Permalänk

Tangentbord beter sig märkligt...

Hej! För ca 9 månader köpte jag ett Razor tangentbod och gav 1300 kr för det, vilket jag tycker är mycket pengar. Men nu har det börjat klydda, den låser sig på tangenterna, så exempelvis om jag ska trycka ner "w" händer inget om jag inte trycker ner den några gånger intensivt. Sen det mest frustrerande är att den jäveln vill skriva dubbla bokstäver vid endast ett nedslag( har korrigerat massa gånger under denna tråden). Har ingen aning om det är trasigt eller om det är något fel med datorn .... Har ni några konkreta åtgärder eller det är bara att lämna tillbaks det, tycker ett 1300 kr-tangentbord ska vara enkelt att lämna in när man bara haft det i 9 månader...

Ha det bra!

Permalänk
Medlem

Har du garanti så är det ju bäst att lämna in.
Om du inte har det så går det nog inte, eftersom det är ett slitfel och inte fabriksfel. Testa att fjäska lite med att det var så dyrt och att du är jätteledsen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

hehe får väl göra det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinwalter:

Hej! För ca 9 månader köpte jag ett Razor tangentbod och gav 1300 kr för det, vilket jag tycker är mycket pengar. Men nu har det börjat klydda, den låser sig på tangenterna, så exempelvis om jag ska trycka ner "w" händer inget om jag inte trycker ner den några gånger intensivt. Sen det mest frustrerande är att den jäveln vill skriva dubbla bokstäver vid endast ett nedslag( har korrigerat massa gånger under denna tråden). Har ingen aning om det är trasigt eller om det är något fel med datorn .... Har ni några konkreta åtgärder eller det är bara att lämna tillbaks det, tycker ett 1300 kr-tangentbord ska vara enkelt att lämna in när man bara haft det i 9 månader...

Ha det bra!

Om det är mekaniskt och du inte har slagit i det eller spillt så är det fabriksfel då mekaniska brytare håller _extremt_ länge.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Det är mekaniskt och inget vatten har kommit i det så vitt jag vet. Jag är lugn framför datorn, så stryk får det inte i alla fall

Permalänk
Medlem

Lämna bara in, gjorde det med mitt 6gv2 efter en liten vattenskada.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martinwalter:

Det är mekaniskt och inget vatten har kommit i det så vitt jag vet. Jag är lugn framför datorn, så stryk får det inte i alla fall

¨
Kom ihåg att kontakta butiken där du köpte tangentbordet innan du skickar iväg det. Dvs. du ska inte sköta ärendet direkt med Razer utan att ha pratat med ÅF.

Skrivet av Rudzki:

Lämna bara in, gjorde det med mitt 6gv2 efter en liten vattenskada.

Ingen som gnällde när du sa det var pga. vatten?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...