Muskampen 2025: Segraren korad!

AMD FX-8350 8-Core Processor eller Intel® Core i7-3930K Processor?

Permalänk
Medlem

Måste ju få göra lite reklam för min egna tråd. http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1211238-frybench-resu...
Olika användare har testat sina processorer i en benchmark so heter Frybench. Resultaten listas efter antal kärnor. Bara att ta en titt om du vill se hur den du har tänkt dig ligger till.

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbusDlx:

Måste ju få göra lite reklam för min egna tråd. http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1211238-frybench-resu...
Olika användare har testat sina processorer i en benchmark so heter Frybench. Resultaten listas efter antal kärnor. Bara att ta en titt om du vill se hur den du har tänkt dig ligger till.

Fast blir ju jävligt irrelevant för de som inte bara spelar Frybench hela dagarna.

Permalänk
Medlem

Jag kör en 8350 och har inga problem alls med spel, flyter på hur bra som helst så jag hade tagit den med tanke på prisskillnaden, men har man pengarna hade jag gått med intel, så det är upp till dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av netbuddy:

Ja... Eller inte... Du kanske skulle läsa lite speltester någon gång..?

AMD är bättre finns inga tester som visar att intel är bättre

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Jo, typ alla visar just detta. Kan du dra fram en länk annars?

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Några meningslösa inlägg är borttagna. Se trivselregler § 1.

/KimTjik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Jo, typ alla visar just detta. Kan du dra fram en länk annars?

Du verkar själv svårt att få fram om du hittar någon kan jag gärna kolla. Sålänge så tror jag mer på det jag själv skriver

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KimTjik:

*** tråd modererad ***

Några meningslösa inlägg är borttagna. Se trivselregler § 1.

/KimTjik

Du är en ängel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Du verkar själv svårt att få fram om du hittar någon kan jag gärna kolla. Sålänge så tror jag mer på det jag själv skriver

http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8350-vishera-review,33...
http://www.anandtech.com/show/6396/the-vishera-review-amd-fx8...
http://hexus.net/tech/reviews/cpu/46985-amd-fx-8350/?page=8
http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/amd_vishera_...
http://www.bit-tech.net/hardware/2012/11/06/amd-fx-8350-revie...
http://www.anandtech.com/show/6396/the-vishera-review-amd-fx8...
http://www.sweclockers.com/recension/15973-amd-fx-8350-visher...

Slutsatserna är enhälliga.
Prestandan är Ok för prisklassen där den kan tävla med Intels processorer. I grafikkortsbegränsade spel är det rätt lika, men när grafikkorten inte flaskar så drar Intel ifrån. Vid enkelttrådat är det katastrofalt nederlag för AMD, vid flertrådat fungerar det som sagt mot intels i samma prisklass, men förlorar ju såklart mot allt Intel har över 2000:-.
Men en FX-8350 kan överlag inte mäta sig mot en 3770K, och ännu mindre med deras entusiastprocessorer för s2011, som ändå har 25% av sin potentiella prestanda avstängd.

Permalänk
Avstängd

Som sagt mycket mer prestanda för pengarna med AMD, jag menar klart att inte 8350 kan mäta sig mot 3770k som är då också mycket dyrare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Som sagt mycket mer prestanda för pengarna med AMD, jag menar klart att inte 8350 kan mäta sig mot 3770k som är då också mycket dyrare

Men det var ju inte det du sade. Hur ska du ha det?

Citat:

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Vad hamnar den på exakt? Med kraftigt övervoltad och överklockad processor, dubbla grafikkort (klockade?), vattenkylning och vad mer? Från nätagget är det nog inte mer är 350W då, men då skulle jag tro att din processor drar dubbelt så mycket som vanligt, med dubbelt så stora förluster i moderkortets strömförsörjning med.

394 watt uppmätt mellan strömuttaget och nätaggregatet UTAN belasting på grafikkorten med de appar jag kör för tillfället (World commmunity grid), vattenpumpen drar bara 8 watt. Dubbelt så mycket strömförbrukning är nog, minst sagt, att ta i bara på grund av överklockningen och bara väna jungfrur kör ju utan att överklocka Kör jag med full belastning BÅDE på cpu'n och grafikkorten landar förbrukningen på 687 watt men det går nog att hitta appar som krämar ur ännu mer, Tom's hardware landade på 750 watts förbrukning i det här testet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thompaam:

"Prestandan är Ok för prisklassen där den kan tävla med Intels processorer" Jo det gjorde han, det kallas att sökläsa. AMD är billigare dock så är intel bättre men dyrare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

"Prestandan är Ok för prisklassen där den kan tävla med Intels processorer" Jo det gjorde han, det kallas att sökläsa. AMD är billigare dock så är intel bättre men dyrare.

Läs hur han skrev igen:

Du kan sökläsa hur du vill, han skrev att AMD är bättre och som grädde på moset så finns det INGA TESTER som visar att intel är bättre. Eller var det du som skrev detta?

Sökläs den du.

Här är ytterligare ett citat som är uppåt väggarna fel:

Skrivet av nokia12:

8350 mycket bättre. Intel är verkligen dåliga jämfört med AMD

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nokia12:

Något säger mig att du hamnat lite väl långt ifrån bron. Intel slår AMD i de flesta spel som inte stödjer mer än 4 kärnor pga. högre IPC. Nu snackar vi iof någon FPS här och där men övertaget finns.

Skrivet av nokia12:

Du vänder kappan efter vinden ser jag. 8350 presterar generellt sämre än i5 3570k när det kommer till spel där motorn inte stödjer mer än 4 kärnor.

Skrivet av nokia12:

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Talar vi om varandra i tredje person nu? Jag har bara citerat inlägg som du har skrivit. Det känns som att du har en dubbelmoral när bevisen väl visas för dig.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

394 watt uppmätt mellan strömuttaget och nätaggregatet UTAN belasting på grafikkorten med de appar jag kör för tillfället (World commmunity grid), vattenpumpen drar bara 8 watt. Dubbelt så mycket strömförbrukning är nog, minst sagt, att ta i bara på grund av överklockningen och bara väna jungfrur kör ju utan att överklocka Kör jag med full belastning BÅDE på cpu'n och grafikkorten landar förbrukningen på 687 watt men det går nog att hitta appar som krämar ur ännu mer, Tom's hardware landade på 750 watts förbrukning i det här testet

Höjer man spänningen så pass så kan du utan problem se dubbla strömförbrukningen på bara processorn, tänk att grafikkort, moderkort, RAM och diskar inte ingår i ökningen du ser nedan. Vad har du för nätaggregat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Jösses... Don't feed the troll säger jag bara...
Men du kan ju som sagt läsa de tester som Aleshi länkade, var ju bara typ 5-6 st...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Hjälpsam

TS har inte visat sig här på senare, misstänker att vi skrämde bort henne.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av netbuddy:

Jösses... Don't feed the troll säger jag bara...
Men du kan ju som sagt läsa de tester som Aleshi länkade, var ju bara typ 5-6 st...

Ska inte vara taskig nu, men är du dum? jag skrev det där innan han postade

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Läs hur han skrev igen:

Du kan sökläsa hur du vill, han skrev att AMD är bättre och som grädde på moset så finns det INGA TESTER som visar att intel är bättre. Eller var det du som skrev detta?

Sökläs den du.

Här är ytterligare ett citat som är uppåt väggarna fel:

jag talade om kr per prestanda då.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Något säger mig att du hamnat lite väl långt ifrån bron. Intel slår AMD i de flesta spel som inte stödjer mer än 4 kärnor pga. högre IPC. Nu snackar vi iof någon FPS här och där men övertaget finns.

Du vänder kappan efter vinden ser jag. 8350 presterar generellt sämre än i5 3570k när det kommer till spel där motorn inte stödjer mer än 4 kärnor.

Skrivet av Thompaam:

Talar vi om varandra i tredje person nu? Jag har bara citerat inlägg som du har skrivit. Det känns som att du har en dubbelmoral när bevisen väl visas för dig.

Dock så var ju det angående posten jag citerade..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Dock så var ju det angående posten jag citerade..

Och i den posten citerade jag dig, plötsligt började du tala om dig själv i tredje person.

Skrivet av nokia12:

Skrivet av nokia12:

Skrivet av Thompaam:

Skrivet av nokia12:

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

TS har inte visat sig här på senare, misstänker att vi skrämde bort henne.

Är det någon som diskuterar för TS's skull fortfarande? Jag är här för att att det är Intel vs. AMD vilket brukar innebära att mycket måste redas ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thompaam:

Och i den posten citerade jag dig, plötsligt började du tala om dig själv i tredje person.

Va? jag skrev att det inte fanns några tester sen så länkade han och skrev om man jämför med priset så är AMD lika bra (eller bättre). Sen så citerar du mig och skriver att han ej skrev så? Hur ska du ha det

glömde att skriva
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Va? jag skrev att det inte fanns några tester sen så länkade han och skrev om man jämför med priset så är AMD lika bra (eller bättre). Sen så citerar du mig och skriver att han ej skrev så? Hur ska du ha det

Nej, han säger att du aldrig pratade om prisklass. Du sa uttryckligen "finns inga tester som visar att intel är bättre" I efterhand efter massiv överbevisning börjar du låtsas att du pratade om pris/prestanda. Men det gjorde du uppenbarligen inte.

Permalänk
Medlem

Sandlåda!!! Ge ur nu eller så får ni gå in på era rum och stanna där tills ni har lugnat ner er!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nokia12:

Nej. Du skrev det som att det inte fanns några TESTER som visade att Intel hade mer prestanda än AMD (för det var vad diskussionen handlade om) för att sedan påstå att du menade prestanda per krona när Aleshi motbevisade dig. Du vänder som sagt kappan efter vinden.

Skrivet av Maho:

Sandlåda!!! Ge ur nu eller så får ni gå in på era rum och stanna där tills ni har lugnat ner er!

Och din kommentar tillför diskussionen exakt vad exakt...?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Och din kommentar tillför diskussionen exakt vad exakt...?[/QUOTE]

Lika mycket som din precis gjorde så vad är problemet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maho:

Och din kommentar tillför diskussionen exakt vad exakt...?

Lika mycket som din precis gjorde så vad är problemet?

Det där svaret håller samma klass som "Men du dååå..".

Visa signatur