Permalänk
Medlem

humm.. låter som om progget e optimerat för xp prollar..

kör min p4 i 2667mhz bara 840p..

tar inte det särskilt seriöst.. kickar dom flästa XP prollar på dom flästa andra test iafa

så MUHHHH för MSDC bench!

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

e det meningen att testet ska ta typ nån tusendels sekund lr ?

jag fick 509.81

med en XP1800+, 512mb DDR ram, ecc/reg

Visa signatur

"survival of the fittest"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger

tar inte det särskilt seriöst.. kickar dom flästa XP prollar på dom flästa andra test iafa

Beror ju enbart på att du att har lagt ner mkt pengar på din datorn. De som har AMD här och får samma poäng deras cpuer kostar ju mer än häften än vad din gjorde.

Permalänk
Avstängd

AMD 2400+@166*12,5
1020.41points
vart e alla p4or?

Jag fick 973p på en P4 3,06Ghz. Provade i 3450Mhz, fick då 1074p.

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Hedersmedlem

Fear the AMD AthlonXP FPU!

Har en P4 2.66 på G, får se vad den presterar överklockad..

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniZinKo

Beror ju enbart på att du att har lagt ner mkt pengar på din datorn. De som har AMD här och får samma poäng deras cpuer kostar ju mer än häften än vad din gjorde.

hehe.. mjo vissa vill ju ha saker som pallar trycket.. istället för små kras vänliga saker..

och ja jag lägger ner ca 30-40k per år på mina datorer men det är helt klart värt de..

´Skulle alldrig byta ut min P4 mot en XP! fy fan va problem fritt Intel+P4 är..

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Koden är snarare inte optimerad alls. P4:an kräver i princip specialoptimerad kod för att få vettig prestanda men Athlon och P3 bryr sig inte så mycket.

Skulle iofs vara bra att veta mer exakt vad programmet gör. Jag får "bara" 480.09 med min XP1800+ (skulle iofs stämma rätt bra med de 508.91 som referensmaskinen får), men vissa av er får otroligt höga poäng så man kan misstänka att det är nåt fel med programmet, eller så sitter ni bara och ljuger.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

187,5 på min server, se sign.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Tror att FPU spelar stor roll i proget...Där har inte intel något att säga till om...Återkommer med benchmarks.....

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk

Datorn oklockad för tillfället 996,02

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

521,38p med P4 1.8 GHz en Willamette tror jag visst...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Jobbdatorn, Compaq med Celeron 600MHz = 194,89 poäng. Hurra!!!!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

´Skulle alldrig byta ut min P4 mot en XP! fy fan va problem fritt Intel+P4 är..

Har haft min XP i snart ett år.. inte ett enda problem...!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Verkar bra på det sättet att det inte verkar vara optimerat alls. Då kan man se prestanda i icke optimerade program. Men det varierar lite väl mycket för att kunna säga något vettigt alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiteME
e det meningen att testet ska ta typ nån tusendels sekund lr ?

jag fick 509.81

med en XP1800+, 512mb DDR ram, ecc/reg

Klicka på Benchmark också

Permalänk
Hedersmedlem

552-553 fyra gånger i rad. Verkar lite klent med tanke på el_bonitos XP2000+.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

haha det är ju sjukt, jag får bättre resultat med min gamle tjänare athlon 1400 än de som kör med XP

Sick!

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

MSDC Benchmark beta2 är på väg, swec crew kommer informeras när denna släpps. Det mesta är nytt i denna beta, både kod och GUI. På grund av optimeringar i koden har uträkningarna ökats från 10000 till 17000, och därav har även poängsystemet gjorts om lite. Troligen kommer det att visa sig att detta är en mer balanserad version.

En del verkar inte ha det klart för sig och jag känner därför att det är nödvändigt att nämnas att detta är ett program som utför ett stort antal uträkningar på så kort tid som möjligt. Detta betyder att programmet kräver all uppmärksamhet från processorn, alltså bör man ha så lite program som möjligt igång när man kör detta benchmark.

För er som inte redan har sett det på ett annat inlägg så är detta ett program som räknar ut primtal med hjälp av en simpel formel. 4*n+1 lyder denna, och det programmet gör är att det sätter in ett tal istället för n och räknar sedan ut detta. Om vi antar att den är på tal 10000 så räknar den alltså ut 4*10000+1. För att sedan testa om detta är ett primtal delar den produkten av 4*10000+1 (40001) med alla tal mellan 1-40001, vilket betyder att processorn inte bara får hantera heltal utan även decimaler. Detta sätt att kontrollera tal blir dessutom mer krävande desto större tal den får jobba med.

För er som är nyfikna på beta2 finns det ett screenshot på denna. Som ni ser har det nu även lagts till stöd för jämförelse med andra processorers poäng, tyvärr finns ännu ingen speciell uppdelning utan alla poäng som laddas upp kommer att finnas med på listan utan någon speciell ordning.

http://www.norrhiss.com/benchmark/beta2.jpg

Visa signatur

"We, the High Ruling Council of Spathiwa have just passed a new law. Your continued existence is now a crime! With the authority of justice, we attack!" - The Spathi High Council (Star Control 2)

Permalänk
Medlem

Det där går lätt att göra utan att anväda decimaltal. Tycker du ska ändra det! T.ex. för att kolla om ett tal är ett primtal:

// ASM-version (använder 16bitars short) inline short intSqrt(short r) { static short n; _asm { mov ax,1 mov bx,1 mov cx,r _loop: cmp ax,cx jae _esc inc bx mov dx,bx shl dx,1 add ax,dx jmp _loop _esc: mov n,bx }; return n; } // C-version int intSqrt(int x) { static int sum,i; sum = i = 1; while (sum < x) sum += ++i << 1; return i; } bool isPrime(int x) { int sqr = intSqrt(x); if (x == 2) return true; if (x % 2 == 0) return false; for (int i = 3; i <= sqr; i += 2) if (x % i == 0) return false; return true; }

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Att den måste räkna med decimaler ser inte jag som något negativt, snarare tvärtom. Om det skulle vara ett optimerat program med uppgift att räkna ut så många primtal som möjligt hade först och främst en helt annan formel använts, troligen skulle resultatet bli runt 2 miljoner uträkningar per sekund.

Visa signatur

"We, the High Ruling Council of Spathiwa have just passed a new law. Your continued existence is now a crime! With the authority of justice, we attack!" - The Spathi High Council (Star Control 2)

Permalänk
Medlem

Ok, gör ett test med heltals beräkningar och ett med flyttal. Annars blir det inte så populärt program för oss med P4or.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

xp 1400 MHz

420,52 p

Permalänk

Nått måste ju vara fel....

342,19
med XP 1600@1764Mhz
kan det vara operativbundet???...

kör ME

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Ok, gör ett test med heltals beräkningar och ett med flyttal. Annars blir det inte så populärt program för oss med P4or.

Med tanke på alla ojämna resultat, och även på grund av att flera anser att det är nödvändigt kommer ett till test att läggas in som helt är baserat på heltal. P4 användare kan andas ut

Detta betyder att Beta2 kommer att bli uppskjuten till senare ikväll eller till imorgon (den 9, torsdag), men den som väntar på nåt gott

Visa signatur

Permalänk
Medlem

991,08 med XP2400+@182 x 11.5.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn

Kaktus: 440 lät mycket? En Athlon@1071 fick 326 och min duron 600@1200 fick ~370

jo men det var vad programet sa jag kör med DDR mm de andra kanske körde med SDRAM och segare moderkort?

Visa signatur

www.wepic.se
abit nf4, amd a64 x2 3800+, 2GB, 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Klicka på Benchmark också

tack men jag märkte det efter att jag startat programmet ett antal ggr.. hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

med beta 2.2
floating point score: 625,2
integer score: 752,4
med
|
V

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk

Beta 2.2

floating point: 533.1
integer: 636.6

med XP 1700+ @ 1540 MHz

benchen känns pålitligare än ettan, resultaten varierar mindre beroende på vad man har igång, tror/tycker jag iaf...

(med beta 1: 731.6 med samma dator)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life