Problem med Origin, laddar segt, "svarar inte", etc

Permalänk

Problem med Origin, laddar segt, "svarar inte", etc

Tjenare!

Ännu en gång har EA lyckats göra en förbannad. De lyckas strula just dem dagarna som är de dagarna man vill kunna spela. Sätter sig framför datorn för att lira lite Battlefield 3 på fredagskvällen tänkte jag (satte mig 18.00).

Det första som händer är ingenting, Origin vill knappt starta, muspekaren står och snurrar och tänker. Efter nån minut så ploppar inloggningsfönstret fram så man får nästan en hjärtattack och så får man vänta ytligare en stund, tillslut är man i menyn, taadaa!

Klickar på Battlefield 3, inte ett skit händer, istället fryser möget sig, tillslut ändras det till "svarar inte" och kraschar. Tänkte att det måste vara fel på spelet kanske. Testade reparera. Nej, det gick inte för EA att man fick göra det iheller. Fick felmeddelande om att det inte gick att ladda ner, kod [503].

Nähä? Tänkte jag. Testade att starta det igen, gick ej?! Tillslut så klickade jag mig in på kontrollpanelen för att avinstallera Origin som ett ånglok. Sen fick man leta som en dåre på EA hemsida för att hitta nerladdningen av programmet. Reklam för spel var där och priser, men inte en simpel knapp för nerladdning av programmet.

Nåväl, jag installerade programmet igen, tror ni inte det dyker upp ett problem till? Jojomensan, "Inga spel är fundna"! Ja, dem är för roliga EA. Jag undrar om där är fler än jag som fått sin fredagskväll förstörd ännu en gång av vår kära EA.

Om fallet skulle vara så att där inte är fler med felet så kommer ett svar här till en fråga som garanterat kommer frågas.

- Nej, processorn eller grafikkortet är ej klockade. De är fabriksinställda.

Tacksam för svar, ge gärna EA ett finger i ert inlägg!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Tjenare!

Ännu en gång har EA lyckats göra en förbannad. De lyckas strula just dem dagarna som är de dagarna man vill kunna spela. Sätter sig för datorn för att lira lite Battlefield 3 tänkte jag på fredagskvällen (satte mig 18.00).

Det första som händer är ingeting, Origin vill knappt starta, muspekaren står och snurrar och tänker. Efter nån minut så ploppar inloggningsfönstret fram så man får nästan en hjärtattack och så får man vänta ytligare en stund, tillslut är man i menyn, taadaa!

Klickar på Battlefield 3, inte ett skit händer, istället fryser möget sig, tillslut ändras det till "svarar inte" och kraschar. Tänkte att det måste vara fel på spelet kanske. Testade reparera. Nej, det gick inte för EA att man fick göra det iheller. Fick felmeddelande om att det inte gick att ladda ner, kod [503].

Nähä? Tänkte jag. Testade att starta det igen, gick ej?! Tillslut så klickade jag mig in på kontrollpanelen för att avinstallera Origin som ett ånglok. Sen fick man leta som en dåre på EA hemsida för att hitta nerladdningen av programmet. Reklam för spel var där och priser, men inte en simpel knapp för nerladdning av programmet.

Nåväl, jag installerade programmet igen, tror ni inte det dyker upp ett problem till? Jojomensan, "Inga spel är fundna"! Ja, dem är för roliga EA. Jag undrar om där är fler än jag som fått sin fredagskväll förstörd ännu en gång av vår kära EA.

Om fallet skulle vara så att där inte är fler med felet så kommer ett svar här till en fråga som garanterat kommer frågas.

- Nej, processorn eller grafikkortet är ej klockade. De är fabriksinställda.

Tacksam för svar, ge gärna EA ett finger i ert inlägg!

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1086008-orig...

Visa signatur
Permalänk

Jasså, där var en redan. Tack.

P.S. Du glömde fingret! xD

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

#11917647

spelat ett tag nu

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men det var det närmsta jag kunde komma utan att skapa nytt.
Mitt problem är att Battlelog säger att det finns game update, går till mina spel och försöker uppdatera. Efter ett tag kommer det upp "nedladdningsfel".

Mitt internet i övrigt fungerar bra, men eftersom origin servrarna verkar vara up 'n running så undrar jag om fler har problem just nu??

Permalänk
Medlem

Alla tjänster kan krångla. Deras servrar kan inte rulla varje sekund år ut och år in.. Det kan man inte ens förvänta sig.. Ligger något nere så åtgärdas det ganska omgående vad jag märkt.

Har personligen aldrig haft problem med varken origin eller något spel någonsin. Fattar inte hur folk lyckas.??

Skulle det nu råka vara så att det är underhåll så kan man inte bli förbannad för att dom inte följer ditt personliga schema.. Är själv en fullblodad spelnörd men det finns faktiskt ett liv utanför datorn. Går och gör något annat undertiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Vad ligger er nedladdningshastighet på den nya uppdateringen? Jag har ca 210 kB/s vilket innebär 6,5 timme enligt Origin. Segare än seeeegt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Skulle det nu råka vara så att det är underhåll så kan man inte bli förbannad för att dom inte följer ditt personliga schema.. Är själv en fullblodad spelnörd men det finns faktiskt ett liv utanför datorn. Går och gör något annat undertiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl snarare så att man har ett liv utanför datorn, så när man väl får en minut över så vill man att det ska funka...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem idag då jag skulle skriva in product nyckel till Simcity 5 som jag köpte på Greenmangaming men Origin ville inte lägga till spelet i min lista efteråt, samma problem hade en polare dock så fick vi ominstallera Origin sedan var det löst men nu så strular kontakt listan då den inte laddar fullt ut och stannar av helt blank "vit"

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Ja man får vara glad de gånger EA faktiskt låter en spela BF3...

Själv sitter jag och laddar ner den nya uppdateringen på 6GB (hur man nu lyckas göra en sån) i 150kB/s...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

Vad ligger er nedladdningshastighet på den nya uppdateringen? Jag har ca 210 kB/s vilket innebär 6,5 timme enligt Origin. Segare än seeeegt!

2-4 mb/sek

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Alla tjänster kan krångla. Deras servrar kan inte rulla varje sekund år ut och år in.. Det kan man inte ens förvänta sig.. Ligger något nere så åtgärdas det ganska omgående vad jag märkt.

Har personligen aldrig haft problem med varken origin eller något spel någonsin. Fattar inte hur folk lyckas.??

Skulle det nu råka vara så att det är underhåll så kan man inte bli förbannad för att dom inte följer ditt personliga schema.. Är själv en fullblodad spelnörd men det finns faktiskt ett liv utanför datorn. Går och gör något annat undertiden..

Skickades från m.sweclockers.com

för fan, lugna ner dig. Vaknat på fel sida idag eller?
Jag har ju inte ens direkt klagat eller gått berserk över detta eller? Jag undrade bara om andra hade problem just nu/då med Origin, eftersom jag var riktigt sugen på lite BF3. Hade jag varit desperat så hade jag nog t.om skapat en ny tråd, nu tog jag mig t.om tid att söka och denna rubrik passade bäst.

Jag har för din information inte haft tid att spela på ett tag p.g.a jobb, barn och familj. Det verkar snarare som det är du som inte har något bättre för dig eftersom du var snabb att "moralpredika". Genom sig själv, känner man andra... ( du tog dig t.om tiden att svara så otrevligt via den mobila Swec-sidan )

Som någon skrev ovan, det är just när man får tid över, som det gärna får fungera.

Permalänk
Skrivet av 13th.Marine:

Ja man får vara glad de gånger EA faktiskt låter en spela BF3...

Själv sitter jag och laddar ner den nya uppdateringen på 6GB (hur man nu lyckas göra en sån) i 150kB/s...

Jävligt skumt. En poolare som sitter mot samma GW som mig fick 1,3 - tyder på att problemet ligger i Origin enligt mig. Kanske deras lastbalansering inte är den bästa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

för fan, lugna ner dig. Vaknat på fel sida idag eller?
Jag har ju inte ens direkt klagat eller gått berserk över detta eller? Jag undrade bara om andra hade problem just nu/då med Origin, eftersom jag var riktigt sugen på lite BF3. Hade jag varit desperat så hade jag nog t.om skapat en ny tråd, nu tog jag mig t.om tid att söka och denna rubrik passade bäst.

Jag har för din information inte haft tid att spela på ett tag p.g.a jobb, barn och familj. Det verkar snarare som det är du som inte har något bättre för dig eftersom du var snabb att "moralpredika". Genom sig själv, känner man andra... ( du tog dig t.om tiden att svara så otrevligt via den mobila Swec-sidan )

Som någon skrev ovan, det är just när man får tid över, som det gärna får fungera.

Hehe försökte inte vara otrevlig.. Försökte mer skoja till det lite men kanske verkade lite hård..

Vet hur det är, har själv sambo, jobb, barn, hund osv.. Klart man blir lite pissed off när det inte funkar just när man vill spela men det är la fel att vilja skapa en hatgrupp mot EA.. Så kassa är dom inte som folk vill få dom att verka.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|