Dator vägrar boota efter att ha monterat nya komponenter (cpu moderkort ram)
Hej!
Jag är i behov utav hjälp men jag tänkte dela med mig av datorns förflutna först, min dator vägrade boota efter att jag hade fått ett antal bsod's som orsakades utav minnet och jag beslutade mig för att införskaffa nya komponenter. Från core2 quad socket 775 till I5 med tillhörande moderkort & DDR3 ram.
Efter att ha monterat alla komponenter så startade datorn och fungerade helt utan problem, men jag beslutade mig för att lämna in moderkortet eftersom att jag hade fattat ett förhastat beslut och köpt ett moderkort som bara hade stöd för stereo ljud eller digital ljud.
Nu när jag har monterat ihop mitt nya fina moderkort så vägrar datorn boota, RAM lampan blinkar (ASUS) och BIOS knappen har absolut ingen verkan över huvud taget, ram justerings knappen på moderkortet verkar inte ha någon perverkan heller.
för att ge er en mer detaljerad beskrivning på dess uppförande så blinkar ram lampan och datorn startar om sig konstant, varken mus eller tangentbord verkar få ström.
Efter att ha försökt flytta på minnes stickorna (2x4gig) så kvarstår problemet, jag har även försökt att bara använda en sticka på samtliga moduler (?).
Jag har inte särskilt mycket fritid och var tvungen att lämna datorn mitt under testandet och skriver för tillfället ifrån jobbet men datorn startade och gick som vanligt utan signal till skärmen när jag plockade ur samtliga minnes stickor, jag har även försökt att koppla både min TV och Skärm till moderkortets inbyggda DVI uttag.
Tack i förhand // Jesper