Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på mina spel

Hejsan! har haft relativt bra internet i flera månader tillbaks, men i fredags så fuckade allt upp sig, då kunde jag göra det mesta som googlechrome/spotify/skype/utorrent, men nu funkar enbart googlechrome/spotify, på BBK får jag upp till 10mb/s och det laggar ingenting när jag surfar/lyssnar på musik. men kan varken gå in på skype/wow/steam/lol/origin/ladda ner film. har provat allt som går att göra för att lösa detta men ingenting funkar! någon som vet vad det kan vara? dålig internetleverans eller crap modem?

Permalänk
Medlem

Dat rubrik...
Starta om router och modem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Själv kan jag inte men dem som kan vet jag nog skulle uppskatta att få reda på vad du har för utlovad hastighet och vad du fick innan det började "lagga".

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Tänkte säga att de verkar ha stängt ner P2P trafik först men isåfall borde spotify också dö och steam (?) och skype klara sig.

Ryck kabeln, vänta någon timme och sätt i den igen. Starta om hårdvaran. Kör en gammal hederlig dhcp release/renew och återkom med resultat.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Legendarisk

*§3.1: Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.*

http://www.sweclockers.com/forum/regler#3

Visa signatur

Abstractions all the way down.