Permalänk
Medlem

Jag ska i huvudsak koda JavaScript. HTA, WSH och IE borde fungera. LESS borde också gå.

Hur skulle php fungera på RT?

I annat fall får man väl köra fjärrkrivbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetbaffe:

Jag ska i huvudsak koda JavaScript. HTA, WSH och IE borde fungera. LESS borde också gå.

Hur skulle php fungera på RT?

I annat fall får man väl köra fjärrkrivbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver inte kompilera och kan testa genom uppladdning på server tänkte jag/gör jag

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oh, innebär det att jag kan knalla in på siba och köpa tangentbord till min Surface tro....

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Gött att höra! Tråkigt att Surface Pro inte var något som nämnts dock.

Permalänk
Medlem

Bra! Då kan man prova tangentborden i verkligheten.

Permalänk
Medlem

har fått ett riktigt bra pris på Windows RT-enhet, ska man köpa?
Kör idag iPad mini.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Surface RT vs Surface Pro

Efter att ha läst en del om Pro-plattan är jag mer och mer övertygad om att RT är rätt val.

Pro är för tung, tjock och för klumpig att användas som en surfplatta.

Denna extra tyngd ger tydligen en viss instabilitet vid användandet av fotstödet när underlaget inte är helt plant.

För kort batteritid för att fungera som en surfplatta.

Pro är dubbel så dyr.

Det enda plus den kan ge som surfplattan är den bättre pennan då, men är det något som är ett måste? Tveksamt om jag skulle använda pennan i så stor utsträckning. Penna går att köra på RT också, men med lägre precision.

Det man kommer sakna på RT är att kunna köra äldre skrivbordsmjukvara, men jag har svårt att se att detta kommer bli ett avgörande problem. Är det ett måste har jag alltid min bärbara eller min stationära.

Och med tiden så kommer fler och fler program lanseras som Modern UI-appar.

Permalänk
Medlem

Nu har priser också kommit upp!
32GB
64GB
32GB med touchcover
64GB med touchcover
Touchcover kommer tydligen kosta löst runt 1100kr och finnas i 3 färger : Blå, vit och svart. Type cover kommer också finnas tillgängligt för runt 1200kr.

Källa:http://www.siba.se/?campaign=microsoft_surface&ref=BANNER

Blir väl ett köp trots allt!

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Hur är denna processorn jämfört med Intel Atom Z2760?

Permalänk

Funderar på att köpa en Surface Pro i USA, någon som vet hur det skulle fungera med garanti? Går den att lämna in här i Sverige om något skulle hända?

Annars med strömadapter borde väl inte vara något problem?
Amerikanskt tangentbord bör man väl kunna leva med så länge...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Kom nyss att tänka på att om man köper en RT kan man inte använda spotify i nuläget! Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Kom nyss att tänka på att om man köper en RT kan man inte använda spotify i nuläget! Eller?

Nope, om du inte har webb-klienten dvs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Nope, om du inte har webb-klienten dvs.

Det är ganska enkelt att hitta fungerande beta-länkar till web-klienten, men hur länge dom funkar vet man ju inte?!
För den är väl fortfarande i beta-stadie?

Permalänk
Skrivet av kloon:

Spotify har kommit upp på windows store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kataloni10:

Spotify har kommit upp på windows store.

Inte i Sverige!

Permalänk
Avstängd

På RT får man nog använda Xbox Musik:
http://www.xbox.com/sv-SE/music

Permalänk
Medlem

Köpte mig en RT för några timmar sedan. Mycket trevlig platta, har tidigare haft Ipad och Samsung Tab.

Mycket fin byggkvalitet och finish, tangentbordet känns smidigt och helt OK att använda för kortare inlägg och e-post. Bra flyt i W8 och den gör sig väldigt bra på surfplattor faktiskt.

För min del funkar W8 RT utmärkt då jag en terminalserver med RemoteApp som jag sedan streamar applikationerna till surfplattan. Hade jag inte haft det så hade jag definitivt väntat på den dyrare Pro varianten. Går även att köra W7 som terminalserver med RemoteApp också, man behöver inte ha 2008R2 server och uppåt med dyra CAL licenser om man ska det för privat bruk. Då kan man köra valfria X86 program till W8 RT. En fördel är att man inte kör programmen direkt på plattan så man spar ju en hel del batteritid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kloon:

Inte i Sverige!

Borde ändå gå att hitta i store om man tar bort regionsöket, eller?
Sitter inte med min rt nu så kan inte kolla me om spotify nu har släppts vore det verkligen guld. enda riktiga appen ajg saknar

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Funderar på att köpa en Surface Pro i USA, någon som vet hur det skulle fungera med garanti? Går den att lämna in här i Sverige om något skulle hända?

Annars med strömadapter borde väl inte vara något problem?
Amerikanskt tangentbord bör man väl kunna leva med så länge...

Lite sent svar, men kör iallafall!

Om du köper en Pro i USA så kommer du vara bunden till att sköta allt vad garanti och supportärenden heter via USA, och då genom butiken du köpte den i.
Support/garantiärenden för en Pro köpt utomlands kan inte hanteras på den Svenska marknaden förrän plattan har släppts i Sverige - men efter att den har släppts så är det inga problem.

(Jag jobbar på svenska Surface Supporten)

Permalänk
Medlem

En dum fråga kanske, men är det samma utbud i store som det är för "vanliga" Windows 8?

Jag blir mer och mer lockad av en RT-platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

En dum fråga kanske, men är det samma utbud i store som det är för "vanliga" Windows 8?

Jag blir mer och mer lockad av en RT-platta.

Ingen dum fråga alls.
Utbudet skiljer sig en aning, det finns några apps som bara finns i storen på "vanliga" Windows 8 (x86 arkitektur) och vice versa, jag tror man ska kunna se på appen i Store om den finns till någon annan plattform än den man är på just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajtel:

Ingen dum fråga alls.
Utbudet skiljer sig en aning, det finns några apps som bara finns i storen på "vanliga" Windows 8 (x86 arkitektur) och vice versa, jag tror man ska kunna se på appen i Store om den finns till någon annan plattform än den man är på just nu.

Tack, du har helt rätt ser jag. Under "Information" på varje app så står det vilka processorer som funkar. Dessutom går det att söka på "arm" i store och få fram alla appar som har armstöd (haha), tror jag. Skönt att kunna kolla igenom vad det finns för appar innan köp av platta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Tack, du har helt rätt ser jag. Under "Information" på varje app så står det vilka processorer som funkar. Dessutom går det att söka på "arm" i store och få fram alla appar som har armstöd (haha), tror jag. Skönt att kunna kolla igenom vad det finns för appar innan köp av platta!

Jag vet inte hur Storen ser ut i "vanliga" Win8, men på Surfacen är den inställd enligt region. Den svenska Storen har färre apps än t.ex. den amerikanska, men man kommer som svensk åt den amerikanska Storen. Kan vara bra att veta, många som undrar om t.ex. Spotify, finns inte på svenska, men finns på amerikanska Store - vilken alltså går att komma åt från Sverige också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lajtel:

Jag vet inte hur Storen ser ut i "vanliga" Win8, men på Surfacen är den inställd enligt region. Den svenska Storen har färre apps än t.ex. den amerikanska, men man kommer som svensk åt den amerikanska Storen. Kan vara bra att veta, många som undrar om t.ex. Spotify, finns inte på svenska, men finns på amerikanska Store - vilken alltså går att komma åt från Sverige också.

:S vars någonstans då? Hittade den inte igår, någonstans

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jare:

:S vars någonstans då? Hittade den inte igår, någonstans

Oops *skäms*, hörde någon här på jobbet nämna att det fanns Spotify på den amerikanska storen, litade blint på vad jag hörde och kollade inte upp det själv.
Ursäkta att jag sprider osanning!

Edit: Han pratade visst om Windows PHONE 8...

Permalänk

Halloj! Var och pillade på en surface RT på mediamarkt igår, blev lite smått kär i den, ser att det är en del här på tråden som har en RT, vad tycker ni om den?
Jag tänkte ha min till att kolla lite film, surfa och ha till skolarbete.
Ska till USA snart också och då undrar jag om man ska vänta tills dess och köpa en RT eller kanske en PRO istället.
Och vilket tangentbord rekommenderas?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har haft en rt i ett par dagar nu och är nöjd ! enda är att store saknar lite appar jag gärna hade velat ha men det kommer säkert. plus att jag inte kan få den att ansluta mitt facebook konto med win 8 apparna som kontakter/medelanden osv, någon annan som haft det problemet ?

Permalänk
Medlem

Altså, jag måste erkänna att jag är riktigt sugen på Surface RT, men för mig kan jag ärligt talat inte se varför man skall köpa en Pro? För mig är det bara en liten bärbar med dålig batteritid.
Det som RT har, som de flesta vill - och borde önska av en surfplatta, är lång batteritid. Och det har inte Pro-versionen.
För mig kunde MS lika gärna skrota desktop-mode, anpassa Office-appsen, så de blir "rena" apps och satsa mer på windows-store...
Allt annat känns halvhjärtat och lite som dom har försökt att kompensera utvalet av apps genom att gära en pro-version...

Skall det vara en surfplatta, så skall det vara en surfplatta. Jag älskar i övrigt W8 UI, bara inte desktop. Jag tror jag väntar til Version2, förhoppningsvis kommer.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | Mobo: Gigabyte GA-X58A-UD5 | CPU: Core I7 930 @ 3.2Ghz | Kylare: H50 | RAM: Corsair 6GB 1600Mhz | Grafik: XFX 5870 | OS-disk: SSD 80GB Intel X25-M | HD: Western Digital 1TB SATA-III | Skärm: TFT BenQ 24'' 1080p

Permalänk
Skrivet av re_ras:

Altså, jag måste erkänna att jag är riktigt sugen på Surface RT, men för mig kan jag ärligt talat inte se varför man skall köpa en Pro? För mig är det bara en liten bärbar med dålig batteritid.
Det som RT har, som de flesta vill - och borde önska av en surfplatta, är lång batteritid. Och det har inte Pro-versionen.
För mig kunde MS lika gärna skrota desktop-mode, anpassa Office-appsen, så de blir "rena" apps och satsa mer på windows-store...
Allt annat känns halvhjärtat och lite som dom har försökt att kompensera utvalet av apps genom att gära en pro-version...

Skall det vara en surfplatta, så skall det vara en surfplatta. Jag älskar i övrigt W8 UI, bara inte desktop. Jag tror jag väntar til Version2, förhoppningsvis kommer.

Håller med dig totalt