Geforce titan EVGA / Asus / Gigabyte

Permalänk
Medlem

Geforce titan EVGA / Asus / Gigabyte

Hej, med min nuvarande ekonomi så kommer jag aldrig ha råd med detta kort. Men har en fråga om kortet iallafall Kollade runt och såg att det finns EVGA / Asus / Gigabyte osv på titan modellen.

Vad är skillnaderna mellan de? För i beskrivningen är de ju identiska(om jag inte missade något) och de skilljer hyffsat mycket i pris(på inet är de mellan 8500-9500).

Detta är som sagt en vanlig fråga som en nyfiken student undrar, har inte hittat något om just de olika modellerna så tänkte att jag helt enkelt gör en ny tråd

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Normalt sett så har ju dom olika tillverkarna lite olika unika kylare osv.
Men Geforce har ett krav på sitt Titankort att det måste tillverkas i Signatur (standardutförande)

I vanliga fall brukar Asus vara dom som kyler bäst, Gigabyte brukar skicka med gratisprylar på köpet som spel t.e.x och EVGA är kända för att vara stabila vid överklockning.

Hade jag köpt ett GTX Titan så hade jag utan tvekan köpt ett EVGA kort av denna anledningen..

http://www.inet.se/files/img/banner/wide/banner_859_1.jpg

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Normalt sett så har ju dom olika tillverkarna lite olika unika kylare osv.
Men Geforce har ett krav på sitt Titankort att det måste tillverkas i Signatur (standardutförande)

I vanliga fall brukar Asus vara dom som kyler bäst, Gigabyte brukar skicka med gratisprylar på köpet som spel t.e.x och EVGA är kända för att vara stabila vid överklockning.

Hade jag köpt ett GTX Titan så hade jag utan tvekan köpt ett EVGA kort av denna anledningen..

http://www.inet.se/files/img/banner/wide/banner_859_1.jpg

Det var det jag tänkte på men i detta fall så får de ju inte sätta på sina egna kylare.

Men av den anledningen på bilden du länkade är det ju helt klart värt att skaffa ett EVGA kort. Om man har råd då vill säga

Skulle jag uppgradera idag så blir det ett till 670 bara, inte för att jag behöver det( just nu bara 1 skärm) men om man får råd då hehe

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Ett 670 kort är ruggigt bra det med!
Och jag håller med dig helt angående EVGa korten

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5

Permalänk

Om de skulle slopa tullarna mellan USA och EU så skulle jag beställa 2 st Titan omedelbart.
http://www.svensktnaringsliv.se/kommentaren/antligen-dags-for...

Ett Titan för typ 6400 kr vore ganska nice.

Kom igen.. slopa tullarna already.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Om de skulle slopa tullarna mellan USA och EU så skulle jag beställa 2 st Titan omedelbart.

Tänk på att moms på 25% tillkommer även om tull tas bort. Tull brukar oftast vara runt några få procent bara, så det kommer inte sänka priset allt för mycket.

Permalänk

Varför skulle ett Titan kosta 6400 om vi tog bort tullen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Tänk på att moms på 25% tillkommer även om tull tas bort. Tull brukar oftast vara runt några få procent bara, så det kommer inte sänka priset allt för mycket.

Mig veterligen så är det inte ens tull på varken datorkomponenter eller stationära/bärbara datorer.

Hade kört på EVGA p.g.a. deras överlägsna garanti; du kan byta kylare utan att förbruka garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Ett 670 kort är ruggigt bra det med!
Och jag håller med dig helt angående EVGa korten

Jo, det är ett riktigt bra kort. Det enda jag "ångrar" lite är att när jag köpte det i sommras så fanns det bara 2gig. Idag hade jag kunnat få ett 4gig för det priset jag betalade. Men det är ju ett tag sen nu ändå Kan troligtvis inte köra på så många skärmar men är nöjd ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller så köper ni kortet via ett företag! Sådärja 25% billigare för momsen går att dra
Jag köper mina grejjer via chefen, på brutto lönen då alltså skatt och moms fritt

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Lilla bra att stänga kommunala skolor och slopa gratis sjukvård också.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Lilla bra att stänga kommunala skolor och slopa gratis sjukvård också.

Mer pengar till dem som jobbar! Kommunala skolor gratis sjukvård kan vi behålla. Finns andra sätt att spara skatt på..

kopiera Finlands flykting politik...

Dold text
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Jo, det är ett riktigt bra kort. Det enda jag "ångrar" lite är att när jag köpte det i sommras så fanns det bara 2gig. Idag hade jag kunnat få ett 4gig för det priset jag betalade. Men det är ju ett tag sen nu ändå Kan troligtvis inte köra på så många skärmar men är nöjd ändå

Är osäker på om man kan använda 4 gb på ett 670-kort faktiskt, har varit lite diskussioner om det tidigare här på forumet,.
Men jag kan ha helt fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Är osäker på om man kan använda 4 gb på ett 670-kort faktiskt, har varit lite diskussioner om det tidigare här på forumet,.
Men jag kan ha helt fel

670

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Bara för att det finns betyder det inte att kortet kan utnyttja det till fullo

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

Joo det är ju sant

Visa signatur

Permalänk

Om du har hittat det priset på någon sida så bör du tänka på att priserna i usa anges utan "moms" då den skiljer sig mellan delstaterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Eller så köper ni kortet via ett företag! Sådärja 25% billigare för momsen går att dra
Jag köper mina grejjer via chefen, på brutto lönen då alltså skatt och moms fritt

20% billigare blir det eftersom momsen är 25%.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

20% billigare blir det eftersom momsen är 25%.

25% billigare blir det, momsen läggs till när paketet kommer till Sverige + eventuell tull avgift.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:
Skrivet av dwittenx:

Jo det var det jag menade, uttryckte mig konstigt.
Är osäker på om man kan använda 4gb eller inte, beror på bussbredden.

Visa signatur