Permalänk

Tvätt och lackning av Dell orginal tangentbord

Tjena som topic lyder så ska/har jag tvätta och ska lacka tangentbordet.

Just nu ligger knapparna på torkning det ända är plattan som tangenterna ska sitta som ska tvättas med nogrannare,

nu till dillemat.

Vilken färg tycker ni att jag ska ha?

jag funderar på Vit svart å blå
vilken tycker ni skulle passa på detta tangetbord?

kommentera gärna vad ni tycker om mitt lilla projekt

mer bilder kommer så småningom

Tvätt och lackning av Dell orginal tangentbord

Permalänk
Medlem

Tips tills nästa lackning:
Om du lackar många och tunna lager så slipper du rinningar. Vi snackar 10 - 20 lager för att få en täckande färg.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

Kan vara den absolut sämsta lackeringen jag har sett

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Skrivet av VictorHartman:

Kan vara den absolut sämsta lackeringen jag har sett

Du kanske har gjort de mer gånger än mig????? och jag är nöjd rinningarna syns knappt när det var klart.

Permalänk
Skrivet av Buffer:

Tips tills nästa lackning:
Om du lackar många och tunna lager så slipper du rinningar. Vi snackar 10 - 20 lager för att få en täckande färg.

Riningen blev för att den hängde som den gjorde på bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotland_gamers:

Nej, rinningen beror på för mycket färg och/eller för nära, hellre hålla längre ifrån och fler lager färg för bästa resultat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

se till att använda klarlack för bättre hållbarhet, vit kan blekas...

annars vill jag se det klart^^

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

se till att använda klarlack för bättre hållbarhet, vit kan blekas...

annars vill jag se det klart^^

Får se om jag orkar göra det

Permalänk
Medlem

se också till att lacka på ett varmt ställe, så torkar färgen snabbare och mer lagar/s ^^ jag har en värmefläkt i kalla dar

detta är vad jag gör... mitt sista lager så brukar jag lägga det lite tjockare, blir lätt finare och mer hållbarhet också^^ även när du inte använder klarlack och se också till att rengöra ytan mellan lagarna(ren trasa eller nåt), det kan hända att det blir lite damm/skit på ytan och det e inte kul

sen ju mer man lackar ju finare resultatet man få^^

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

se också till att lacka på ett varmt ställe, så torkar färgen snabbare och mer lagar/s ^^ jag har en värmefläkt i kalla dar

detta är vad jag gör... mitt sista lager så brukar jag lägga det lite tjockare, blir lätt finare och mer hållbarhet också^^ även när du inte använder klarlack och se också till att rengöra ytan mellan lagarna(ren trasa eller nåt), det kan hända att det blir lite damm/skit på ytan och det e inte kul

sen ju mer man lackar ju finare resultatet man få^^

Lackade utomhus idag var bra varmt då

Permalänk
Medlem

Slipa ner färgen igen, sen lackera om, ha mer tålamod när du spreyar på, mkt tunna lager, lär sig av misstag som tur är:)

Permalänk
Skrivet av ezzu:

Slipa ner färgen igen, sen lackera om, ha mer tålamod när du spreyar på, mkt tunna lager, lär sig av misstag som tur är:)

Det var bra så jag kommer inte lacka om

Permalänk
Medlem

Det var bra så jag kommer inte lacka om

du kan ju inte påstå att det var bra lackerat ?:P ser ju inte bra ut asså:P

Permalänk
Inaktiv

Det verkar som Gotland_gamers har rätt/ vet best på allt han säger eller??

Permalänk
Skrivet av ezzu:

du kan ju inte påstå att det var bra lackerat ?:P ser ju inte bra ut asså:P

På bilderna kanske det inte syns så bra men i verkligheten ser det bättre ut mycket bättre

Permalänk
Medlem

säger bara gör om gör rätt

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt. Dock stör jag mig väldigt mycket på att du inte använder dig av versaler, punkter, och komman!

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk

Skulle W,A,S,D vara vita?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Du kommer nog ha svårigheter att trycka ner tangenterna sen då du har sprayat i hålen där tangenterna ska sitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brexour:

Rätt snyggt. Dock stör jag mig väldigt mycket på att du inte använder dig av versaler, punkter, och komman!

Man skriver inte "och" efter kommatecken, herr grammatiknazist. Jag stör mig otroligt mycket på att du gjort det.

Förövrigt så hoppas jag att TS blir nöjd för det är allt som spelar roll! Ett tips kan vara att slipa bort färgen på insidan av alla tangenthål (vet inte hur jag ska beskriva det) där tangenten löper, det kan gå trögt annars. Säger detta av erfarenhet efter jag lackade min xbox handkontroll för länge sen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Som resten av kommentarerna måste jag säga att det var än väldigt dåligt lackering. Kunde a blivit så mycket bättre om du bara skulle ha lagt ner lite tid på det och haft lite mer tålamod.

Gör om gör rätt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Man skriver inte "och" efter kommatecken, herr grammatiknazist. Jag stör mig otroligt mycket på att du gjort det.

Man förstår iallafall enkelt vad jag menar i mitt skriftspråk till skillnad från TS som jag personligen upplever svårigheter att tyda. Det var inte meningen att uppfattas som en grammatiknazist, då min svenska inte heller är perfekt. Utan jag ville bara tipsa honom att det är lättare att läsa om han använder dessa små tecken som faktiskt existerar.

Sant att man oftast inte använder "och" efter kommatecken, men i vissa fall är det helt grammatiskt korrekt. (Dock inte i mitt )

Citat:

Om och står efter en parentetisk sats eller fras som markeras med komma är kombinationen komma + och korrekt. Ex.: Här ser vi Daniel, 9 år, och Alexandra, 7 år, på väg till skolan.

Sedan skall det vara komma mellan två huvudsatser som förbinds med och. Ex.: De tyska turisterna har varit flera i Danmark än i Norge, och Sverige har haft det lägsta antalet.

I mycket korta sådana meningar kan komma utelämnas. Ex.: Människan spår och Gud rår.

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem

Hur fan kan du påstå att det blev bra? I princip allt är gjort på sämsta möjliga sätt.

Jag hade ev. mattat ytan, kört plastprimer, grundat och sist 2-3 tunnare lager färg.

Permalänk
Skrivet av trä:

Hur fan kan du påstå att det blev bra? I princip allt är gjort på sämsta möjliga sätt.

Jag hade ev. mattat ytan, kört plastprimer, grundat och sist 2-3 tunnare lager färg.

det hade blivit bra om den förbannade färgen funka i vilket fall den inte gjorde även om det var plats färg

Permalänk
Medlem

det hade blivit bra om den förbannade färgen funka i vilket fall den inte gjorde även om det var plats färg

Eller om du hade använt den på rätt sätt! Nej, detta var inget hit.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

förlåt att jag säger det men det blåa ser inte bra ut?:/ du använder för mkt färg! rinner och sen ser det ut som du försökt torka bort den rinnande blå färgen med ngt.?

Permalänk
Skrivet av ezzu:

förlåt att jag säger det men det blåa ser inte bra ut?:/ du använder för mkt färg! rinner och sen ser det ut som du försökt torka bort den rinnande blå färgen med ngt.?

nej det har jag inte har låtit den blåpa ståt å torkat över 12h men den klibbade ändå

Permalänk
Medlem

nej det har jag inte har låtit den blåpa ståt å torkat över 12h men den klibbade ändå

Då har du antagligen använt för mycket färg aka för tjockt lager.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 3.0Ghz | Gigabyte GA-870A-UD3| 8Gb Crucial DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon 7950 3gb| Win 7 Premium 64Bit | Logitech G15 V2 | Logitech G500

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit så slitet och halvtaskigt målat skulle det ändå vara helt ok, men det nämnda förstörde mycket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

tycker att det blev riktigt nice. c knappen fattas!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W