Permalänk

The Ultimate Force

Komponenter:
MB- Asus Sabertooth 990fx R2.0
CPU- AMD FX8350 4.0Ghz
RAM- G.Skill PC17000 2x4Gb
SSD: OCZ Intern SSD 120Gb Vertex 4 Series SATA III 2.5"
HDD: 500 Gb SATA III 3.5"

Kylning:
CPU: Phobya CPU-Cooler UC LT AMD
RAM: Koolance Ram-33
Slang: ClearFlex60 9,5/15,9
Nippar: 12mm 1/4"
Radiator: 240 mm och 140 mm coppar
Res: EK-RES X3 150
Fläkt: 4 x CoolerMaster Sickle Flow röd 120mm och 3 x Fractial 140 mm

The Ultimate Force

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, gärna mera info, kanske lite temps och spec på vattenkylningen.
Personligen tyckte jag den där (röd el tape??) röda som sitter på radiatorn och res inte var speciellt snyggt, om du kan, får du gärna ta bort

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gillar inte att slangarna går kors och tvärs, men annars var vattenblocket riktigt fint och färgen på vätskan likaså. Tycker du fick till det rätt bra ändå. Solklar 4/5 bananer av mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk

Mer AMD byggen! Snygg vattenkylning har du fått till men hade inte skadat till grafikkortet ju Snyggt annars

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

fyfan vad fräscht! avis!

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem

Bild 13, sjuuukt snygg bild!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Block till grafikkortet och 45 alternativt 90 graders nipplar på ram och cpu blocket så det blir mindre slang och mer städat.

För som det är nu så drar slang härvan ner helhetsintrycket väldigt mycket.

Får 3 stjärnor och en (Y) tills vidare i väntan på fix.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

väldigt bra bygge. gillar hur slangarna ser ut att vara datorns inälvor

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

älskar slangdragningen, grymt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Ser riktigt bra ut, gärna mera info, kanske lite temps och spec på vattenkylningen.
Personligen tyckte jag den där (röd el tape??) röda som sitter på radiatorn och res inte var speciellt snyggt, om du kan, får du gärna ta bort

Tejpen kommer försvinna! Jag lovar, radiator köpte jag som begagnad och är repig, det däför.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Gillar inte att slangarna går kors och tvärs, men annars var vattenblocket riktigt fint och färgen på vätskan likaså. Tycker du fick till det rätt bra ändå. Solklar 4/5 bananer av mig.

Jag gillar inte heller att de krosar varandra men...
1. Båda radiatorer ligger på höger om chassi, änkelt att sätta i grafikkort och andra expention kort
2. Innan hade jag så att den lila 140mm rad var på vänster sida på utblås men det var nästan omöjligt att blöda upp systemet!

Därför ändade jag till som det är nu, av praktiska själ! Och bara en slang som går i kors med annan slad.

OBS! Ber om orsäkt för min stavning. Jag är inte svensk och är desutom dyslektiker. OBS!

Skrivet av Ant3:

Block till grafikkortet och 45 alternativt 90 graders nipplar på ram och cpu blocket så det blir mindre slang och mer städat.

För som det är nu så drar slang härvan ner helhetsintrycket väldigt mycket.

Får 3 stjärnor och en (Y) tills vidare i väntan på fix.

Jag vågar inte ta av kylningen från nytt kort då förlurar man garantti. Jo, det hade varit finare med 45/90 graders nippar (vilka jag har hemma) men vill ha så bra flöde som möljigt, jag vill klocka min fx8350 upp till 5 Ghz så behöver så bra flöde som möjligt.

PS: Vad är en "Y"?

OBS! Ber om orsäkt för min stavning. Jag är inte svensk och är desutom dyslektiker. OBS!

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Bild 13, sjuuukt snygg bild!

Den tycker jag oxå om! Den passa jättebra som wallpapper på skrivbordet! Vill nån så kan jag skicka orginalbild i Hög upplössning.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Stiligt! Inte ofta man ser vattenkylning på ramminnen faktiskt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Bara jag som faktiskt tycker att slangdragningen blev riktigt bra?

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Bara jag som faktiskt tycker att slangdragningen blev riktigt bra?

Det verkar som...

Så såg det ut från början:

Ändrade sen vid bytte av moderkort av praktiska själ!

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Jag gillar inte heller att de krosar varandra men...
1. Båda radiatorer ligger på höger om chassi, änkelt att sätta i grafikkort och andra expention kort
2. Innan hade jag så att den lila 140mm rad var på vänster sida på utblås men det var nästan omöjligt att blöda upp systemet!

Därför ändade jag till som det är nu, av praktiska själ! Och bara en slang som går i kors med annan slad.

Jag vågar inte ta av kylningen från nytt kort då förlurar man garantti. Jo, det hade varit finare med 45/90 graders nippar (vilka jag har hemma) men vill ha så bra flöde som möljigt, jag vill klocka min fx8350 upp till 5 Ghz så behöver så bra flöde som möjligt.

PS: Vad är en "Y"?

Det lilla 45 och 90 graders nipplar skulle påverka flödet vinner du tillbaks i och med att det blir mindre vätska i slingan.

Är rörmokare i grunden och har installerat en hel del kyl system samt haft vattenkylda datorer själv så tro mig. I got this bruh.

Angående (Y)... Du har förmodligen Facebook. testa att skriva (Y) i chatten eller i en kommentar till någon så ser du.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Det lilla 45 och 90 graders nipplar skulle påverka flödet vinner du tillbaks i och med att det blir mindre vätska i slingan.

Är rörmokare i grunden och har installerat en hel del kyl system samt haft vattenkylda datorer själv så tro mig. I got this bruh.

Angående (Y)... Du har förmodligen Facebook. testa att skriva (Y) i chatten eller i en kommentar till någon så ser du.

OK, jag googlade och nu vet jag

PS: jo, du har rätt, då slangarna kommer vara kortare! Det tänkte jag inte på. Tack för tips, jag kommer fixa det till nästa uppgraderingen.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Galet vackert bygge, mer vattenkylt FX!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Galet vackert bygge, mer vattenkylt FX!

Det håller jag med om, fler AMD!
BTW, fin FT02, du har samma moderkort som jag, den är grym eller hur!
/Erwin

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Det håller jag med om, fler AMD!
BTW, fin FT02, du har samma moderkort som jag, den är grym eller hur!
/Erwin

Yes kör dock revision 1 på moderkortet, det första som kom ut. På sikt ska jag byta grafikkort och köra fullcover på det också, även byta färg på vattnet.
Vad har du för grejor för att få ljuset i burken?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Yes kör dock revision 1 på moderkortet, det första som kom ut. På sikt ska jag byta grafikkort och köra fullcover på det också, även byta färg på vattnet.
Vad har du för grejor för att få ljuset i burken?

http://www.inet.se/produkt/8903581/revoltec-lysror-twin-set-v...

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

fint bygge

och fina gallerier gillas ^^

Tack! Dina bygge ser häftigt ut!! Har du slutfört det sista bygget med chassi-mod?

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Tack! Dina bygge ser häftigt ut!! Har du slutfört det sista bygget med chassi-mod?

NP tackar^^ hmm nej inte än jag tar det lugnt^^ men har varit lite sjuk och tentor och skaffat ny hårdvara så jag måste anpassa chassiet efter det nya hårdvaran, så en massa måste göras om :/ men en sak kan jag avslöja om bygget ^^ chassiet kommer inte att bli vit, det är matt svart nu^^ ser mer badass ut^^

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt galleri och schysst bygge Helt klart 5/5 från mig!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulbanan:

NP tackar^^ hmm nej inte än jag tar det lugnt^^ men har varit lite sjuk och tentor och skaffat ny hårdvara så jag måste anpassa chassiet efter det nya hårdvaran, så en massa måste göras om :/ men en sak kan jag avslöja om bygget ^^ chassiet kommer inte att bli vit, det är matt svart nu^^ ser mer badass ut^^

^^

Permalänk
Medlem

Snyggy byggt!

Men... vattenkylning på CPU och minne men inte GPU??

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Snyggy byggt!

Men... vattenkylning på CPU och minne men inte GPU??

Här är svaret:
http://www.sweclockers.com/galleri/12681-formula-f6-carbon-fi...

/Erwin

Visa signatur

/erWin