Wii U eller vänta på Xbox720?

Permalänk

Wii U eller vänta på Xbox720?

Sitter och funderar på om jag skulle ta och sälja min Xbox 360 och köpa mig ett Wii U.
Men samtidigt går man ju i tankarna att man kanske ska vänta på 720 som sägs ska komma i slutet av året.

Jag har även ett Wii i dag och har kanske en sammanlagt speltid på 20tim på det.
Xboxet har dock används en hel del när det kommer till Halo och MW 1-2

Jag tänker då på vad för spel som skulle kunna intressera mig, eller rättare sagt inte intressera mig.
Är förbannat trött på spel som
Modern Warfare
Assasins Creed
Battlefield

I stort sett alla FPS titlar då de känns som om man har tagit något gammalt och dragit något nytt över dem. När man har spelat TV-spel/PC-spel sen Amiga och tidig PC/Nes tid så känns det nu som man har sett i stort sett allt när det kommer till sådana spel och det känns inte som om det kommer något nytt utan det är bara samma smörja med nytt överdrag.

Därför går jag i tankarna om Wii U då det kanske skulle passa mig bättre med plattformspel då jag finner dem mycker mer underhållande än dagens action lir som PS3 och 360 haft en uppsjö av.

Jag har i dag en dator som klarar av de nyare spelen utan problem, kanske inte med allt på högsta men tillfredställande nog så att jag ska kunna spela dem i alla fall och fast jag då har hela världens spelbibliotek på steam eller via andra sidor så hittar jag inget att spela och likaså blir det när man kollar titlarna då till xbox och ps då det brukar vara det samma utbud där men nintendo har ju en egen arsenal med spel som ser festliga ut verkar funka bra när man har begränsad tid som man har nu med barn och allt.

Kanske låter som jag redan bestämt mig men det har jag inte trotts att det låter som om jag bara skriver negativa saker om ps och xbox. Så finns det någon som gått i samma tankar som mig ang detta eller kan leda mig i rätt riktning?

Permalänk
Avstängd

Skaffa både och? Problem solved.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Skrivet av trolliban:

Skaffa både och? Problem solved.

Skulle jag kunna göra om jag vore 15-20år igen och hade större dagen fri så att jag kunde sätta mig och spela hela tiden men nu när man har begränsad tid vill jag inte lägga flera tusen på två system när ett säkerligen kommer stå oanvänt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Skulle jag kunna göra om jag vore 15-20år igen och hade större dagen fri så att jag kunde sätta mig och spela hela tiden men nu när man har begränsad tid vill jag inte lägga flera tusen på två system när ett säkerligen kommer stå oanvänt.

XBox isåfall, WiiU har ju inte fått stående ovationer direkt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Skuggan74:

XBox isåfall, WiiU har ju inte fått stående ovationer direkt...

Säger det samma Xbox, jag testa WiiU JAG alltså vad jag tycker, hatar den.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vänta. Jag har en Wii u och den har inte använts mycket. Helt klart släppt ett år för tidigt. Finns väldigt få spel och ännu färre som är exklusiva eller inte sämre för Wii U.

Edit: wii U kan nog bli något för dig i framtiden. Men just nu är det bäst att vänta då det tar ett jädra tag innan spel kommer ut och allt blir uppskjutet hela tiden.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Wii U kommer stå oanvänd i vilket fall som helst, vänta på next gen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Är PS4 inte helt uteslutet skulle jag nog valt det

Permalänk

Ser att det är en hel del som säger att man ska hoppa över Wii U och knappt någon ger en anledning, vore kul om ni skrev varför ni inte tycker om en enhet och varför ni skulle föredra en annan.

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel du vill spela? För nya Xbox så finns det i i dagsläget inga anonserade spel i huvud taget, så att vänta på den är ett lotteri. PS4'an har några få spel utanonserad men inget specielt där heller blir nog mer nyheter vid E3 för båda konsollerna.

När det gäller Wii U händer det inte så mycket är du intreserad av Nintendo's egna spel så är den helt klart värd annars är det nog inget du kommer röra i huvud taget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Inte spelst Wii U ett jota själv. Men med vänner på besök går det på högvarv, underbart i grupp!

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Vad är det för spel du vill spela? För nya Xbox så finns det i i dagsläget inga anonserade spel i huvud taget, så att vänta på den är ett lotteri. PS4'an har några få spel utanonserad men inget specielt där heller blir nog mer nyheter vid E3 för båda konsollerna.

När det gäller Wii U händer det inte så mycket är du intreserad av Nintendo's egna spel så är den helt klart värd annars är det nog inget du kommer röra i huvud taget.

Som jag skrev i mitt första inlägg så hittar jag ju inga spel på PC att spela så alla de här "Poppis" spelen som Modern warfare/assasins creed / battlefield är inget för mig längre.
Som det vart tidigare så brukar det ju vara så att "finns det på pc så finns det på xbox/ps" vill helt enkelt spela något annorlunda.

Permalänk
Medlem

Alldeles för svårt att avgöra nu, Wii U kommer få nya mario, nya zelda, nya mariokart, nya smash etc etc etc. Xbox kommer få massa spel men vilka vet man inte än, Destiny från gamla halo-skaparna och nya halo-spel är väl garanterat men annars vet man inte.

Om du inte vill lägga ut flera tusen på ett system i onödan så är det nog bäst att vänta minst ett år och se vilka spel som finns och kommer komma, det är väldigt få spel som släpps på launch jämfört med hur många som kommer släppas totalt till en konsol.

Permalänk
Medlem

PS4, som någon sa. Perfekt kombo till en bra PC.

Permalänk
Medlem

Ser att det är en hel del som säger att man ska hoppa över Wii U och knappt någon ger en anledning, vore kul om ni skrev varför ni inte tycker om en enhet och varför ni skulle föredra en annan.

Wii U har ytterst få spel. Spel som skulle vara releasespel eller launch windows spel har ännu inte släppts. Mjukvaran blev halvt fixad förra veckan men den är fortfarande långsam. Jag tror att Wii U kan bli bra i framsidan, men det känns som att man bör vänta och se vad som faktiskt händer. För nu har Nintendo tabbat sig rejält med releasen och tredje parts utvecklare har redan släppt den. Wii U har en väldigt svag cpu som gör att många inte portar till den. Det jag vill få fram är att man bör vänta med Wii u och inte göra som jag gjorde och köpa en direkt. För som det är nu så är det extremt begränsat med bra spel och de som skulle kommit har bara skjutits upp. Bättre att vänta och se vad som händer med konsolen istället för att lägga 2500kr på den och inga bra spel kommer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Kör Xbox, finns typ inga spel till Wii U och är du intresserad av hårdvara ser man snabbt att Wii U är föga imponerande.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk

Ey. Han sa Xbox eller wii.. inte ps4! nä men jag skulle satsa på Xbox faktiskt. är ingen konsoll nörd alls men det går la inte så bra för wii.. :/

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Det finns än så länge ganska få spel till wii U och det kommer förmodligen inte bli bättre när nya xbox och ps4 kommer. PC, ps4 och nya xbox kommer att vara lätta att porta spel mellan då de använder liknande hårdvara, Wii U använder annan hårdvara och en unik kontroll vilket förmodligen kommer att skrämma bort en hel del utvecklare.
Flera spel som blivit portade till Wii U ser sämre ut än vad de gör på sju år gamla xbox 360 vilket inte heller är ett gott tecken för framtiden.
Vill du spela nintendo spel ska du ha wii U annars ska du absolut inte slösa bort dina pengar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

Xbox infi om man nu måste välja.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

wiiu har väl knappt några spel... ännu och med tanke på hur dåligt den sålt lär den sjunka kraftigt i pris som de gjorde med 3ds. ps4 eller nya xbox känns överflödiga om man har en pc.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i mitt första inlägg så hittar jag ju inga spel på PC att spela så alla de här "Poppis" spelen som Modern warfare/assasins creed / battlefield är inget för mig längre.
Som det vart tidigare så brukar det ju vara så att "finns det på pc så finns det på xbox/ps" vill helt enkelt spela något annorlunda.

I så fall säger jag titta på Nintendo 3DS istället för en stationer konsol om du vill ha mer annorlunda spel som faktiskt sticker ut, dessutom bör du nog stryka Nya Xbox helt från din lista om de inte börjar tänka om med radikalt stora förändringar. Sony gick också nyligen ut med att de kommer satsa stort för att få ut andra spel än enbart FPS till PS4 så den lär nog vara mer intressant för dig en nya Xbox också

Det sagt jag säger skaffa en 3DS om du vill spela annorlunda spel, nog för att 3DS biblioteket inte är så värst stort än men det finns otroligt många bra och annorlunda / unika DS spel.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

vad har dom "döpt" xboxet till? är det Xbox infi eller Xbox 720.... han måste ju veta vilket han ska köpa

Permalänk
Medlem

PS4 ser bra ut på pappret och det verkar komma många coola spel till den konsolen. Hade jag haft hur mycket pengar som helst hade jag köpt WiiU endast för Mario (inga andra spel verkar intressanta) men som du måste jag välja och idag hade jag valt PS4.

XInfini kommer ju att presenteras i Maj så håll i hatten tills dess och se om den är något att ha.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Får tacka så mycket för alla svar och har då bestämt mig för att vänta till slutet av året så får vi se hur det ser ut då.
Det blir inte något med Playstation i alla fall, har haft dem alla och sålt dem alla.
En kombination av små plastiga kontroller och dåligt onlinestöd fick mig att ge upp Sony efter PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

vad har dom "döpt" xboxet till? är det Xbox infi eller Xbox 720.... han måste ju veta vilket han ska köpa

Enligt de färkaste ryktena "Xbox Infinity" eller enbart Xbox.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den nya Xboxen är den sista jag skulle köpa av lite olika anledningar.

1. Dåligt med exklusiva titlar. De har mjölkat sönder sina 3 stora titlar och verkar inte ha ngt nytt att komma med.
2. De kan inte tillverka hårdvara som håller. Är inne på min 3:e 360. Den förra höll i ca 150 timmar.
3. De envisas med att ta betalt för onlineaccess även för features som inte är deras. Tex MLB, NBA, netflix mm.
4. De tar betalt för att spela online.

Wii U kan du vänta med då spelen kommer först i höst. Det är isf om du känner att du måste spela monster hunter, lego city eller new super mario bros som du kan köpa den idag.

Jag har Wii U och kommer köpa PS4. Extremt tveksam till xboxen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att argumentet att det finns få spel till Wii U är rätt kasst, då det inte finns några alls till en Xbox som inte har släppts ännu.

Det sagt, får jag ju som Wii U ägare hålla med om att utbudet inte är fantastiskt från start.

Tillbaka till din fråga: Vad ska du välja om du tröttnat lite på enformigheten i spelutbudet...

Jag tycker om de titlar som kommit som inte är "kopior" från andra platformar, jag tänker huvudsaklingen på Mario, Monster Hunter 3 & Lego City. Jag tycker de är exempel på att det finns lite nytänkande kring Wii U, och framförallt lovar de lite gott för att det kommer att komma ett fåtal titlar som är av hög kvalitet och ger mig lite nytänkande i branchen.

Jag säger inte att Wii U är rätt för högkonsumenter som avverkar massvis av titlar, men för mig som jag tror liknar dig i tidstillgång framför tvn, trådskaparen, tror jag att jag kommer avverka 10 titlar som känns riktigt solida och roliga inom de kommande 2 åren.

Jag kommer nog att skaffa en ny xbox också då jag gillar konosler, men Wii U:n finns nu och har ett fåtal roliga titlar som kan skänka roliga stunder, särskilt om man ibland är två som spelar tillsammans.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Enligt de färkaste ryktena "Xbox Infinity" eller enbart Xbox.

tackarrr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Xbox "720" kommer ha samma enorma stöd som 360, enda anledningen till att det inte är några utannonserade spel till den än är ju för att de inte haft sin presskonferans än. När det gäller stora titlar och DLC har Xbox ofta förtur medans PS3 ägare fått vänta 3-4veckor tills DLC är tillgängligt för dom

Wii U är en extrem flopp i dagsläget med väldigt få titlar och utvecklarna som skulle satsa på den har börjat fly. Skulle absolut inte köpa en Wii U, plus att den presterar i princip samma som 7år gamla PS3 och Xbox

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer