Permalänk
Medlem

Väldigt Weird

Allt började då jag flyttade över oDC mappen från D: till C:.
Sedan var det som så att när ja skulle öppna ett program så öppnades just oDC hela tiden.. alltså när jag försöker öppna en exe fil så öppnades oDC..

Och nu när inte det finns mera så kommer endast,

Kontrollera sökvägen och försök på nytt.

Detta för varenda program, inga program startas heller efter en boot.

MEN, det konstiga e just det att jag kan se på film, öppna en avi fil och då i sin tur öppnas Radlight.. men annars går det inte att öppna det.

Jag är väldit tacksam för svar..

Permalänk
Medlem

Jag hade ungefär samma fel för någon vecka sedan och frågade om det här då, men ingen kunde säga vad som var fel eller vad man kunde göra åt det så jag formaterade... Problemet kom efter att jag hade installerat panda antivirus

Permalänk
Medlem

prova skapa en mapp som heter oDC på c:\

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

hjälpte inte..

nåt ännu roligare är att när ja skriver en internet adress så kommer det att c:\...skrivbord inte är tillgänligt, och sen kommer det ändå fram

en annan sak jag märkte var att om man högerklickar, och väljer "kör som" så då funkar det, men int då om man väljer öppna (eller dubbelklickar)

Permalänk
Medlem

Ehm syrrans dator fick virus häromdan =/
Rätt snart uppstod samma problem som det du beskriver...

Så jag bootade datorn i safe mode (med command prompt, tänkte testa ett commandline antivirus, fast behövdes nog inte) och då funkade det fint att starta program. Stoppade in ett antivirusprogram och rensade skiten, rebootade och så funkade allt fint