Så du tycker det är dåligt när människor gör flera tester utav en produkt ? Den verkar väldigt prisvärd tycker jag och jag hade köpt den o testat den om det inte vore för att det är 15,6". Bara för att det finns 1 enda testa så betyder det inte att den är dålig bara för att dom skulle säga det. Man kan aldrig få nog utav prestandatester
Visst att processorn kunde varit starkare men det är verkligen tillräckligt bra. Du har verkligen fått det hela om bakfoten..
Du säger: Det testet är från en välkänd och erkänd sida. De påstår att cpun flaskar så pass att ett 7970m inte presterar bättre än ett 650m i en hel del spel. 9
Dom säger: [B]Although the GX60 could sometimes outperform Intel devices equipped with a GeForce GTX 670MX or GTX 675MX, in extreme conditions (1920 x1080, maximum details), the Radeon HD 7970M often dropped to the level of the weaker GeForce GT 650M or GTX 660M in medium settings (1366 x 768, high details). In the worst case, the refresh rate was only just above the processor-integrated Radeon HD 7660G chip.
[/B]
Mao så presterar den sjukt bra i native upplösning, a.k.a 1920x1080p. Upplösningen som 99% använder när dom spelar på bärbar. Har man dålig fps så brukar man sänka detaljnivån hellre än att sänka upplösningen. Alla vet att Intel är bättre än amd i lägre upplösningar (1366x768). Det är inte någon som spelar i den.
Det är inte bara den som hade problem med lägre än 30 fps.. Det hade även i7 3630 med gtx660m o i7 3720 med gtx675mx.
Jag fattar verkligen inte vad det är med folk här på sweclockers, jämt ska det vara massa snack om att cpun flaskhalsar.
I alla bärbara datorer så finns det flaskhalsar, i alla gaminglaptops så är det till 90% grafikkortet som flaskhalsar vilket man klart ser på diverse benchmarks.
En Intel i7 3630 med 650m sli = gpuerna flaskar.. Msi gx60 är bättre än vad många tror och med priset den såldes för förra veckan på elgiganten (8990kr) så var det galet prisvärt. Ett mycket bättre vlal än lenovo y500 om den ska användas för gaming.
Det skiljer dock en hel del i olika titlar beroende på hur dom är optimerade och hur pass bra dom drar nytta av cpu, gpu.
Jag tog mig friheten att kopiera alla 1080p benchmarks ifrån recensionen på msi gx60, berätta gärna va du anser om dom.
OBS! Gtx675mx körs med en i7 3740