Hög gpu usage vid desktop

Permalänk
Skrivet av Maxplosive:

http://www.chieftec.com/super-power.html har en 750w sådan, borde jag uppdatera? Men kan det påverka att gpu usage stiger och sjunker sådär?

Att det stiger och sjunker gör det för mig med men bara mellan 0 och 2-5% beroende på om jag har rainmeter igång, så du har någ en bitcoin trojan. Angående ditt nätagg så ska den klara av att driva grafikkortet då den har 2 ström kontakter (får upp till 18 ampere per kontakt)

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deilwynna:

Att det stiger och sjunker gör det för mig med men bara mellan 0 och 2-5% beroende på om jag har rainmeter igång, så du har någ en bitcoin trojan. Angående ditt nätagg så ska den klara av att driva grafikkortet då den har 2 ström kontakter (får upp till 18 ampere per kontakt)

Men kan Bitcoin trojan ha något med de gröna buggarna att göra?

Permalänk
Avstängd

Lämna in kortet och köp ett 660 istället

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Maxplosive:

Men kan Bitcoin trojan ha något med de gröna buggarna att göra?

vet jag inte, aldrig sett en sånn trojan pga inte haft ett radeon kort med gpgpu som är det som krävs för bitcoin mining med grafikkortet från vad jag hört, kan ju helt enkelt bara vara att ditt grafikkort är defekt, skicka tillbaka det så får dom kolla det

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deilwynna:

vet jag inte, aldrig sett en sånn trojan pga inte haft ett radeon kort med gpgpu som är det som krävs för bitcoin mining med grafikkortet från vad jag hört, kan ju helt enkelt bara vara att ditt grafikkort är defekt, skicka tillbaka det så får dom kolla det

Köpte kortet då jag bodde i USA :/ Hur kan jag bli av med Bitcoin trojan om jag nu har en?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maxplosive:

Köpte kortet då jag bodde i USA :/ Hur kan jag bli av med Bitcoin trojan om jag nu har en?

Lite Google kanske?
https://www.google.se/#hl=sv&gs_rn=11&gs_ri=psy-ab&tok=yi2gLi...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Iaf tror nog inte att ett defekt kort randomly skulle bara gå på load hursomhelst. Installera om drivisar antar jag

Du råkar inte vara medlem i ESEA för Counter Strike? Det råkar va så att ESEA har använt deras program för att mot användarnas vilja minea bitcoins

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninji:

Iaf tror nog inte att ett defekt kort randomly skulle bara gå på load hursomhelst. Installera om drivisar antar jag

Du råkar inte vara medlem i ESEA för Counter Strike? Det råkar va så att ESEA har använt deras program för att mot användarnas vilja minea bitcoins

Nope spelar inte CS. Installerat om drivers många gånger och har även prövat Beta.

Permalänk
Inaktiv

körde malwarebytes anti rootkit beta och den hittade ingenting. Men det är som bara ibland GPU usage spikar, kan vara 0-5 och helt plötsligt fara upp til 91 och sedan ner till 5. Nu går den från 0-94 upp och ner hela tiden :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maxplosive:

körde malwarebytes anti rootkit beta och den hittade ingenting

Ja, då är väl det enda andra som du kan testa att formatera och ominstallera ditt OS.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

Vet inte om jag bara inbillar mig men då jag lägger på Vsync så känns det som att allt är lite efter/laggar fast fps hålls vid 60 :S

vsync betyder att den sätter max 60fps eftersom att din skärm ändå inte kan visa fler än 60 fps.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Ninji:

Iaf tror nog inte att ett defekt kort randomly skulle bara gå på load hursomhelst. Installera om drivisar antar jag

det jag menade med att det var defekt var att han hade vita sträck och gröna rutor men dom kan väl även orsakas av trojanen han lyckats få

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Inaktiv

Spelade just och skärmen blev helt svart i en sekund några gånger och gpu usage gick upp till 100 :S