Kan inte använda uTorrent, Steam, Mumble etc

Permalänk
Medlem

Kan inte använda uTorrent, Steam, Mumble etc

Hej!

Jag flyttade nyligen in i en ny lägenhet, här har jag Telia 100/10 fibernät. Jag har dragit en nätverkskabel ur väggen till datorn. Jag kan surfa helt normalt, steama videos osv. MEN, när jag försöker ansluta till peers på uTorrent så står det bara "Connecting to peers" i all oändlighet. Steam kan jag inte heller ansluta till. Jag har testat andra torrentprogram, med samma lycka..

Jag har inte ändrat någonting på datorn sedan jag flyttade in. Jag har testat att stänga av windows-brandväggen, antivirus -och spyware program.

Hjälp!

Mvh

Permalänk
Medlem

Kolla om programmen har blockats i windows brandvägg. Alltså ingående och utgående trafik.

Edit: Kolla bilden http://gyazo.com/f5dcbcb721393d7f5a702f97e277a715

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Ring telia, hade samma problem för någon vecka sedan och då visade det sig att jag missat en räkning och enligt kundtjänst så skulle min internetlina vara helt död, men det var den inte men det fungerade att fint att surfa, men absolut inget annat. Gick inte ens att ping något på internet.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."