Permalänk
Medlem

Körd sträcka totalt: 10 370 km
Körd sträcka i tjänst: 9951 km
Körd sträcka i frikörning: 356 km
Bil med längst körd sträcka:
Utforskat på kartan: 18,75%
Utförda leveranser: 32 st
Avbrutna leveranser: 0 st
Antal lastbilar: 2 st
Antal förare: 1 st
Antal garage: 2 st
Total speltid: 12 dagar 23 timmar
Speltid: 12h 47min
Level: 11

Jag är typ praktikant ännu
Har dock inga money cheat eller liknande utan kör som det är tänkt

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Körd sträcka totalt: 10 370 km
Körd sträcka i tjänst: 9951 km
Körd sträcka i frikörning: 356 km
Bil med längst körd sträcka:
Utforskat på kartan: 18,75%
Utförda leveranser: 32 st
Avbrutna leveranser: 0 st
Antal lastbilar: 2 st
Antal förare: 1 st
Antal garage: 2 st
Total speltid: 12 dagar 23 timmar
Speltid: 12h 47min
Level: 11

Jag är typ praktikant ännu
Har dock inga money cheat eller liknande utan kör som det är tänkt

Nä, Fusk vill vi inte ha!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Sammanlagd körsträcka: 119 298 km
Körd sträcka i tjänst: 112 556 km
Körd sträcka i frikörning: 6 742 km
Bil med längst körd sträcka: 134 341 km
Utforskat på kartan: 78,56%
Utförda leveranser: 152 st
Avbrutna leveranser:11 st
Antal lastbilar: 25 st
Antal förare: 21 st
Antal garage: 7 st
Total speltid: 177 dagar, 17 timmar
Speltid: 127 timmar, 30 minuter
Förar Nivå: lvl 41 Vägens Konung

Det är alltså inte jag som kört bilen med längst sträcka

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Sammanlagd körsträcka: 119 298 km
Körd sträcka i tjänst: 112 556 km
Körd sträcka i frikörning: 6 742 km
Bil med längst körd sträcka: 134 341 km
Utforskat på kartan: 78,56%
Utförda leveranser: 152 st
Avbrutna leveranser:11 st
Antal lastbilar: 25 st
Antal förare: 21 st
Antal garage: 7 st
Total speltid: 177 dagar, 17 timmar
Speltid: 127 timmar, 30 minuter
Förar Nivå: lvl 41 Vägens Konung

Det är alltså inte jag som kört bilen med längst sträcka

NAJ! Du får köra ifatt den arbetsvillige!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Sammanlagd körsträcka: 43589km
Körd sträcka i tjänst: 42709km
Körd sträcka i frikörning: 808km
Bil med längst körd sträcka: 37585km
Utforskat på kartan: 54,08%
Utförda leveranser: 112
Avbrutna leveranser: 1
Antal lastbilar: 12
Antal förare: 12
Antal garage: 3
Total speltid: 50 dagar, 20 timmar
Speltid: 48 timmar, 23 minuter
Förar Nivå: lvl 25

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 3,68Ghz Black Edition | MODERKORT: ASUS SABERTOOTH 990FX | GPU: AMD radeon HD 6970 | PSU: Silver power 850w | CHASSI: Bitfenix merc ljuddämpad | RAM: Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | OS: Windows 7 professional 64bit | HDD: 6st på sammanlagt 5Tb | KYLNING: Corsair Hydro H40 CPU Kylare, NZXT SENTRY 2 LCD Fläktkontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

NAJ! Du får köra ifatt den arbetsvillige!

Haha Enda sättet att komma ifatt honom.. är att sälja hans lastbil?

Permalänk
Medlem

Läste ni alla SCS blogg igår?
Dom har några nya lastbilar på G, däribland nya Volvo FH

http://blog.scssoft.com/2013/04/new-trucks-coming-to-ets2.htm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Självklart! Jag läste det. De gör den nya fronten på FH16 som har kommit. Mammas företag hon jobbar åt just nu har beställt 4:st av dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cebet:

ta bara ett lån.

ja lite tråkigt i början när man inte har så mycket tillbehör till lastbilarna och att man inte har så roliga lastbilar. men bättre än 1:a tycker jag. roligare med att ha åkeri, man kan utrusta lastbilarna osv

Varför ta lån och döda spelets stämning direkt?
bättre att nöta det stenhårt och köpa Scanian som finns för strax över 100 000kr

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

hej, jag har kört ETS2 ett tag nu, jag körde i england i lördags, och jag hade inga skador när jag kom. när jag var framme vid min destination, var skadorna uppe i 43%. jag körde enligt reglerna i england, MEN när jag kommer fram i en kurva vad kommer då? en BIL som försöker köra om en lastbil på MIT körfält. bara på det så gick det åt 25% och jag körde själv om bilar och kollar innan jag kör om. men nu var det dimma så jag såg inget. jag hjade helljusen på då. vad kommer då? en BIL så jag väljer att köra av vägen och förlorar 10% totalt
jag var tvungen att betala ca: 32K för det. jag känade ca: 22K på lastet. hur har det gått för er som kör i england? jag kommer ALDRIG köra i england IGEN D:

Det är inte så svårt egentligen
TÄNK PÅ 2 SAKER

1 det är vänstertrafik så om du varit i England så har du nu också förstått att man gör tvärsöm mot Sverige

2 det är MPH i England i Sverige är det KM/H

så räkna bara på det

t.ex 60MPH är 80KM/H
räkna 30 uppåt
60 70 80
fixat

så tillbaka och bränn gummi hos dom jävlarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Höörrru vafaaan! Akta scanian!!!!

Men Scania är ju till för att krockas med, det är ju Volvo vi skall vara rädda om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

Självklart! Jag läste det. De gör den nya fronten på FH16 som har kommit. Mammas företag hon jobbar åt just nu har beställt 4:st av dem

FH24 *host*host*

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Kunde dom inte ha fixat den "gamla" FH'n först, där är ju så många fel på den.

Skrivet av HaBBarN:

FH24 *host*host*

FH16 *host*host*

http://www.volvotrucks.com/trucks/sweden-market/sv-se/trucks/...

16 i FH16 står för 16 liters motorn dom använder.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lifooz:

Det är inte så svårt egentligen
TÄNK PÅ 2 SAKER

1 det är vänstertrafik så om du varit i England så har du nu också förstått att man gör tvärsöm mot Sverige

2 det är MPH i England i Sverige är det KM/H

så räkna bara på det

t.ex 60MPH är 80KM/H
räkna 30 uppåt
60 70 80
fixat

så tillbaka och bränn gummi hos dom jävlarna.

Är inte 60 Mph ca 100 Km/h (faktiskt 97) och 50 Mph ungefär 80 Km/h?
30 mph är ca 50 Km/h

Permalänk
Medlem

1 Mph = 1.609 Kmh så man kan ju ta halva av det man har i mph och lägga på så bli det ju ungefär. 60+30=90 liksom...

För lite snabb uträkning då

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har tröttnat på Scania och Volvo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Kunde dom inte ha fixat den "gamla" FH'n först, där är ju så många fel på den.

Vad är det för fel på den nuvarande?

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Är det bara jag som har tröttnat på Scania och Volvo?

http://www3.picturepush.com/photo/a/12720561/img/12720561.png

Vänta nu, går det? Nej, Sverige är bäst i världen på att bygga lastbilar! De gör också de överlägset snyggaste! Men visst Tyskarna försöker ju. Man ska inte helt utesluta MAN och Mercedes-Benz

För övriga diskutionen!
01 mph = 1,6 km/h
30 mph = 50 km/h
50 mph = 80 km/h
60 mph = 100 km/h

Dessa är cirka siffror, men det är den översättningen man gör. Håll det på farthållaren så är det inga problem.

När det kommer till er som krockar, hur gör ni? Sover ni och kör i 150 eller? Krockar aldrig å ändå har jag bromsstyrkan på nästan lägsta å håller 80/90 km/h

Tips:
Håll inte över 90 km/h
Bromsa innan skarpa kurvor
Läs av långt framför bilen och kolla backspeglarna.

Att köra fort må gå snabbare, men kostnaderna för reparationerna gör att man oftast går back mot att hålla 90.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta nu, går det? Nej, Sverige är bäst i världen på att bygga lastbilar! De gör också de överlägset snyggaste! Men visst Tyskarna försöker ju. Man ska inte helt utesluta MAN och Mercedes-Benz

För övriga diskutionen!
01 mph = 1,6 km/h
30 mph = 50 km/h
50 mph = 80 km/h
60 mph = 100 km/h

Dessa är cirka siffror, men det är den översättningen man gör. Håll det på farthållaren så är det inga problem.

När det kommer till er som krockar, hur gör ni? Sover ni och kör i 150 eller? Krockar aldrig å ändå har jag bromsstyrkan på nästan lägsta å håller 80/90 km/h

Tips:
Håll inte över 90 km/h
Bromsa innan skarpa kurvor
Läs av långt framför bilen och kolla backspeglarna.

Att köra fort må gå snabbare, men kostnaderna för reparationerna gör att man oftast går back mot att hålla 90.

Med en sträcka på ca 1500-800km krockar jag alltid minst en gång. Jag kör ca 150 hela tiden förutom i skarpa kurvor där jag bromsar in, men endast lite. Sen orkar jag aldrig bromsa in om en bil bromsar in och jag kör alltid om bilar oavsett fil, ute på vägrenen mellan bilar så ibland kommer jag just o just imellan och ibland inte, då blire mycket skada. Men om man bara kör i 90 och lagligt, dvs inte kör om bilar stannar osv så blir spelet så fruktänsvärt tråkigt, mer tråkigt än det redan är. Så det är anledningen. Men jag är ändå rätt skillad på köra så brukar kunna köra en lång tid utan att krocka men när det är sån lång sträcka så blire att man alltid krockar nångång på slutet eller nåt...

För att undvika reparationskostnaderna har jag märkt en bugg. Jag kör klart leveransen, sedan efter leveransen byter jag bil och sedan om jag byter tebax till den gamla igen har den inga skador. Men eftersom alla mina lastbilar har typ samma motor så byter jag lastbil, kör en leverans med den, sen när den är klar byter till en annan.

Permalänk
Medlem

Fraktar ett tåg Lite av en utmaning.

Permalänk
Skrivet av avm:

Med en sträcka på ca 1500-800km krockar jag alltid minst en gång. Jag kör ca 150 hela tiden förutom i skarpa kurvor där jag bromsar in, men endast lite. Sen orkar jag aldrig bromsa in om en bil bromsar in och jag kör alltid om bilar oavsett fil, ute på vägrenen mellan bilar så ibland kommer jag just o just imellan och ibland inte, då blire mycket skada. Men om man bara kör i 90 och lagligt, dvs inte kör om bilar stannar osv så blir spelet så fruktänsvärt tråkigt, mer tråkigt än det redan är. Så det är anledningen. Men jag är ändå rätt skillad på köra så brukar kunna köra en lång tid utan att krocka men när det är sån lång sträcka så blire att man alltid krockar nångång på slutet eller nåt...

För att undvika reparationskostnaderna har jag märkt en bugg. Jag kör klart leveransen, sedan efter leveransen byter jag bil och sedan om jag byter tebax till den gamla igen har den inga skador. Men eftersom alla mina lastbilar har typ samma motor så byter jag lastbil, kör en leverans med den, sen när den är klar byter till en annan.

Själv söker jag realism och inte pengar. Ser inte det roliga i att ligga i 150 blås från A till B. Jo den "buggen" känner jag till. Men krockar jag så får jag stå mitt kast.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv söker jag realism och inte pengar. Ser inte det roliga i att ligga i 150 blås från A till B. Jo den "buggen" känner jag till. Men krockar jag så får jag stå mitt kast.

Samma här. Men trots det så ligger jag väl ändå på 100-110km/h på raka sträckor. Orkar inte med 90

Permalänk
Medlem

Det roliga är ju att köra snabbt eftersom det blir som en utmaning. Ser inte det svåra i att köra lagligt, förstår att du aldrig krockar om du kör lagligt och kör i 90 blåst. Spelet blev bra mycket roligare för mig när jag fixade fart modden. Självklart ska det vara realism, dock inte för mycket enligt mig ialf. Har inte fuskat med något annat, som att man levlar mycket snabbare eller inte får några böter eller ingen skada när man krockar, så de ända jag har som är "fusk" är fartmodden. Men ser ingen poäng längre med spelet efter att tagit nivå 30 så hur jag än spelar är det inte underhållande. Fattar inte hur det kan vara så kul att köra 90 från A till B?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pasilius:

Samma här. Men trots det så ligger jag väl ändå på 100-110km/h på raka sträckor. Orkar inte med 90

Man tjänar ju faktiskt inte speciellt mycket på att hålla 100-110..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Man tjänar ju faktiskt inte speciellt mycket på att hålla 100-110..

Nee, men ändå

Permalänk
Skrivet av avm:

Det roliga är ju att köra snabbt eftersom det blir som en utmaning. Ser inte det svåra i att köra lagligt, förstår att du aldrig krockar om du kör lagligt och kör i 90 blåst. Spelet blev bra mycket roligare för mig när jag fixade fart modden. Självklart ska det vara realism, dock inte för mycket enligt mig ialf. Har inte fuskat med något annat, som att man levlar mycket snabbare eller inte får några böter eller ingen skada när man krockar, så de ända jag har som är "fusk" är fartmodden. Men ser ingen poäng längre med spelet efter att tagit nivå 30 så hur jag än spelar är det inte underhållande. Fattar inte hur det kan vara så kul att köra 90 från A till B?

Utmaning? Jag söker realism sa jag ju. Men i och för sig så blir det lite utmaning när man dra ner bromsstyrkan till realistisk nivå och kör med Range/Split-låda. Är inte helt inne i den än så det blir lite utmaning. Jag söker inte svårighet, det är inte spelet skapat för heller. Det är en simulator som simulerar verkligheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Utmaning? Jag söker realism sa jag ju. Men i och för sig så blir det lite utmaning när man dra ner bromsstyrkan till realistisk nivå och kör med Range/Split-låda. Är inte helt inne i den än så det blir lite utmaning. Jag söker inte svårighet, det är inte spelet skapat för heller. Det är en simulator som simulerar verkligheten.

Vad är en range/split växellåda, hur fungerar den?

Jo jag förstår, men borde inte du tröttna på spelet? Eller tycker du det fortfarande är kul att köra runt lagligt och samma visa varje gång, även fast jag kör i 150 kör jag också fortfarande samma visa varje gång, darför jag tröttnat på spelet. Å andra sidan kanske du kör med ratt? Jag kör med tangentbord, blir kanske mycket roligare med en ratt eller dylikt.

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Vad är det för fel på den nuvarande?

Mer eller mindre allt i mina ögon. Värst är toppen av hytten men dom lägre bitarna är också helt fel i position och proportion. Jag kan göra en bild på det senare för att visa vad jag menar, man märker inte av det som "vanlig" användare men om man sätter sig ner ock ska göra ett skin så ser man direkt hur många fel där är.

Inte för att jag hinner spela så mycket längre med alls skins men söker själv samma sak, hatar alla dom här "Need for Speed" moddarna som kommer nu med 2500hp motorer och fälgar som lämnar en centimeter kvar av däcken. Köpte en simulator för att kunna efterlikna verkligheten så gott det går inte ligga på autobahn i 200 knyck med last på 55 ton...

Skrivet av avm:

Vad är en range/split växellåda, hur fungerar den?

Jo jag förstår, men borde inte du tröttna på spelet? Eller tycker du det fortfarande är kul att köra runt lagligt och samma visa varje gång, även fast jag kör i 150 kör jag också fortfarande samma visa varje gång, darför jag tröttnat på spelet. Å andra sidan kanske du kör med ratt? Jag kör med tangentbord, blir kanske mycket roligare med en ratt eller dylikt.

Jag har inte tröttnat och jag har haft fler profiler än vad jag kan räkna på fingrarna, det skulle inte förvåna mig om jag har lagt över 200 timmar på spelet inklusive alla skins jag har gjort.

Range, Split och Range-Split och tre olika sätt en växellåda är uppbyggd på. Det finns helt enkelt Hög och Låg lägen på växlarna som man får aktivera och sedan hoppa mellan, det kommer att ta mig för lång tid att förklara alla lägen så leta på youtube eller googla om du är intresserad av mer info.

Och sen är det inte konstigt att du krockar om du kör med tangentbord, är helt värdelöst i mina ögon x)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns ju EU lagar som ser till att man måste ha spärrar i växellådan vid 89km/h som INTE går att överträda saknas dessa i spelet eller?

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

Det finns ju EU lagar som ser till att man måste ha spärrar i växellådan vid 89km/h som INTE går att överträda saknas dessa i spelet eller?

Nej, spelet är låst till 90km/h men det är hur lätt som helst att låsa upp till vad man än vill ha, man ska bara ändra/lägga till en rad i en .sii fil.

Visa signatur