Uppgradera från HD4850, råd?

Permalänk
Medlem

Uppgradera från HD4850, råd?

Hejsan,

sitter just nu på ett 4850 och tänkte byta ut det mot ett nytt. Spelar WoW och BF3 och inget annat, båda spelen rullar på bra men BF3 kör jag på lägsta inställningarna. Kommer jag känna av en märkbar skillnad om jag t.ex. byter ut kortet mot http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p... ? Sen har jag streamet en del WoW nu på sistone men endast på låga inställningar, frågan är om det kommer bli en stor skillnad med ett sådant kort eller är det min processor (2 kärnig intel E8400, 3ghz) som drar ner det?

MVH Hoojk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoojk:

Hejsan,

sitter just nu på ett 4850 och tänkte byta ut det mot ett nytt. Spelar WoW och BF3 och inget annat, båda spelen rullar på bra men BF3 kör jag på lägsta inställningarna. Kommer jag känna av en märkbar skillnad om jag t.ex. byter ut kortet mot http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p... ? Sen har jag streamet en del WoW nu på sistone men endast på låga inställningar, frågan är om det kommer bli en stor skillnad med ett sådant kort eller är det min processor (2 kärnig intel E8400, 3ghz) som drar ner det?

MVH Hoojk

någon enorm skillnad är det väl kanske inte eftersom det du har är ett gaming kort och det du funderar på att köra är ett ur klassen lägre.
ang. processorn så tycker jag du ska köpa en lite värre kylare och överklocka den lite, körde men sån i 3.6 ghz på stock voltage.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem

Vad ligger din budget på?

Visa signatur

Ryzen 9800x3d | MSI Pro B850-S | Arctic Liquid Freezer III 280 | MSI 4080 | 32 GIG ram | Corsair 850W | Phanteks XT

Permalänk
Medlem

Jaha där ser man, om jag nu skulle välja ett kort som faktiskt är ett gamingkort vilket skulle det då vara? Och skulle jag då få en märkbar skillnad eller bara pengar slängda i sjön? Funderar på att bara fixa en ny dator snart, den har några år på nacken.

Någon direkt budget har jag inte, men med tanke på att det är en gammal dator så vill jag ju inte slänga ut hur mycket som helst om jag istället kan köpa en ny dator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hade tagit GTX 660 TI eller ett 7950

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Jag skaffade nyligen ett Asus HD7950 Top DCII 3Gb, är sjukt nöjd ! Klockar bra gör det också, har dock inte testat bf3, men Far Cry 3 flyter på bra och Dirt 3 i Ultra utan drops under 60fps

Skickades från m.sweclockers.com