Arma 3 åsikter / första intrycket

Permalänk
Skrivet av nanananaBatman:

+ Kul att de fixat undervattensmiljö. Ofta är denna relativt ohäftigt gjord och ser ut mest som en vanlig havsbotten ju gör, men det kryllar med fisk och stora sköldpaddor och annat så förutom den vackra havsytan känns vattnet väldigt levande även vid dess djup. Jag ser emellertid inte detta utgöra så mycket effektiv spelmiljö som just bara "kul" att det finns. Att jag badat rätt länge in-game nu är nog alltså inte så mycket tack vare undervattensmiljöns kvaliteter, utan förmodligen just för Stratis fastlands brister.

- Stratis är en skitful ö som för varenda kvadratmeter får mig att sakna Everon och Chernarus. Den känns väldigt öken.

Detta hänger ju dock lite ihop. Spelvärlden är ju ganska tom för att lämna utrymme till egna uppdrag. Hade terrängen varit smockad av detaljer överallt så hade det inte funnits utrymme till att bygga upp egna grejer i editorn eller använda random-camp/village-spawn moduler, vilket är en av de större nackdelarna med just Chernarus tex. Även miljön under vattnet lämnar mycket utrymme till uppdragsbyggare för att göra det intressant.

Vad man sen tycker om naturen på Stratis är väl upp till var och en, men charmen ligger ju alltid i att det är naturligt och realistiskt format. Det är A3's variant av Utes i A2, som inte heller var särskillt vacker eller underhållande.

- Jag ogillar alla dessa "frasiga" bildeffekter för allting; win-condition, death-sequence eller bara grundmenyn. Det känns som att de försökt att leverera en produkt som ska påminna om BF3 och locka fler rage-gamers. Uppdragen vi får pröva är ju dessutom bara ren action som man kastas rakt in i. Planeringsfasen lämnas mer eller mindre värdelös. Och rösterna i spel känns sämre än i den billigaste actionrullen, jag vet inte... jag gillar det inte.

Det där är helt upp till den som har byggt uppdraget. Lirar du bara på DM/TDM servrar och dylikt så är det inte så konstigt att sådant förekommer. Du k an spela Arma3 precis hur du vill.

- Soldaten har blivit betydligt sämre på att skjuta utan att lägga an och sikta genom sikten/riktmedel, detta uppskattar jag inte heller.

Det är en sån typisk grej som kommer tweakas efterhand. Personligen så tycker jag dock att det känns mer realistiskt. I princip alla stående positioner utan stöd är nästan värdelöst på avstånd över 40-50m. Men om man sätter sig ner eller ligger så är det betydligt stabilare.

Jag blev både tagen och besviken på samma gång, litet grann. Jag hoppas innerligt att de kommer att skapa andra öar. Små saker, som att de delat upp nu att handgranater inte kastas på samma sätt som tidigare eller att inventoryt ser helt anmnorlunda ut, är saker man får ställa om sig till. Jag kommer förmodligen att spela ArmA2 under en Väldigt lång övergångsperiod.

Fler öar finns redan portade, och många fler kommer byggas så fort verktygen funkar för A3. Fulla spelet kommer även innehålla Limnos/Altis som kommer vara betydligt större och ha mer varierande miljö, dock samma tema i grunden. Fler officiella öar är inte känt än, men mer lär komma efterhand.

Edit: På tal om jämförelser med öar, slänger in fler med Stratis vs Utes och Limnos/Altis vs Stratis

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är inventorysystemet buggat eller är det bara jag som inte kan med det? Oftast går det inte att flytta runt skiten haha..
Men jag måste säga att jag gillar det, alphan är bättre än hela Arma 2

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Är inventorysystemet buggat eller är det bara jag som inte kan med det? Oftast går det inte att flytta runt skiten haha..
Men jag måste säga att jag gillar det, alphan är bättre än hela Arma 2

Har märkt att ibland när man ska flytta saker från fordon till sitt inventory, så måste man sätta sig i "driver-seat" först, sedan gå ut och försöka igen

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Har märkt att ibland när man ska flytta saker från fordon till sitt inventory, så måste man sätta sig i "driver-seat" först, sedan gå ut och försöka igen

hade samma problem fast jag drog vapnet till ground sen kunde jag klicka på det bara så fick jag det i min inventory

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Du missar inget i Alphan iallafall, flyter inte för fem öre, stötte på en game breaking bug efter 1 minut

Betan kommer nog dock vara mycket bättre, kommer troligtvis få se alla fordon då, sen så kommer det finnas rejält med mods också, men "just nu" är det ingen höjdare

Det flyter ju på hur bra som helst (med undantag för CrashToDesktop var ~10e gång man laddar ett uppdrag). Har fan bättre FPS i Arma 3 alpha än Arma 2. Bara i några fall men sällan jag får drops till ~20 under mysteriska omständigheter. Kanske PhysX eller något...
Sen måste jag hålla med om att innehållet i Alpha är mycket begränsat.

jag kör very high/ultra på 660ti, i7 3,5ghz , 12gb DDR3. ligger kring 50 fps normalt.

Är ni inte en arma fanboy så vänta för det är inte ett färdigt spel än(eller köp det nu för att det är billigare). Om ni har följt serien så tycker jag definitivt att ni ska köpa det. Mjuka fräscha och moderna animationer, jävligt bra optimerat för att komma från Bohemia, snyggt, nya funktioner och allmänt förbättrat. Bästa release från BIS någonsin, enligt mig (med reservation för att det är en alpha version såklart).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjockejocke:

Det flyter ju på hur bra som helst

jag kör very high/ultra på 660ti, i7 3,5ghz , 12gb DDR3. ligger kring 50 fps normalt.

Har cirkus 30fps i MP.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag sitter med den "trevliga" Telia smart-routern" och kommer in på 1% av alla servrar. Tydligen så är det något med Arma 3 och Thomson som inte fungerar. Vet någon om någon lösning är funnen? Arma 2 har inte detta problem.

Permalänk
Skrivet av sodnik:

Jag sitter med den "trevliga" Telia smart-routern" och kommer in på 1% av alla servrar. Tydligen så är det något med Arma 3 och Thomson som inte fungerar. Vet någon om någon lösning är funnen? Arma 2 har inte detta problem.

Köp en ny router

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar det lilla jag testat. Har inte kört så mycket ARMA överhuvudtaget men tycker det är jävligt omständigt att ge order om man är gruppledare t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Samma här, väldigt underligt!
Men för att vara Alpha så är det väldigt polerat måste jag säga

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

PORR (Pack of Responses/Replies):

Skrivet av Mr. Bravo:

Spelvärlden är ju ganska tom för att lämna utrymme till egna uppdrag. Hade terrängen varit smockad av detaljer överallt så hade det inte funnits utrymme till att bygga upp egna grejer i editorn eller använda random-camp/village-spawn moduler, vilket är en av de större nackdelarna med just Chernarus tex. [...]Det är A3's variant av Utes i A2, som inte heller var särskillt vacker eller underhållande. [...] Du kan spela Arma3 precis hur du vill.

Allting helt sant. Men det kommer ju komma fler öar. Stratis, som enda ö hittills i ArmA3, gav jag väldigt litet för.

Skrivet av Mr. Bravo:

Det är en sån typisk grej som kommer tweakas efterhand. Personligen så tycker jag dock att det känns mer realistiskt. I princip alla stående positioner utan stöd är nästan värdelöst på avstånd över 40-50m. Men om man sätter sig ner eller ligger så är det betydligt stabilare.

Nja, jag tycker att man som skytt har väldigt hög medvetenhet om exakt vart vapnet man håller riktas. Jag talar inte om att pricka flugor från höften på 300m, men hel klart att det inte ska vara av dagens omöjlighet att pricka stillastående helfigur innanför 80-100m strecket utan att lägga an och sikta genom järnen eller andra riktmedel.

Skrivet av BrutalSwede:

Du kan importera Chern. Googla så borde det finnas en guide

Tack som fan! Det här visste jag inte alls Härligt och bra gjort av BI.

Skrivet av jacke910:

Det här tycker däremot jag att det är ett plus. Tycker det känns lite väl orealistiskt att bara springa runt och skjuta från höften och träffa exakt var man vill.

Nja, alltså det jag talar om är itne att skjuta från höften utan att hålla i geväret och ha det så som man håller det mot axeln, bara att man inte använder sikten/riktmedel. Man jobbar i verkligheten snabbt upp en väldigt god känsla för exakt vad ditt vapen pekar på. Jag hade gärna sett att de jobbar lite mer på det där. När man står eller sitter stilla och skjuter på en stillastående fiende motsv. helfigur på strax under 100m så skvätter alla kulor runt och det yr hinkvis med sand runt fienden, men ingenstans når något skott träff. Då naturligtvis skjuter jag sansat och patronvis, men jag tycker verkligen att man borde ha lättare för att generera träff på fienden i ett sådant läge.

Dold text
Skrivet av petehell:

Gillar det lilla jag testat. Har inte kört så mycket ARMA överhuvudtaget men tycker det är jävligt omständigt att ge order om man är gruppledare t.ex.

Det där är mekigt och behöver defenitivt övning. Som allt annat i spelet. Först och främst för hur kommandos tilldelas och lära sig menyerna utantill, men sedan också vilka order som är bra i villka lägen. Jag som kommit in i det där redan sedan OP: Flashpoint tycker att det är ett fantastiskt system för att dela order på. De har verkligen lyckats skapa ett spel där övning, övning och åter övning leder till stor förbättring.

Bra verktyg att använda är numpad comma, som ger en fantastisk vy med vilken du kan överblicka slagfältet bättre och zooma ut ännu längre. Då kan du med F-tangenterna dela enskilda order och positioner till dina underordnade. Tänk på att använda 7:an mycket, ändra till Combat-conditions innan en strid. "All, Danger!". Detta skärper soldaterna till väldigt allerta, och de avancerar saktare men med bättre skärpa. På detta vis kommer å andra sidan en vanlig avsittning att ta fem gånger så lång tid som normalt eftersom varje soldat ska gå runt och säkra överallt innan nästa kliver ut. Jag skulle kunna skriva flera uppsatser om ordersystemet i ArmA, men låt mig bara tipsa om att öva. Det är verkligen Jättekul att spela som gruppchef eller högre när man väl fått kläm på kontrollerna.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Man stötter på rätt så roliga buggar i så tidigt skede som en alpha.

Som till exempel simmande fiskar.... på land.

Permalänk

Nja, jag tycker att man som skytt har väldigt hög medvetenhet om exakt vart vapnet man håller riktas. Jag talar inte om att pricka flugor från höften på 300m, men hel klart att det inte ska vara av dagens omöjlighet att pricka stillastående helfigur innanför 80-100m strecket utan att lägga an och sikta genom järnen eller andra riktmedel.

Haha, välkommen till den hårda verkligheten

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Något jag märkt av är att det tar längre tid att "få ner" farten när man ska landa med en helikopter.
Jämförde Arma 2 och Arma 3 nyligen och i Arma 2 gick det betydligt lättare att landa(farten sänktes mycket kvickare). När jag sen testade 3:an igen tog det mycket längre tid att nudda mark.

Har testat med både joystick och mus + tangentbord. Ingen skillnad.
Hoppas det fixas till!

Permalänk
Skrivet av Dislan:

Något jag märkt av är att det tar längre tid att "få ner" farten när man ska landa med en helikopter.
Jämförde Arma 2 och Arma 3 nyligen och i Arma 2 gick det betydligt lättare att landa(farten sänktes mycket kvickare). När jag sen testade 3:an igen tog det mycket längre tid att nudda mark.

Hoppas det fixas till!

Ska det kanske inte vara så?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ska det kanske inte vara så?

Det kan det säkert, dock försämrar det spelandet i mitt tycke, väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dislan:

Det kan det säkert, dock försämrar det spelandet i mitt tycke, väldigt mycket.

Det ska ju trots allt vara en stridssimulator

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Dislan:

Hoppas det fixas till!

Jag som tyckte att det gick orealistiskt långsamt i 2:an..

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur bra spelet flyter på för vissa!? Jag har konstant 30-35 fps vare sig det är ultra eller low på allting. Det är spelbart så länge det inte blir fps drops ner till ca 5 fps:(

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Skrivet av cediop:

Förstår inte hur bra spelet flyter på för vissa!? Jag har konstant 30-35 fps vare sig det är ultra eller low på allting. Det är spelbart så länge det inte blir fps drops ner till ca 5 fps:(

Har precis samma CPU och GPU som dig och det flyter på bra för mig! Har dock inte överklockat riktigt lika mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det ska ju trots allt vara en stridssimulator

Det har du rätt i, men vilken är mest realistisk egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, välkommen till den hårda verkligheten

Det är absolut ingen omöjlighet, till synnerhet inte för soldaten som övar ofta och regelbundet på detta. Jag skulle behöva färre skott irl än i arma3 alphan för att träffa stillastående helfigur utan att använda sikte. I arma3 alphan skvätter det sand utan nåder hela tiden, i verkligheten skulle en skytt kunna pricka in sig betydligt fortare. Det är vad jag säger. Ta det inte som att jag menar att någon gör det på ett skott. I ArmA2 går det alldeles för enkelt, där är man någon form av skyttegud, men när man tänkt på detta till arma3 och försökt att höja realismen flera nivåer så tycker jag att man kan bättra det hela riktigt ordentligt. Man är väl inte vilken gröngöling som helst? Man har väl genomfört någon motsvarande GSU åtminstone? Jag lovar: man har betydligt högre medvetenhet om vart vapnet riktar när man tränar med det än vad den här snubben hade i det medföljande övningsuppdraget.

Min distansuppskattning var dålig. I Editorn: pröva att ställa ut en Blufor(player) med en 5,56mm Ak. Ställ ca. 60m bort en annan Blufor(non-playable). Preview! Justera den riktiga distansen genom att förflytta din gubbe till någonting ca. 60m från den andra figuren. Lägg an, men sikta eller zooma inte (utifall du nu har "hold breath" på samma knapp), krama avtryckaren ett par ggr. HUD-korset är gigantiskt och kulorna träffar sand på varierande distanser men i verkligheten lovar jag att en tränad soldat presterar bättre, och då har vi ändå inte placerat ut en idiotsoldat heller, helt utan färdighet, inte heller en från specialförbanden. Pröva att skjuta iväg ett par skott igen, samma övning, fast med lite tätare intervaller. Jag saknar jag att kunna "skjuta in sig" på ett mål. I verkligheten kan du kompensera för så många små aspekter i skyttet som inte går att göra med blott en mus och ett tangentbord. Men jag tycker att en spelmotor skulle kunna möta ut det genom halvdana medel ändå.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

Det är absolut ingen omöjlighet, till synnerhet inte för soldaten som övar ofta och regelbundet på detta.

Jag tror knappast att soldater övar på det i verkligheten.
I verkligheten skulle en soldat aldrig skjuta så, varför i helsike skulle en soldat någonsin skjuta så och riskera inte bara sitt eget liv utan också sina kamraters liv?
Ifall en soldat skulle någonsin skjuta hollywood style i en skarp situation så skulle han säkerligen få sparken direkt.
Nej du har nog tittat på för många Hollywood filmer.

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem med att få det snyggt och ha bra grafik samtidigt, men knepet ligger i att man ska börja med höga inställningar och gå nedåt.
http://www.reddit.com/r/arma/comments/19wtfr/arma_iii_only_us... hjälpte mig lite.
I skogsklimat så kör jag allt på ultra med max view/ object distance. Med undantag på AA som jag kör 2ggr.
3770k Första kärnan jobbar på bra, medan de alla andra jobbar mellan 20-70%
680 Stabila 99%. 10% överklockning.
2560x 1440!
16GB ram.
Men fpsen sjunker kraftigt när man närmar sig städer och då ändrar jag endast view distance.

Men läs länken på reddit, det hjälpte mig mycket.

Permalänk
Medlem

Det är absolut ingen omöjlighet, till synnerhet inte för soldaten som övar ofta och regelbundet på detta. Jag skulle behöva färre skott irl än i arma3 alphan för att träffa stillastående helfigur utan att använda sikte. I arma3 alphan skvätter det sand utan nåder hela tiden, i verkligheten skulle en skytt kunna pricka in sig betydligt fortare. Det är vad jag säger. Ta det inte som att jag menar att någon gör det på ett skott. I ArmA2 går det alldeles för enkelt, där är man någon form av skyttegud, men när man tänkt på detta till arma3 och försökt att höja realismen flera nivåer så tycker jag att man kan bättra det hela riktigt ordentligt. Man är väl inte vilken gröngöling som helst? Man har väl genomfört någon motsvarande GSU åtminstone? Jag lovar: man har betydligt högre medvetenhet om vart vapnet riktar när man tränar med det än vad den här snubben hade i det medföljande övningsuppdraget.

Min distansuppskattning var dålig. I Editorn: pröva att ställa ut en Blufor(player) med en 5,56mm Ak. Ställ ca. 60m bort en annan Blufor(non-playable). Preview! Justera den riktiga distansen genom att förflytta din gubbe till någonting ca. 60m från den andra figuren. Lägg an, men sikta eller zooma inte (utifall du nu har "hold breath" på samma knapp), krama avtryckaren ett par ggr. HUD-korset är gigantiskt och kulorna träffar sand på varierande distanser men i verkligheten lovar jag att en tränad soldat presterar bättre, och då har vi ändå inte placerat ut en idiotsoldat heller, helt utan färdighet, inte heller en från specialförbanden. Pröva att skjuta iväg ett par skott igen, samma övning, fast med lite tätare intervaller. Jag saknar jag att kunna "skjuta in sig" på ett mål. I verkligheten kan du kompensera för så många små aspekter i skyttet som inte går att göra med blott en mus och ett tangentbord. Men jag tycker att en spelmotor skulle kunna möta ut det genom halvdana medel ändå.

Nej det är klart det inte är en omöjlighet.
Min uppfattning är att Arma 3 är realistiskt. Jag har jobbat tre år i FM nu och för första gången i mitt liv kändes skyttet verklighetsbaserat i ett spel.
Utöver "SARA+R" så måste du lägga vind och distans i aktning i spelet.
Jag ser det BARA som en fördel att det är svårare att skjuta.

Kom ihåg det som gör ARMA nice är just svårigheten;
1. Ett natt-mission. Ett tränat kompis gäng. Occulus Rift. Sorround headset. Ingen respawn. Då kommer man NÄSTAN bli rädd på riktigt.
istället för;
2. Logga in med random p12or. Bunny-jumpa. Skjuta från höften. Dödar alla med ett mag i magen.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag tror knappast att soldater övar på det i verkligheten.
I verkligheten skulle en soldat aldrig skjuta så, varför i helsike skulle en soldat någonsin skjuta så och riskera inte bara sitt eget liv utan också sina kamraters liv?
Ifall en soldat skulle någonsin skjuta hollywood style i en skarp situation så skulle han säkerligen få sparken direkt.
Nej du har nog tittat på för många Hollywood filmer.

Han skulle förmodligen dö innan han blir sparkad, beroende på FI och omständigheterna.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimS:

Nej det är klart det inte är en omöjlighet.
Min uppfattning är att Arma 3 är realistiskt. Jag har jobbat tre år i FM nu och för första gången i mitt liv kändes skyttet verklighetsbaserat i ett spel.
Utöver "SARA+R" så måste du lägga vind och distans i aktning i spelet.
Jag ser det BARA som en fördel att det är svårare att skjuta.

Kom ihåg det som gör ARMA nice är just svårigheten;
1. Ett natt-mission. Ett tränat kompis gäng. Occulus Rift. Sorround headset. Ingen respawn. Då kommer man NÄSTAN bli rädd på riktigt.
istället för;
2. Logga in med random p12or. Bunny-jumpa. Skjuta från höften. Dödar alla med ett mag i magen.

Jag var bland de sista "pliktiga" i landet, min Ak5 tillhörde den äldre versionen med enbart järnsikte, dina 3 år trumfar min tid inne. Men tack, äntligen, iallafall Du förstår min poäng, även om du inte håller med om den. Ditt svar står i stark kontrast till Blackbirds mumbo jumbo.

Ingenstans vill jag invända mot din beskrivning av ArmA's styrkor. Jag ger inte heller något för att dricka bumbibärssaft och döda reaper bots i Quake1 Det härliga med ArmA är just hur samband och logistik får betydelse, att eldkraft inte är allt. Spelet fångar upp hur mycket som helst av alla möjliga realistiska aspekter, men jag tycker ändå att skytten borde ha just något högre närvaro med sitt vapen. Vapnet blir ju ändå något av en förlängning av honom själv, för jag tycker verkligen att man får bra medvetenhet om vart man riktar det i verkligheten och att små justeringar i den verkliga konsten med skyttte borde kunna implementeras också i spelet, nu när man valt att ta denna realistiska approach. Jag finner skyttens förmåga just något undermålig, medan t.ex. ArmA2 bjuder på alldeles för bra. ArmA3 tar det i rätt riktning men jag tycker att det kan förbättras utan att det tummar på realismens gränser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lirar med 7870 och FX 4110 @ 4,5Ghz, Men Jag ligger på runt 20fps, ospelbart alltså. Kommer det bli bättre till betan eller måste jag skaffa nya saker? :/

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Jag lirar med 7870 och FX 4110 @ 4,5Ghz, Men Jag ligger på runt 20fps, ospelbart alltså. Kommer det bli bättre till betan eller måste jag skaffa nya saker? :/

Det kommer bli bättre men testa andra servrar. Finns vissa servrar där jag har tex 70fps i snitt och andra 30

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

arma 3 i mitt hjärta och det kommer bli bättre till release! synd bara att fanbasen inte är så stor. någon som vet hur många som köpt spelet?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP