[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk

Röstning på det !
Jag slipper mer än gärna 3rd person view. Öppnar ju upp så rejält med taktik och annat.

Permalänk

själv gillar jag 3third person perspektivet!

Permalänk
Medlem

Finns både fördelar och nackdelar med Third Person View.
Ett stort problem med att plocka bort alternativet är dock när man sätter sig i vissa utav bilarna.
Det är så otroligt svårt att se vad som händer omkring sig över huvud taget när man sitter i dem.
Och detta gör det otroligt mycket svårare att köra dem snabbt och smidigt utan att krocka i någonting.

Visst är First Person mycket mera verklighetstroget på många sätt, men..
Just när det gäller bilarna - Framförallt de med dålig och stel styrning..
Så är det BETYDLIGT lättare att se sig omkring IRL medans man kör, än det är i DayZ FirstPerson.
Kan tänka mig att flygplanen blir precis samma sak då det är knepigt att se marken och detta gör landningen till en utmaning.

Permalänk

Det kommer tex frigöra alla som ligger på mage uppe på ett tak tex mig med en DMR eller AS50 skjuter ner på folk som springer på marken utan att ha chansen att se mig.
Med FPS måste man stå eller sitta på knä för att se någon. Vilket jämnar ut oddsen rejält och kommer minska alla snipers.

Samt nu när side chatten är borta kommer det öka rejält på "kill on sight" visst man kan gå in i IRC. Men då måste du tabba ner spelet för att skriva, frågan är om det är värt det.

Men största nackdelen att ta bort det är som du sa när man kör fordon, men i mina ögon är det den ända fördelen med 3d vy.

Allt annat är bara så man kan se bakom stenar,hus träd osv utan att ens ha klart synfält framför sig.

Permalänk
Medlem

Håller med krusken där! Blir mycket mer jämt och taktiskt med Fp vy. Spelar oftast med det om man inte kör bil som är enda positiva med 3e person. Sedan slipper man det där som även jag gör att växla till 3e person för att se bakom buskar och nedanför hustak Irc har du väl i nallen eller alt. andra skärmen. Så stor skillnad gör det inte

Det är communityt som bestämmer så det lär bli röstning om det.

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Håller med krusken där! Blir mycket mer jämt och taktiskt med Fp vy. Spelar oftast med det om man inte kör bil som är enda positiva med 3e person. Sedan slipper man det där som även jag gör att växla till 3e person för att se bakom buskar och nedanför hustak Irc har du väl i nallen eller alt. andra skärmen. Så stor skillnad gör det inte

Det är communityt som bestämmer så det lär bli röstning om det.

Mvh
/Admin D01tY

Hej do1ty.

Vill gärna att ni startar side channel igen men gör så att man intekan prata i side channel med rösten, de stör mycket. Side channel är bra om man behöver hjälp eller vill hjälpa någon som behöver hjälp. Ni stängde av side för något bråk mellan en klan och nån spelare hörde, sen jag började på den servern har flertal spelare klagat på ett visst antal spelare som spelar tillsamans de tycker att de är jobbiga och stör andra spelare mm. Personligen skiter jag i vad folk säger i side chat så länge de inte är personligt, de som skrev personligt till mig för ett par dagar sedan bryr jag mig inte om tycker bara att de beter sig som barn. Kan de störa o terra spelar i 2månder kan jag testa deras gräns vilket jag lärde mig var väldigt låg och började bete sig som barn. Men som sagt jag bryr mig inte om den händelsen och tycker att ni kan sätta på side igen för tycker inte de är rätt att alla vi andra ska lida för folk inte kan bete sig som vuxna.

MVH Butcher bay

Permalänk

hur många brukar det i snitt vara på Dayz servern????

Permalänk

på kvällarna brukar det vara minst 20 spelare inne, oftast mer. Mest drag blir det mellan ca 19 och 00.

Permalänk

låter nice, är inne atm å är endast 10 pers inne, jag föredrar när de är 25 pers+ typ =P

Permalänk
Skrivet av Metalhead \m/:

själv gillar jag 3third person perspektivet!

Diggar med third person as nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av butcher bay:

Diggar med third person as nice!

Jag tycker också om third person.

Permalänk

third person är nice å användbart..

Permalänk
Medlem

Någon jäkel dödar mig hela tiden i spawn.. något namn med nozferatu ..

rolig du är >_<

Permalänk

Hahhaha tråkigt Stefan

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att ni helt enkelt ger värre straff för dåligt beteende i side-chat, typ varning första gången men sedan avstängning 1 vecka+ andra gången, permanent ban tredje gången. Det borde avskräcka de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av butcher bay:

Hej do1ty.

Vill gärna att ni startar side channel igen men gör så att man intekan prata i side channel med rösten, de stör mycket. Side channel är bra om man behöver hjälp eller vill hjälpa någon som behöver hjälp. Ni stängde av side för något bråk mellan en klan och nån spelare hörde, sen jag började på den servern har flertal spelare klagat på ett visst antal spelare som spelar tillsamans de tycker att de är jobbiga och stör andra spelare mm. Personligen skiter jag i vad folk säger i side chat så länge de inte är personligt, de som skrev personligt till mig för ett par dagar sedan bryr jag mig inte om tycker bara att de beter sig som barn. Kan de störa o terra spelar i 2månder kan jag testa deras gräns vilket jag lärde mig var väldigt låg och började bete sig som barn. Men som sagt jag bryr mig inte om den händelsen och tycker att ni kan sätta på side igen för tycker inte de är rätt att alla vi andra ska lida för folk inte kan bete sig som vuxna.

MVH Butcher bay

Hej butcher! Kul att höra att det finns fler som struntar i det som skrivs side så det inte triggar igång värre och värre bråk Jag och Iron har sagt att Side kommer komma upp i dagarna. Det är ett tydligt statuerat exempel på åtgärder som vi gjorde för att folk ska sköta sig i chatten. Vi är medvetna om att flera får lida som inte gjort något och ber ödmjukast om ursäkt men bedömde att side skulle ner ett tag :/

Hoppas du klarar dig tills vi slänger upp chatten igen Ber om ursäkt igen för att du fått stå för andras konsekvenser.

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Combatloggare i Elektro powerstation brandstation vid 1905-1915, sprängde av C4a i tornet med honom i. Han överlevde komist nog. Han springer ut jag och Vpowder drar iväg DMR skott han loggar vid muren... Burten hette han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seren84:

Det finns ingen tanke på att köra first-person på servern, eller ha en omröstning om det ? Jag tröttnade på third-person då jag inte fann någon spänning i det längre. Överaskningsmomenten försvann med third-person och det medförde att jag nu lirar på en first-person server.

Bara en fråga om en möjlighet kring en omröstning.

Mvh Serendipity.

Om man skall göra spelupplevelsen så verklig som möjligt är det nog snarare åt 3:e persons-läget av den anledningen att man i verkligheten är mycket smidigare än vad man är i ett spel och man kan ganska enkelt titta över eller genom ett hinder utan att halva kroppen blir synlig. Nästan som man då kan göra i 3:e persons perspektivet..

Sedan är det ju det med att det är svårt att få samma FOV som i verkligheten på en bildskärm, men det är ju en annan sak..

/smygarn

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Combatloggare i Elektro powerstation brandstation vid 1905-1915, sprängde av C4a i tornet med honom i. Han överlevde komist nog. Han springer ut jag och Vpowder drar iväg DMR skott han loggar vid muren... Burten hette han.

VILKEN JÄVLA SMÄLL! skulle en viss harry ha sagt

Permalänk
Skrivet av butcher bay:

Hej do1ty.

Vill gärna att ni startar side channel igen men gör så att man intekan prata i side channel med rösten, de stör mycket. Side channel är bra om man behöver hjälp eller vill hjälpa någon som behöver hjälp. Ni stängde av side för något bråk mellan en klan och nån spelare hörde, sen jag började på den servern har flertal spelare klagat på ett visst antal spelare som spelar tillsamans de tycker att de är jobbiga och stör andra spelare mm. Personligen skiter jag i vad folk säger i side chat så länge de inte är personligt, de som skrev personligt till mig för ett par dagar sedan bryr jag mig inte om tycker bara att de beter sig som barn. Kan de störa o terra spelar i 2månder kan jag testa deras gräns vilket jag lärde mig var väldigt låg och började bete sig som barn. Men som sagt jag bryr mig inte om den händelsen och tycker att ni kan sätta på side igen för tycker inte de är rätt att alla vi andra ska lida för folk inte kan bete sig som vuxna.

MVH Butcher bay

De låter bra de! Hoppas att ca 5 spelare lär sig av detta och slutar trycka ner folk bara för de lyckas döda dem. Jag menar alla dör i dayz bara en tids fråga och man behöver inte vräka ur sig saker och förolämpa spelare bara för man får en kill. Jag tycker de är okej att skoja ibland men varje dag med komentarer kan vara störigt. Hoppas du håller ditt vakande öga på de som "stör" på servern.=)
Hoppas även ni stänger av så att man inte kan använda röst i sidechannel!

Ni har en bra server annars helt klart!=)

MVH

Permalänk
Skrivet av butcher bay:

De låter bra de! Hoppas att ca 5 spelare lär sig av detta och slutar trycka ner folk bara för de lyckas döda dem. Jag menar alla dör i dayz bara en tids fråga och man behöver inte vräka ur sig saker och förolämpa spelare bara för man får en kill. Jag tycker de är okej att skoja ibland men varje dag med komentarer kan vara störigt. Hoppas du håller ditt vakande öga på de som "stör" på servern.=)
Hoppas även ni stänger av så att man inte kan använda röst i sidechannel!

Ni har en bra server annars helt klart!=)

MVH

(Menar klart inte bara 5 men man behöver ju tjappa imot blir värre då)

Permalänk

Vem snodde min bil i elektro medans jag loota?...:)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Om man skall göra spelupplevelsen så verklig som möjligt är det nog snarare åt 3:e persons-läget av den anledningen att man i verkligheten är mycket smidigare än vad man är i ett spel och man kan ganska enkelt titta över eller genom ett hinder utan att halva kroppen blir synlig. Nästan som man då kan göra i 3:e persons perspektivet..

Sedan är det ju det med att det är svårt att få samma FOV som i verkligheten på en bildskärm, men det är ju en annan sak..

/smygarn

Jag skrev inte att jag ville ha det mer verklighetstroget. Mer utmanande och fler möjligheter att smyga sig på motståndarna var min åsikt.

Möjligheterna att kunna gömma undan tält och fordon hade dessutom ökat vid FPS.

Ville ha en diskussion och det fick jag. Så en omröstning hade kanske varit lämpligt att slänga upp ?

Permalänk
Medlem

Har ett önskemål om det gick att lägga in taviana cesnan istället för AN2 tror cesnan är mycket mer lämplig för chernarus då man kan landa och starta mycket lättare vilket jag tror skulle kunna leda till att folk slutade krasha planen när man var färdig med dom...

side channel tycker jag ska öppnas upp igen så man kan får till den sociala delen mellan spelarna vilket oftas är väldigt trevligt... men självklart ska det inte förekomma personliga påhopp... anser en varning första gången... andra gången ska det vara 6h ban.... 3 så är det bye bye... vid väldigt grovt personligt påhopp så ska det bli 6h ban direkt...

och självklart ska vi ha Fp på servern mycket mer spänning... men som fordonen kan vara problem när man trasslat in sig vid något hinder... synd att inte bakspeglarna fungerade för då hade det varit klockrent

MVH

Smutsiga jäveln

Permalänk

First person tycker jag inte man ska ha i detta bug spelet, man kan liksom inte kika över axlen eller något man är väldigt stel i first person. När de nu även är ett spel med många buggar tror ja inte de blir bättre av att man ser mindre:P

Permalänk
Medlem

Tja! En liten avstickande fråga: serverrakniningen vad exakt får man poäng för? Får män typ poäng för att loota, mecka upp bilar eller ?
Tacksamm för svar då jag vet att jag inte har sprängt några mcoms eller tagit flaggor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Tja! En liten avstickande fråga: serverrakniningen vad exakt får man poäng för? Får män typ poäng för att loota, mecka upp bilar eller ?
Tacksamm för svar då jag vet att jag inte har sprängt några mcoms eller tagit flaggor!

Gametracker är inte direkt super mot moddar men du går poäng för det du säger enligt dom själva. Spelet e ju vad man gör det till men det räknar inte kills och death ratio mot andra spelare som vanliga pvp spel. Utan 1 kill kan vara zombie pve eller pvp kills. Sedan får du poäng för hur länge du lever och som sagt fordon och sådant.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Gametracker är inte direkt super mot moddar men du går poäng för det du säger enligt dom själva. Spelet e ju vad man gör det till men det räknar inte kills och death ratio mot andra spelare som vanliga pvp spel. Utan 1 kill kan vara zombie pve eller pvp kills. Sedan får du poäng för hur länge du lever och som sagt fordon och sådant.

Mvh

Aha okej tack då vet jag

Permalänk
Medlem

Snipers i Cherno, helin släppte precis av folk på hotellet och en annan hög byggnad

Snälla sätt igång sidechat igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Snipers i Cherno, helin släppte precis av folk på hotellet och en annan hög byggnad

Snälla sätt igång sidechat igen

Side e på väg in igen! Det är röstning på hemsidan

mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner