Permalänk
Medlem

Lanvinden

Hallihalloj Sweclockers!
Har hängt en del här på Sweclockers och kollat många finfina gallerier. Så nu hade jag tänkt att visa hur min nästan helt klara Lanvind ser ut med detta galleri! Datorn är inget speciellt men den duger till det den är till för, dvs LoL och surfande och streamtittande. Jag tycker att det är ett trevligt rum som jag trivs väldigt mycket i! Jag och min far har renoverat vinden från att vara en oisolerad dammig vind till nya väggar, tak och allt annat. Det kommer även att komma uppdatering med bilder när det väl är LAN här uppe på min vind ^^

Setup:

Andersson 32" LCD tv
Benq GL2240
Mionix Naus 3200
Vanligt standard tangentbord typ
RAZER Goliathus
Xbox 360 Arcade
D-link Boxee Box
SteelSeries Siberia V2 White
Logitech 5.1 z-5500
Vika Amon/Adils

Datorn:
I3 core 2100
MK ASRockB75 PRO3 ATX
DDR3 1600Mhz 4Gb
NZXT Source
XFX Radeon HD 6870
Corsair 600w
500gb HDD

Edit: Kom på att jag inte fått någon riktigt helhetsbild på lanborden, Men det är 2st 2m skivor samt en 1,1m skiva. Får plats ungefär 5 personer, 6 om man tränger, men vem vill det ? ^^

Lanvinden

Permalänk
Medlem

Klar förbättring från ditt tidigare galleri, det lilla rummet som alla vi veteraner här på Sweclockers minns mycket väl! För er som missat det kommer här under en link.
http://www.sweclockers.com/galleri/6559-de-lilla-rummet

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Klar förbättring från ditt tidigare galleri, det lilla rummet som alla vi veteraner här på Sweclockers minns mycket väl! För er som missat det kommer här under en link.
http://www.sweclockers.com/galleri/6559-de-lilla-rummet

Jo tack Poww, håller helt med om att det är en förbättring, fast jag tror de flesta tycker att jag borde haft kvar det gamla chassit!

Permalänk

tips är att inte ha subben i ett hör det kan störa med ljudvågorna! syftar på den vid tvn!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Är det bara jag som stör mig på alla dessa långa chassin med en massa hårddiskplatser? Tänk dig att sätta din hårddisken direkt bakom nätagget, du skulle ju typ kunna ha ett chassi som är två tredjedelar så långt. Synd att alla chassin ska envisas med att ha hur många hårddisksplatser som helst...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Trevligt vind, stilrent med vitt. Känns lite tomt dock, en matta och lite tavlor hade gjort susen.

Skrivet av hag.com:

Riktigt snyggt!
Är det bara jag som stör mig på alla dessa långa chassin med en massa hårddiskplatser? Tänk dig att sätta din hårddisken direkt bakom nätagget, du skulle ju typ kunna ha ett chassi som är två tredjedelar så långt. Synd att alla chassin ska envisas med att ha hur många hårddisksplatser som helst...

Jag har tittat en del på detta chassiet, tror jag ska uppdatera min LAN-dator inom kort.
http://www.inet.se/produkt/6911670/zalman-zm-t2-svart

Permalänk
Medlem

Helt klart en förbättring från ditt förra lilla "onanibås"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

tips är att inte ha subben i ett hör det kan störa med ljudvågorna! syftar på den vid tvn!

Ska tänka på det och flytta den!

Skrivet av hag.com:

Riktigt snyggt!
Är det bara jag som stör mig på alla dessa långa chassin med en massa hårddiskplatser? Tänk dig att sätta din hårddisken direkt bakom nätagget, du skulle ju typ kunna ha ett chassi som är två tredjedelar så långt. Synd att alla chassin ska envisas med att ha hur många hårddisksplatser som helst...

Tack tack! Får ta och flytta den helt enkelt Ja chassit känns lite stort det gör det Men jag tyckte det var ett chassi som föll mig i smaken och låg även i min budgetklass ^^

Skrivet av biorrith:

Trevligt vind, stilrent med vitt. Känns lite tomt dock, en matta och lite tavlor hade gjort susen.

Jag har tittat en del på detta chassiet, tror jag ska uppdatera min LAN-dator inom kort.
http://www.inet.se/produkt/6911670/zalman-zm-t2-svart

Tack så mycket! Nu när du säger det så ja, det känns lite tomt faktiskt Men en matta är faktiskt på ingång. Och Har funderat på att göra något liknade som denna killen gjort: http://www.sweclockers.com/galleri/10164-the-walking-dead-pos... . Vilket isåfall kommer att bli något i stil med League of Legends loggan, eller liknade! Så att man får den rätta Lankänslan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zefroni:

Helt klart en förbättring från ditt förra lilla "onanibås"!

Det som var så mysigt <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKEDVIN:

Tack så mycket! Nu när du säger det så ja, det känns lite tomt faktiskt Men en matta är faktiskt på ingång. Och Har funderat på att göra något liknade som denna killen gjort: http://www.sweclockers.com/galleri/10164-the-walking-dead-pos... . Vilket isåfall kommer att bli något i stil med League of Legends loggan, eller liknade! Så att man får den rätta Lankänslan

Lite plastväxter är faktiskt skönt. Det är grönt och skönt men man slipper vattna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Lite plastväxter är faktiskt skönt. Det är grönt och skönt men man slipper vattna!

Haha, jadu! Har nog aldrig haft en riktig växt som överlevt mer än 2 veckor på min vind

Permalänk
Medlem

Gillar fönstret och väggarna, men ett par mattor skulle väl inte skada? Blev lite tomt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut och ser väldigt mycket potential i den vinden, ser riktigt fint ut. Dock hade du inte så mkt kläder precis Sängen är ju ingen man kan sova gott i, fixa en riktig säng iallafall Men datorhörnan ser väldigt fin ut! Fint med lite grönt också

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Citat:

Här har man ju det man brukar göra vid tv:n, kollan film och andra saker.

Vadå för saker??

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

bra jobbat av er, snyggt å stilrent.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Snyggt och stilrent!

Men varför har du en blomma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrgrd:

Snyggt och stilrent!

Men varför har du en blomma?

Det undrar jag också ! Är inte dom typ bannlysta i heliga "Man caves"?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Snygg som fan! Nu vill jag oxå ha vita väggar

Tips på shyssta blommor?

Permalänk
Medlem

Hittade ett trägolv under min matta i källaren. Nu vet man absolut vilken färg man ska köra på.

Vackert!

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk

Snyggt och klar förbättring mot det förra, tror blommorna e till för att öka syresättningen vid lan, form och funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Snyggt och klar förbättring mot det förra, tror blommorna e till för att öka syresättningen vid lan, form och funktion.


Blommor avger bara syre när d får dagsljus.. Fotosyntes du vet. Utan solen, snor d faktiskt syre
Men fint va d.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Johan1980:

Snyggt och klar förbättring mot det förra, tror blommorna e till för att öka syresättningen vid lan, form och funktion.

Detta är precis det jag tänkte på när jag skaffade blommor, plastblommor ökar syresättningen nämvärt

Permalänk

[QUOTE="Extremaz;13434287"]Ser riktigt fint ut och ser väldigt mycket potential i den vinden, ser riktigt fint ut. Dock hade du inte så mkt kläder precis Sängen är ju ingen man kan sova gott i, fixa en riktig säng iallafall Men datorhörnan ser väldigt fin ut! Fint med lite grönt också :)[/QUOTE

Man tackar! Nej de flesta kläder var i tvätten vid just detta tillfället Nej den sängen är en riktig mardröm, fast när man är sliten efter alla Lan och sena nätter så somnar man faktiskt ändå tillslut Glömde nämna detta i beskrivningen tror jag , men själva trappen upp till vinden är väldigt liten, så det får ej plats att få upp en riktig säng tyvärr. Var även och köpte en soffa för 1 månad sedan, det gick inte heller upp för trappen Så man får nöja sig med det man har helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Rudzki:

Snygg som fan! Nu vill jag oxå ha vita väggar

Tips på shyssta blommor?

Ikea plastblommor GG
(endasomöverleverförjagorkarintevattnadem)

Permalänk
Medlem

Kan tipsa då om att bygga en stomme själv och ha träribbor sedan en eller två riktiga madrasser på det (övermadrassen inte själva sängen med fjädrar och trästomme), kommer vara mycket skönare än tältsängen. Det var ju förstås lite problematiskt då haha får inte upp stora grejer, montera ner dem, ta upp dem, montera ihop dem

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧