Beställde nyligen ett grafikkort från en sida ett par dagar sedan (proshop.se). Fick en beställningsbekräftelse, men that's it. Dagen efter står produkten som "ej i lager, leveranstid okänd". Den fanns dock i lager när jag lade beställningen. På min sida under mina beställningar står det dock att varan väntas vara inne 27e. Men saken är att jag vet att den version av varan jag beställt inte längre tillverkas och tillverkaren skickar bara ut en andra version som såklart är lite dyrare. Det handlar om asus hd7850 v1 vs v2. Korten är mer eller mindre exakt likadana. "OM" det skulle vara så att de helt enkelt gjort misstaget att inte uppdatera lagerstatus och sen inte inse att v1 inte längre tillverkas, kan jag då kräva att de skickar v2 då det i princip är samma kort fast bara ett par hundra dyrare?
Hatar att behöva slösa tid på företags misstag. Står en vara som tillgänglig så ska den vara det imo. Det skulle vara extra enerverande om det slutar såhär:
Finns i lager > "beställer" > kommer in 27e > "väntar" > Kan inte få in varan >.<
Tack
Edit: Vid skrivande stund har sidan ändrats till "Product not found." Så deras "kommer in 27e" verkar vara skitsnack.