Har du ett företag där du lämnat garanti, på bytet? I sådana fall så har du en garantitid, men den bröts när hennes kusin öppnade upp den. I sådana fall skulle hon lämnat in den till dig i sådana fall, så du kunnat rätta till felet.
Är du en privatperson, som hjälpt en kompis (som vill polisanmäla ) dig, så är det väl mest hur bra kompisar ni vill vara i framtiden.
Sen kan jag tycka att hon får skylla sig själv, när hon inte lämnar in den till en auktoriserad verkstad.
polisanmäla dig må hon kunna göra även om det inte kommer leda nånvart alls (möjligtvis om ni har ett fint avtal där du beskriver hur bra hennes telefon ska funka efter att du lagat den och att du ger garanti osv) men annars är det ju liksom bara du som hjälpt henne med nånting och det finns det nog inga lagar som säger att om man gör någon en tjänst (även om den inefattar en betalning som är en trasig laptop?) så ska dom få nån typ av garanti,
och sen att nån i iran öppnade telefonen för att felsöka lär ju inte göra saken bättre då polisen troligtvis vill ha några fina papper från en "auktoriserad" person/företag om att felet har uppstått av att du har bytt skärmen(har svårt att se hur ett skärm byte får touchen att sluta efter 2 månader)
men stämma dig kan hon nog inte göra då det knappt finns nånting som heter stämma i sverige av vad jag vet i alla fall,
du behöver nog inte oroa dig hon har nog inga lagar på sin sida snart kommer hon säkert hota dig med allt vad hennes släktingar ska göra dig och då är det bara du går till polisen så kommer hennes anmälning ogiltig förklaras troligtvis
sen så ses ju tjänsten du utfört som nån typ av svartarbete och då är hon lika skyldig som du
citat om att försingra skatt " eller hjälper någon annan att göra det. "
Nu är jag ingen paragraf ryttare och kan ha fel i många påståenden men tycker inte du ska oroa dig så mycket