Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Ser bra ut!

Man blev allt lite sugen på vattenkylning när man ser hur snyggt många lyckats få det.

Det är dyrt, men helt klart värt det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt bygge!
Vilka fläktar använder du? Du skrev tre av några i början men så nämnde du 4 i ovanstående svar på en kommentar! Är det silent wings 2 120mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor33:

Grymt bygge!
Vilka fläktar använder du? Du skrev tre av några i början men så nämnde du 4 i ovanstående svar på en kommentar! Är det silent wings 2 120mm?

Man tackar! Det är tre chassifläktar och dessa är mycket riktigt Silent wings 2 120mm. Den fjärde fläkten är den som sitter i nätagget.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scious:

Jag startade Bioshock Infinite och körde i en timme. Detta är med både processorn och grafikkortet överklockat. Notera att temperaturen sänks betydligt om jag till exempel tar bort överklocken på grafikkortet

http://img703.imageshack.us/img703/1056/1hoctemps.jpg

Rumstemperaturen var 21-22 grader.

Blir kul att se temperaturskillnaden med en fläktkontroller sen.

80grader på cpun, var det burntest eller vad spelade du?

Permalänk
Medlem

Rent och snyggt bygge...men du hur många leder har du på dina fingrar egentligen!? Med mina prinskorvar behöver jag minst dubbla storleken på chassit för att ens ha en chans.

Mycket bra jobbat!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! 5p Vad tycker du om chassit? funderar på att köpa ett.

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

80grader på cpun, var det burntest eller vad spelade du?

Bioshock Infinite i en timme, alltså en realistisk belastning. Det är även med allting överklockat(Jag använder inte dem inställningarna annars). Men det kommer bli bättre när jag fixar en fläktkontroller, just nu är jag inte ens säker om fläktarna går över 600rpm i load.

Skrivet av ZAIZAI:

Rent och snyggt bygge...men du hur många leder har du på dina fingrar egentligen!? Med mina prinskorvar behöver jag minst dubbla storleken på chassit för att ens ha en chans.

Mycket bra jobbat!

Tack! Om man planerar lite i förväg och tar sin tid, så går det mesta. Visst kan det bli lite pilligt ibland, men det är bara att hålla på tills att man är nöjd.

Skrivet av Pr3d4tor:

Riktigt snyggt! 5p Vad tycker du om chassit? funderar på att köpa ett.

Tackar, tackar!! Det är ett riktigt bra chassi! Jag gillar verkligen designen som gör att man får plats med i princip allt i ett så litet chassi och som ändå inte är jobbigt att bygga i(förutsatt att man planerar bra). Gillar också att om man inte använder hårddiskar(som jag) så får man betydligt mer utrymme att ta vara på för andra saker. Det finns även massor av plats bakom moderkortsplåten! just nu har jag 3mm bitumen där och behöver inte ens trycka för att få på sidopanelen. Däremot så är Plåten ganska tunn och den svarta färgen känns väldigt billig(Den hade flagnat på ett ställe när jag fick chassit).. Å andra sidan så är priset inte speciellt högt. Funderar dock på att pulverlacka chassit.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scious:

Bioshock Infinite i en timme, alltså en realistisk belastning. Det är även med allting överklockat(Jag använder inte dem inställningarna annars). Men det kommer bli bättre när jag fixar en fläktkontroller, just nu är jag inte ens säker om fläktarna går över 600rpm i load.

Oj så du har knappt fläktar och de kyller så där bra? :P.

jag kör luftkylet system p280 med en extra fläkt framme. En Noctua NH-U12P SE2 där fläktarna är låsta på 1200-1300rpm av någon anledning men när jag lirade Farcry 3 igår så och tittade upp värmen så gick grafikkortet till 75grader max och cpun låg på 65grader max, detta var med chassits fläktar på låg inställning och grafikkortet brukar gå ner med ca 4grader när jag ställer upp dem på de högre läget. Värt att nämna att de är en 2700k på 4.45ghz

Förut i en gammal burk så hade jag intels standard horribla skräp till kylare och så bytte jag till en annan cpu kylare vars fläkt trycke all luft rakt ut, temperaturen på cpun gick ner 50%, temperaturen på moderkortet när jag spelade gick ner ifrån 55grader till 45grader, allt i datorn blev kallare.

Vad är de för fläktkontroller du hade tänkt att köpa?

för övrig så gillar jag bygget skarpt! 5!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Oj så du har knappt fläktar och de kyller så där bra? :P.

jag kör luftkylet system p280 med en extra fläkt framme. En Noctua NH-U12P SE2 där fläktarna är låsta på 1200-1300rpm av någon anledning men när jag lirade Farcry 3 igår så och tittade upp värmen så gick grafikkortet till 75grader max och cpun låg på 65grader max, detta var med chassits fläktar på låg inställning och grafikkortet brukar gå ner med ca 4grader när jag ställer upp dem på de högre läget. Värt att nämna att de är en 2700k på 4.45ghz

Förut i en gammal burk så hade jag intels standard horribla skräp till kylare och så bytte jag till en annan cpu kylare vars fläkt trycke all luft rakt ut, temperaturen på cpun gick ner 50%, temperaturen på moderkortet när jag spelade gick ner ifrån 55grader till 45grader, allt i datorn blev kallare.

Vad är de för fläktkontroller du hade tänkt att köpa?

för övrig så gillar jag bygget skarpt! 5!

Under den tid som jag har testat olika vägar för att få ner ljudnivån har jag märkt att fläktar med låg rpm kyler mycket bättre än inga alls.
Ser ut att vara bra temps! Personligen brukar jag tänka att allt under 75 grader på CPU/GPU är lugnt att ha för 24/7 användande.
Fläktkontrollern jag tittat på är Aquaero 5LT.
Tack!

Gjorde ett till litet test, denna gång använder processorn och grafikkortet stock inställningar(Core clock'en är på 925mhz ifrån fabrik)
Annars så är det fortfarande samma spel och tid som innan.

Rumstemp: 22 grader

Skrivet av jachxz:

Extremt fint bygge!=)

Hur är ljudnivån och temperaturerna när du spelar?

Citerade dig också ifall du är intresserad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jösses, vilken vacker maskin!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Jösses, vilken vacker maskin!

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt
Blir sugen på vattenkylning också men vet jag skulle bara pajja allt.

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Snyggt
Blir sugen på vattenkylning också men vet jag skulle bara pajja allt.

Tack! Om du läser på innan, planerar bygget, är noga och inte stressar så ska det nog gå.

Visa signatur
Permalänk

Mycket fint bygge som förtjänar en 5:a

En fråga: Y-kopplingen som sitter på radiatorn längst ned - är det till för att tömma systemet på vätska? Var har du köpt det?

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av b_andersson_79:

Mycket fint bygge som förtjänar en 5:a

En fråga: Y-kopplingen som sitter på radiatorn längst ned - är det till för att tömma systemet på vätska? Var har du köpt det?

Tack så mycket! Den är endast avsedd för att tömma systemet.
http://www.coolerkit.se/shop/alphacool-y-koppling-3149p.html
http://www.coolerkit.se/shop/stangventil-%bc-bspp-2705p.html
http://www.coolingstuff.se/p/788/dubbel-u-u-1-4g-roterbar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du hade inte tänkt på att ha en sån här:

koppling även vid cpu blocket?

Där du nu har en lite böjd slang

så att det blir så mycket raka slangar som möjligt

5p iallafall

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

Du hade inte tänkt på att ha en sån här:
http://puu.sh/2PVOD.jpg

koppling även vid cpu blocket?

Där du nu har en lite böjd slang
http://puu.sh/2PVQv.jpg

så att det blir så mycket raka slangar som möjligt

5p iallafall

Det är möjligt att jag ändrar det lite när jag har tid.

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt! Skulle vara kul med en bild där du typ håller i den eller något så att man får en bild av hur stor den är. För att jag antar att den är rätt jäkla liten.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Grymt! Skulle vara kul med en bild där du typ håller i den eller något så att man får en bild av hur stor den är. För att jag antar att den är rätt jäkla liten.

Jo, den är liten.. Men väger otroligt mycket för sin storlek! Kan tyvärr inte lova att jag lägger upp någon jämförelse, men måtten är i alla fall:
Bredd: 21cm
Höjd: 37,4cm
Djup: 40cm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! 5/5!
Funderar på något liknande själv, vad fick du ge för vattenkylningspaketet?

Permalänk
Medlem

Hej!
Vad kostade detta bygger och hur lång tid tog det?

Permalänk

Fräscht!

Permalänk
99:e percentilen

Ett av de snyggaste byggen jag sett. Du visar att man kan göra en riktigt grym dator utan att sväva ut med färger och dekorationer. Jag kommer att ta inspiration från ditt bygge när jag bygger nästa gång!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Mycket snyggt! 5/5!
Funderar på något liknande själv, vad fick du ge för vattenkylningspaketet?

Tackar så mycket!
Det är en väldigt bra fråga.. Om jag ska vara helt ärlig så vill jag inte veta vad allt kostade.

Har rotat igenom mailen nu och har hittat hela sju olika beställningar ifrån coolingstuff, coolerkit, aquatuning och inet.
Sammanlagt så har allt kostat cirka 5300kr(då har jag räknat bort bayres'en eftersom att den inte används längre).
Använder dock inte alla fittings.

Skrivet av empPill:

Hej!
Vad kostade detta bygger och hur lång tid tog det?

Jag vet faktiskt inte vad allt har kostat, lite över 20 000 skulle jag tro. För alla komponenter och kylning som sitter i datorn nu alltså. Projektet har väl pågått i cirka ett år, även om det inte har varit officiellt förrän nu.

Skrivet av eriksson660:

Fräscht!

Tack!

Skrivet av HurMycket:

Ett av de snyggaste byggen jag sett. Du visar att man kan göra en riktigt grym dator utan att sväva ut med färger och dekorationer. Jag kommer att ta inspiration från ditt bygge när jag bygger nästa gång!

Riktigt kul att höra! Säg gärna till ifall du tänker lägga upp ett galleri!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okey, såpass alltså
Blir lite dyrt o slänga ut lika mycket man betalt för hårdvaran för kylningen Iofs går ju detta att använda till nästa bygge med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Okey, såpass alltså
Blir lite dyrt o slänga ut lika mycket man betalt för hårdvaran för kylningen Iofs går ju detta att använda till nästa bygge med

Kände likadant jag.. Men å andra sidan så kommer jag inte att gå tillbaka till luftkylning igen. Sen så är det som du säger, att det kommer gå att använda långt framöver! Vid byte av grafikkort så måste jag ha ett nytt GPU-Block, men förutom det så. Kvalitetskänslan är även den otroligt hög!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Fläktkontrollern jag tittat på är Aquaero 5LT.

Jag har fläktkontrollern med LCD (Pro-modellen). Visst, LCDn används inte så ofta, men ser rätt så snygg ut där på fronten.
Men jag kan säga att jag är mycket nöjd med den.

Jag kan t.ex. ställa in olika kurvor för fläkthastighet beroende på valda indata. I mitt fall vattentemperaturen.
Vidare har jag satt larm som indikerar om någon fläkt stannar.

Mitt enda problem i nuläget är att flödessensorn (också från Aquacomputer) inte rapporterar aktuellt flöde. Även vid avstängt system rapporterar den 3,9l/min.

Permalänk
Medlem

Gillar bygger där man tar till vara på all plats

Förresten så behöver man inte köra så grova slangar, 10/8 funkar lika bra

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Jag har fläktkontrollern med LCD (Pro-modellen). Visst, LCDn används inte så ofta, men ser rätt så snygg ut där på fronten.
Men jag kan säga att jag är mycket nöjd med den.

Jag kan t.ex. ställa in olika kurvor för fläkthastighet beroende på valda indata. I mitt fall vattentemperaturen.
Vidare har jag satt larm som indikerar om någon fläkt stannar.

Mitt enda problem i nuläget är att flödessensorn (också från Aquacomputer) inte rapporterar aktuellt flöde. Även vid avstängt system rapporterar den 3,9l/min.

Låter bra! Jag antar att fläktarna går att stänga av helt? Vore lite kul att testa och se vad man får för temperaturer i idle med passiv kylning.

Skrivet av Woods:

Gillar bygger där man tar till vara på all plats

Förresten så behöver man inte köra så grova slangar, 10/8 funkar lika bra

Tänkte att jag aldrig kommer att använda mer än ett grafikkort(och ett ljudkort), så varför behöva ha ett fullstort atx? Ser också betydligt bättre ut när inte halva chassit är tomt enligt mig.

Tycker 13/10 är en bra kombination mellan utseende och användarvänlighet i det här bygget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Låter bra! Jag antar att fläktarna går att stänga av helt? Vore lite kul att testa och se vad man får för temperaturer i idle med passiv kylning.

Javisst. Programvaran Aquasuite ger dig full kontroll. Du kan ju sätta fläktarna att gå igång först vid en viss temperatur också, för att ha som säkerhet vid ett normalt "passivt" system.