivet av Johan1980:

Fortfarande väldigt stor risk i Nokia, vill inte gå in på vad jag äger eller när jag har köpt.

Ponera att du hade köpt för 18,50 och aktien just nu stod i 17. Skulle du då rekommendera aktien igen?

Det finns inga källor som är tillförlitliga än, samma sak med expansys site, samma sak med tele2. Jag har inte sett en enda siffra som jämför antalet sålda Lumia kontra s3 och i5. Då menar jag statistik från AT&T inte från någon baissad gratis sida på nätet.

Ta halebop som exempel, hur många Lumia har dom sålt? Hur många kommer dom att få? Hur många har beställt? Hur många Lumia säljer dom i förhållande till andra tillverkare?

Jag gör tvärtemot dig och rekommenderar inte alls att handla Nokia aktier just nu. Men men, kommer inte skriva mer om detta, detta är min egen uppfattning om aktien.

Som sagt runt 20-22 kanske.

Hela aktiemarknaden är osäker. Det är ju därför avkastningen är så bra om man gör "rätt" Det viktigaste är att inte köpa aktier för mer pengar än man kan avvara och att köpa i flera olika branscher.

Permalänk

Ingen som vet om man kan få bort det enorma adressfältet i webbläsare? Det tar ju fan 15-20% av skärmen...