Program hänger sig och vissa hemsidor tar sjukt lång tid att ladda in

Permalänk
Medlem

Program hänger sig och vissa hemsidor tar sjukt lång tid att ladda in

Hejsan SweC

EDIT: Har en felande hårddisk som snart kommer att ge upp. Sitter med en annan hårddisk just nu, och datorn flyter på.

Sitter med en HP ProBook,
spec:
i5 2450M @2.5GHz
HD3000
4GB RAM
300GB 5400RPM SATA-3 HDD

Den har funkat toppen och så vidare tills för någon dag sedan då jag laddade ner TrackMania: Nations Forever i Steam, och Steam uppnådde en hastighet på 17-21MB/s och då fick jag en Windows BSOD, men inget felmeddelande i loggen som jag kan hitta.
Är det farligt att Hårddisken laddar ner så snabbt på t.ex min hårddisk i ungefär 10 min? Alltså, bör min hårddisk orka att läsa/skriva det?
Nu idag 2 dagar senare så börjar datorn då alltså ta upp till 10 min att logga in på en hemsida som t.ex Facebook, jag kom knappt ens in hit till SweClockers och det är hur som helst extremt störande.
Startade nyss ett LoL game och det resulterade i "Werfault.exe" och ja resten fattar ni nog, spelet stängdes ner, och hur jag än försöker så går det inte upp igen.
Har haft en del farliga virus på datorn tidigare men visuellt sett så ser det ut som Microsoft Forefront Endpoint Protection har tagit bort alla små adwares, och annat skit jag hade, som t.ex den där förjävliga Babylon dyngan. Kör för tillfället även en diskdefrag, och en runda Malwarebytes Anti-Malware och har en schemalagd diskreperation vid nästa omstart.

Datorn funkar med andra ord lite så här upp och ner.. Temperaturer och allt är okej så det är ingen fara med dem, men något är fel med datorn, oavsett om det är mjukvaro eller hårdvaru- relaterat så kommer jag försöka fixa det eftersom jag inte har råd med vari sig dator, eller hårddisk.

Enligt Aktivitetshanteraren så jobbar båda kärnorna, utom de 2 trådarna jag har och just nu har jag ändå flera program igång, varför går de virtuella trådarna på 0?

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk

Har du provat en Datum reset? Kanske kladdat till någon inställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliasFransson:

Har du provat en Datum reset? Kanske kladdat till någon inställning?

Inga sådana problem riktigt, det är mer en relativt slö dator som den inte brukar vara.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora