Permalänk

Lagerstatus

Beställde nyligen ett grafikkort från en sida ett par dagar sedan (proshop.se). Fick en beställningsbekräftelse, men that's it. Dagen efter står produkten som "ej i lager, leveranstid okänd". Den fanns dock i lager när jag lade beställningen. På min sida under mina beställningar står det dock att varan väntas vara inne 27e. Men saken är att jag vet att den version av varan jag beställt inte längre tillverkas och tillverkaren skickar bara ut en andra version som såklart är lite dyrare. Det handlar om asus hd7850 v1 vs v2. Korten är mer eller mindre exakt likadana. "OM" det skulle vara så att de helt enkelt gjort misstaget att inte uppdatera lagerstatus och sen inte inse att v1 inte längre tillverkas, kan jag då kräva att de skickar v2 då det i princip är samma kort fast bara ett par hundra dyrare?

Hatar att behöva slösa tid på företags misstag. Står en vara som tillgänglig så ska den vara det imo. Det skulle vara extra enerverande om det slutar såhär:
Finns i lager > "beställer" > kommer in 27e > "väntar" > Kan inte få in varan >.<

Tack

Edit: Vid skrivande stund har sidan ändrats till "Product not found." Så deras "kommer in 27e" verkar vara skitsnack.

Permalänk
Medlem

Om du redan betalat för v1 , så får du såklart en v2 utan mellanskillnad.
Det är praxis i de flesta butiker.

Men om det fanns i lager så kanske du knep den sista.

Enklast är ju att maila/ringa deras support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sick3r:

Beställde nyligen ett grafikkort från en sida ett par dagar sedan (proshop.se). Fick en beställningsbekräftelse, men that's it. Dagen efter står produkten som "ej i lager, leveranstid okänd". Den fanns dock i lager när jag lade beställningen. På min sida under mina beställningar står det dock att varan väntas vara inne 27e. Men saken är att jag vet att den version av varan jag beställt inte längre tillverkas och tillverkaren skickar bara ut en andra version som såklart är lite dyrare. Det handlar om asus hd7850 v1 vs v2. Korten är mer eller mindre exakt likadana. "OM" det skulle vara så att de helt enkelt gjort misstaget att inte uppdatera lagerstatus och sen inte inse att v1 inte längre tillverkas, kan jag då kräva att de skickar v2 då det i princip är samma kort fast bara ett par hundra dyrare?

Hatar att behöva slösa tid på företags misstag. Står en vara som tillgänglig så ska den vara det imo. Det skulle vara extra enerverande om det slutar såhär:
Finns i lager > "beställer" > kommer in 27e > "väntar" > Kan inte få in varan >.<

Tack

Edit: Vid skrivande stund har sidan ändrats till "Product not found." Så deras "kommer in 27e" verkar vara skitsnack.

Ett tips för dig och alla andra där ute, köp INGET dyrt på proshop oavsett hur bra pris dom har jämfört med andra. Jag köpte 2 skärmar därifrån och fick fel modell, sedan är jag givetvis förlat för att skicka tillbaka dem eftersom jag redan gjort mig av med mina andra skärmar. Så jag behåller dem och tänkte att jag skulle få ett litet extra pris på en tredje... Fick 3kr rabatt -.-

Köpte även en SSD därifrån vilket tog dem 3 veckor att leverera och när jag fick den så är den defekt. Som tur var så beställde jag den via företag så dom var rätt snabba att återbetala efter jag skickat tillbaka den. Beställde sedan från Alina där jag även där fick en defekt en men det är en annan historia.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Kontaktade dem och de sa att det inte var något problem och att den skickas från Tyskland. Men ändå lite dåligt att sidan säger emot sig själv sådär. Aja, ville bara vara tidigt ute bara utifall att det skulle bli problem.

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Proshop är väl ett skrivbordsföretag som inte har något eget lager. Allt de säljer skickas från distributörer eller andra företag och deras "lagerstatus" är därmed lika relevant som påskharen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Ett tips för dig och alla andra där ute, köp INGET dyrt på proshop oavsett hur bra pris dom har jämfört med andra. Jag köpte 2 skärmar därifrån och fick fel modell, sedan är jag givetvis förlat för att skicka tillbaka dem eftersom jag redan gjort mig av med mina andra skärmar. Så jag behåller dem och tänkte att jag skulle få ett litet extra pris på en tredje... Fick 3kr rabatt -.-

Köpte även en SSD därifrån vilket tog dem 3 veckor att leverera och när jag fick den så är den defekt. Som tur var så beställde jag den via företag så dom var rätt snabba att återbetala efter jag skickat tillbaka den. Beställde sedan från Alina där jag även där fick en defekt en men det är en annan historia.

Vilken otur

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Rekommendera varmt Inet till nästa gång, sjukt bra service, galet bra leveranstider och pålitliga.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Ett tips för dig och alla andra där ute, köp INGET dyrt på proshop oavsett hur bra pris dom har jämfört med andra. Jag köpte 2 skärmar därifrån och fick fel modell, sedan är jag givetvis förlat för att skicka tillbaka dem eftersom jag redan gjort mig av med mina andra skärmar. Så jag behåller dem och tänkte att jag skulle få ett litet extra pris på en tredje... Fick 3kr rabatt -.-

Köpte även en SSD därifrån vilket tog dem 3 veckor att leverera och när jag fick den så är den defekt. Som tur var så beställde jag den via företag så dom var rätt snabba att återbetala efter jag skickat tillbaka den. Beställde sedan från Alina där jag även där fick en defekt en men det är en annan historia.

Att en produkt är defekt säger iofs inte så mycket, produkterna kommer ändå från samma ställe.. Att en produkt är defekt eller ej, denna risk kan du inte slippa undan genom att byta återförsäljare. 3 veckors leveranstid däremot, den är inte så festlig, sålänge produkten fanns i lager..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Tack för alla svar. Det verkar som att allt var frid och fröjd iaf. Men jag valde ändå att avbeställa. Orkar inte en massa strunt. Det brukar vanligtvis bli komplett och inet, båda har oftast ordentligt bra kundmottagande. Tror inet vinner på kundtjänst just.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Att en produkt är defekt säger iofs inte så mycket, produkterna kommer ändå från samma ställe.. Att en produkt är defekt eller ej, denna risk kan du inte slippa undan genom att byta återförsäljare. 3 veckors leveranstid däremot, den är inte så festlig, sålänge produkten fanns i lager..

Nja defekta produkter är ju inte deras fel men när det tar 3 veckor att leverera en defekt produkt och även att dem redan innan sjabblat till det genom att skriva att de har en produkt i lager som de egentligen inte har och när man fått hem den så står det något helt annat på kartongen gjorde mig lite sur.
Så även om den defekta produkten inte är deras fel så suger dem ändå i kundtjänst då det är en halvdansk kärring man pratar med som ger en attityd..

Kan ju bara säga, never noobshop igen

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ