WoT: IS-4 eller IS-7 vägen?

Permalänk
Medlem

WoT: IS-4 eller IS-7 vägen?

Ja, som topic, jag är nu på KV-1 och velar om vilken väg jag skall gå, IS-7 verkar lite trevligare, men jag vet inte, IS-4 är mer all-around så den kan ju vara bra den med, vad tycker ni som testat båda?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Har precis själv börjat med KV-trädet och tänker ta T-150 - IS-7, kanske inte för att den är bättre, men främst för att alla går KV-1S och IS.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

IS7 utan tvekan. Jag har båda och har lirat en hel del med dem. IS7 är den ända som är valid i CW, IS4 är alldeles för långsam och har dålig alpha damage. IS7 är snabbare, har bättre armor och fetare kanon. Min IS4 ligger och dammar i garaget.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

IS7 utan tvekan. Jag har båda och har lirat en hel del med dem. IS7 är den ända som är valid i CW, IS4 är alldeles för långsam och har dålig alpha damage. IS7 är snabbare, har bättre armor och fetare kanon. Min IS4 ligger och dammar i garaget.

Ok, ja det lutar väl åt den, även om IS-4 verkar mer udda och kul att pröva därför. Men det är så stor skillnad på dem?

Skrivet av Slaktardej:

Har precis själv börjat med KV-trädet och tänker ta T-150 - IS-7, kanske inte för att den är bättre, men främst för att alla går KV-1S och IS.

Du menar till IS-4 då?

Jag funderade väl åxå på det just av den anledningen att de flesta andra går IS-7, men samtidigt, så verkar den ju bättre, IS-7an alltså.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=L4zV1n0bPtU
http://www.youtube.com/watch?v=T-oRl5Qlxyo

Kort, jag älskar IS-8an kanon, som även finns på ST-1an och IS-4an. En fantastisk kanon som gör sig bra även mot starka tier X. Tanken med IS-4an är nog att den ska vara längre bak än IS-7an, därmed hp och allround armor för att hantera bl.a. arty. Även kanonen skvallrar om detta. Sen är IS-4an inte långsam på något sätt, den är däremot långsammare än IS-7an och har ett mindre klart användningsområde än IS-7an som brukar stormtrivas i ansiktet på folk.

I övrigt så är det nog vanligast att köra IS-7 pga att KV-4an och ST-1an är mindre populära. Peeps verkar inte få huvudet kring dessa tanks. IS-8an och IS-3an är mer noobvänliga och lite roligare att köra om man vill vara framme och fäktas.
Så om vägen dit spelar någon som helst roll så är det snabba heavies -> IS-7 och tunga heavies -> IS-4.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Som jag brukar skriva i chatten "I hate IS and KV type tanks, TK towards them should be allowed". Inte för att detta är relevant dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Som jag brukar skriva i chatten "I hate IS and KV type tanks, TK towards them should be allowed". Inte för att detta är relevant dock...

Men kul var det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Az1337:

Varför det? För att de är bra? haha vet hur det känns att bli ägd av en IS Vet också hur kul det är att äga med en

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ojdå, så, inte nog med att mina 2 main nu är artys, Su-8 och Object 261 som alla hatar, jag ska alltså köra en IS-7 som folk åxå hatar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har båda dessa tanks, men kör dem inte så mycket. Jag vet inte riktigt vilken av dem jag ska rekommendera, båda är bra om man spelar dem rätt. På pappret så ska 4:an ha bättre armor, men jag vetifan. IS-7 har utmärkt armor om du kan täcka upp den nedre front-plattan. 7:an är ju lite mer mobil vilket passar mig bra, men har lite dålig accuracy på bössan för att träffa på långt håll. IS-4 har dock mycket mer HP och lite bättre penetration.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Jag klättrar både IS4ans träd och IS7an, tycker att det är såhär just nu KV1S > T150 IS > KV-3 IS3 < KV4

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vboman:

IS3 < KV4

Du är nog den första jag ser tycka att KV-4 är att föredra framför IS-3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Du är nog den första jag ser tycka att KV-4 är att föredra framför IS-3.

Haha, typ.

IS-3an har egentligen endast en liten detalj som aggreverar mig. Och det är att det finns näst intill noll gun depression. Annars så är tanken en av de mest lättspelade i World of Tanks.

Jag håller på att gnaga mig mot IS-7'an iaf. Upplever att den är starkare overall över IS-4'an.

Permalänk
Medlem

sen IS-7 fick speed boost är den helt klart bättre än IS-4 och roligare

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

IS-7 linjen absolut, på alla öppna stora kartor blir de tyngre tanksen i IS-4-trädet lidande vilket kan vara väldigt frustrerande när du försöker klättra upp för en kulle i en 100-tons tank. Dessutom med tanke på prem-ammo för credits är pansar inte lika relevant som det brukade vara.

Permalänk
Medlem

IS7 ftw. Den enda någorlunda vettiga i IS4-linjen är ST-In. Men, å andra sidan är både IS, IS3 och IS8 roliga i den andra linjen. Så, valet bör inte orsaka alltför mycket huvudbry.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Skrivet av Obediance:

IS-7 linjen absolut, på alla öppna stora kartor blir de tyngre tanksen i IS-4-trädet lidande vilket kan vara väldigt frustrerande när du försöker klättra upp för en kulle i en 100-tons tank. Dessutom med tanke på prem-ammo för credits är pansar inte lika relevant som det brukade vara.

Det kommer ändras i nästa patch. De kommer sänka penetration på ammon och därmed så återfår pansaret sin roll i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pekkasteele:

Ja, som topic, jag är nu på KV-1 och velar om vilken väg jag skall gå, IS-7 verkar lite trevligare, men jag vet inte, IS-4 är mer all-around så den kan ju vara bra den med, vad tycker ni som testat båda?

Jag har haft väldigt roligt på vägen till is-7 och is-7 är också en väldigt rolig tank att köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Det kommer ändras i nästa patch. De kommer sänka penetration på ammon och därmed så återfår pansaret sin roll i spelet.

De sänker penetrationen till viss del, men långt ifrån alla vagnar och alla prem-skott påverkas av det här tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar inte dessa tanks eftersom det finns allt för många dryga typer som använder dem, och det känns bara jobbigt. IS-7 är engentligen bra eftersom den har en kanon med bra alpha och penetrering samt bra armor om den vinklas, kan stå emot tier 8 TD till och med.

Permalänk
Medlem

Jag har båda och har kört massor med dem väldigt länge.
IS-7 är betydligt bättre tank.
Bättre kanon, bättre front-armor, bättre speed. IS-4an är inte bättre på nåt.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är S-70 bättre än M62-T2? M62 är ju mycket mer pålitlig. Sure, alpha är bra, men det är 50 dmg skillnad. Penetration kan väga tyngre och även om det inte är någon betydande skillnad med AP så gör M62an betydligt bättre ifrån sig med HEAT (tills det blir ändrat i 8.6-patchen då man får se hur pass HEAT har ändrat sig i de stora siffrorna).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Jag har båda och har kört massor med dem väldigt länge.
IS-7 är betydligt bättre tank.
Bättre kanon, bättre front-armor, bättre speed. IS-4an är inte bättre på nåt.

Jag har också båda, men att IS-7:an har bättre kanon skulle jag inte säga. IS-4:ans kanon har bättre accuracy, bättre aim time, högre penetration och dessutom högre RoF. Det 7:ans kanon är bättre på är endast alpha damage.

Sen ska tilläggas att IS-7 har 2150 HP, IS-4 2500 HP..

Det är inte ett så enkelt val som många säger.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

S-70 kan säkerligen upplevas som allmänt bättre än M62-T2 då IS-7an befinner sig längre fram och därmed har säkrare skott än IS-4an, samt att IS-7an vrider sig snabbare i både chassi och torn än Is-4an och därmed så upplevs S-70 som kvickare i både aim och RoF. Att sen IS-7an som ofta är längre fram får skjuta oftare än IS-4an ger säkert även det en känsla av bättre RoF. M62-T2 känns väl vid en sådan jämförelse endast bättre runt hörn mot mål på medeldistans och längre.

Såå.. Man får oftare användning av S-70 och delar därmed ut mer dmg per match jämfört M62-T2 vilket ger den senare kanonen ett oförtjänt rykte om att vara sämre?

Front armor är ju också lite sisådär att jämföra mellan IS-4 och IS-7. IS-7an har bättre front armor nästan alltid, förutom när hörn ska rundas där IS-4an har en fördel med rak frontplåt. Piken gör på det hela att IS-7an har en snävare försvarsvinkel, där den helst tar emot skott från 0±fåtal° emedan IS-4an hellre tar skott från en vidare vinkel. Vad som är bäst bestäms av situationen. Och i rättvisans namn så är situationerna oftast fördelaktiga IS-7an.

Visa signatur