Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

kungadömen

Hittade ingen tråd om spelet Renässansens Kungadömen. Så tänkte kolla ifall det är fler än jag som spelar det? www.kungadomen.com
Skulle vara kul att lära känna fler som spelar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna förklara lite mer om spelet.

Året är 1460 och vi befinner oss i Europa.
Vi som reggar oss som svenskar hamnar i Gefle. En liten stad med ca 250 st invånare. Staden och resten av spelet är uppbyggt så att alla behöver alla. Vissa är tex bönder som odlar vete, vissa är mjölnare som maler vetet och vissa är bagare som bakar bröd. Som han eller hon sen säljer till stadens alla invånare.

Du kan välja att spela som yrkesman, bonde, soldat, sjöman, sjökapten borgmästare, åklagare, domare, stråtrövare, handelsman, pirat, legoknekt etc etc.
Spelet är dessutom rollspelsbaserat och inne i forumet så kan man rollspela med sin karaktär och då även påverkas ute i spelet. Tex kan manhitta saker inne i forumet som man sen får inne i spelet (att det droppas olika items, pengar etc)
Spelet är realtid så det tar inte jätte mkt av ens tid. Om man nu inte vill engagera sig fullt ut och tex bli en av nordsjöns mäktigaste män.

Valet är ditt.....

Staden:

Spelkartan:

Permalänk
Medlem

vars är bilderna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte? Kan du testa att lägga upp dom?

Permalänk
Medlem

Så där nu fick jag upp bilderna

Permalänk
Medlem

Jag spelar detta med.
Vore kul om fler här hakade på.
Just nu är vi på jakt efter en rånare som går lös i staden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolins:

Jag spelar detta med.
Vore kul om fler här hakade på.
Just nu är vi på jakt efter en rånare som går lös i staden.

Ja det vore skitkul om flera hakade på o spelade....

Permalänk
Medlem

Nån här som vet något om dem där piraterna som var på väg upp mot oss i skandinavien? bör vi rusta oss för strid eller räcker stadens senaste skepp och knektar till att försvara oss mot ett eventuellt hot?

Permalänk
Medlem

Piraterna blev sänkta utanför danska kusten...

Men vi måste rusta oss iallafall. Vi är för små för att kunna stå emot en attack. Bara frankrike är 18000 spelare vi i sverige är 300.

Vi måste helt enkelt få in fler spelare på nått sätt?

Permalänk
Skrivet av Ideefix:

Piraterna blev sänkta utanför danska kusten...

Men vi måste rusta oss iallafall. Vi är för små för att kunna stå emot en attack. Bara frankrike är 18000 spelare vi i sverige är 300.

Vi måste helt enkelt få in fler spelare på nått sätt?

Då är man en del av kungadömet

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Välkommen hit.

Goda nyheter har jag också
Sverige ska äntligen få en ny stad av Admin. Det blir Falun och den kommer i slutat av november.

Permalänk
Medlem

Falun växer sakta men säkert. Men fler spelare skulle vara bra.
Tips om du reggar dej, gör dej sedd i forumet och ansök till en ätt/parti. På så vis blir det lättare att förstå djupet i spelet.

Permalänk

Jag spelar Kungadömen och kungadömet Sveriges Hertig. Vi har nu fått den andra staden som Ideefix nämnde och Sverige blomstrar, vi behöver dock alltid lite fler spelare som kan hjälpa oss ännu mer.

Vi har precis haft en del hot av främmande makter som har varit i Östersjön och sett ut att vilja attackera oss. Vi mobiliserade dock vår flotta och armé och lyckades avskräcka dem. I alla fall för den här gång.

Om du är sugen på att testa spelet så här gärna av dig till mig (jag heter Ivar i spelet), jag är också Mentor för Sveriges största stad Gefle och hjälper gärna nya spelare att komma igång.

Mvh,

Ivar

Permalänk

Registrerad och börjat spela, men redan helt lost, ätit min brödlimpa men hittar inte gubben jag ska prata med efteråt igen

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk

De har precis gjort om designen men jag tror att du kan nå gubben, som för övrigt är en automatiserad variant av mig om du är i Gefle (fast troligen är du i falun), genom att klicka på symbolen uppe i högre hörnet av stadsvyn.

Permalänk

Detta skall nog provas

Permalänk
Medlem

Vill verkligen gilla detta, då konceptet ser ypperligt ut, men halva sidan är ju på franska eller på google-translatead svenska, plus att det är svårt att förstå enkla saker.
Plockar frukt nu, hur länge gör jag det och kan man se nån timer eller så någonstanns?

Edit: Försökte gå in i ett värdshus, det kom endast upp en svart popup med nada på, skumt.

Permalänk

Kan testa och se hur det är verkar roligt

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Medlem

Tar och testar med. Verkar inte vara så mycket att göra i början om jag fattar allting rätt.

Permalänk
Medlem

Kör på bara vänner

Som ni säger själva så är det trögt i början men det blir roligare efter hand som ni spelar. Sedan fins det mycket roliga o trevliga menisker o goda vänner får ni med.
Jag har själv spelat det en tid nu o trivs bra där o det tar inte så mycket tid om man inte har tid o lägga ner så mycket sånt ( Tid alltså ).
Men som ni ser övre bilder som Ideefix lagt in så kan ni se hur omfattande det är o ni kan åka runt i båt o ser er om kring o lära känna andra Kulturer.
O lära känna andra menisker o få många andra vänner.
O alla i spelet har respekt för varan men förbanat roligt med mycket bus o hummer.

Jag har själv visa bekymmer som Dyslektiker o Adhd. Men som jag sa alla är mycket sällan o har mycket respekt för varan o hjälp fins alltid .

Lite om mig själv :

Mitt nick i spelet är Mippe .

Jag är 45 år

Bor i en stad som heter Gafle

O jag är med i en ätt som heter Sturlaätten .

O jag vill säga att jag trivs bra i det svenska GOOOOOA gänget som fins på Skipe . Det är nästen ett måste att ha för att hänga med i allt som händer o vara med i allt roligt skit snack . O vad som händer runt om kring .

JAG SÄGER BARA PROVA O SE. DET HADE VARIT MYCKET ROLIGT O SE NYA ANSIKTEN O MER FOLK O ROLIG HETER.
KOM I GEN MINA VÄNNER KÖR HÅRT O SKONINGSLÖST.

Er vän i etern Skipe Urgel.. I spelet Mippe INR Mikael S Från SKÅNE
HA en skön Morgon dag på er alla .