Hur kan jag spara flikarna i Google Chrome?

Permalänk
Medlem

Hur kan jag spara flikarna i Google Chrome?

Hejsan,

Är mitt första inlägg nu, så är helt ny på forumet.

Jag använder mig av Google Chrome och har gjort det sen första betan kom. Men har aldrig tänkt på att kunna spara flikarna när jag till exempel ska stänga av datorn så alla sidor på Chrome finns kvar, har alltid mycket flikar uppe. Så kan man spara flikarna?

Eller är jag tvungen att inte stänga av datorn?

Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av flowlops:

Hejsan,

Är mitt första inlägg nu, så är helt ny på forumet.

Jag använder mig av Google Chrome och har gjort det sen första betan kom. Men har aldrig tänkt på att kunna spara flikarna när jag till exempel ska stänga av datorn så alla sidor på Chrome finns kvar, har alltid mycket flikar uppe. Så kan man spara flikarna?

Eller är jag tvungen att inte stänga av datorn?

Tacksam för svar!

Höger klicka på fliken och använd "fäst flik".

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

https://chrome.google.com/webstore/detail/npecfdijgoblfcgagoi...

Tab Cloud, eller något liknande borde göra typ det du ber om!:D

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

chrome://settings/browser

"Öppna de senast öppna sidorna igen"

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Kör själv med tillägget Session Manager, riktigt schysst när man har många flikar om ett speciellt ämne som man vill spara ner för senare åtkomst. Annars så gör som ziim0n hör ovanför skrev.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Hur sparar man flikarna som bookmarks

Hur sparar man flikarna enklast som bookmarks..

på firefox så är det så enkelt att man bara drar fliken till bookmarksfältet och släpper den där man vill ha den..

men i chrome så funkar det endast länkar på sidan man har framme..

just nu så sparar jag en länk (vilken som helst), kopierar adressfältet, går in i egenskaper på den nysparade länken och byter ut adressen där.
Men det måste ju för FÄN finnas ett enklare sätt..

jag är ganska grön när det gäller chrome och har av någon anledning svårt att hitta lösningen på mitt problem via google..

Permalänk
Medlem

Tryck på stjärnan till vänster i adressfältet för att spara en "bookmark"

Permalänk
Medlem
Skrivet av smagu:

Tryck på stjärnan till vänster i adressfältet för att spara en "bookmark"

Eller Ctrl+D.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10