Byggt dator åt kompis - den har nu börjat starta om sig
Hej!
Jag har byggt ihop en dator åt en kompis som fungerat felfritt sedan november~. Den har nu utan förvarning börjat starta om sig, det händer så vitt jag vet enbart i spel, dvs då den ansträngs lite mer. Han spelar Dota 2 och Diablo 3. Den startar om sig ofta där men inte när han spelar något enklare som Binding of Isaac.
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 1 st
ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII 1 st
Noctua NH-U9B SE2 1 st
Fractal Design Newton R3, 600W 80+ Platinum, Modulär 1 st
Fractal Design Define R4 Svart 1 st
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB 1 st
Windows 8 - Använder inte själv windows 8 kan det vara någon automatisk uppdatering som kan strula?
Allt verkar vara hur bra som helst i Idle och belastning. Datorn har inte flyttats nyligen och inte har något installerats heller.. Han har resettat BIOS/UEFI till standardinställningar bara för att testa det utan någon framgång. INGENTING ÖVERKLOCKAT.
Har inte tagit mig en titt själv för han bor en bit bort, men tänkte att någon här kanske kunde tipsa om något tänkbart fel så jag vet lite hur jag ska börja felsökningen, jag vill ju såklart hjälpa honom så fort jag kan.
Någon som har något tips för att utesluta/klura vidare? Tack på förhand.