Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk

Arrogant svar från honom och från ett företag som inte lyssnat så värst mycket på sina kunder den senaste tiden. Hoppas inte denna DRM konsolen blir populär för då har vi snart DRM överallt med våra konsoler antagligen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Är det där du sitter med din Xbox och häckar?

Beror på hur man definierar urskogen.

Menar tex. om man ska ut och resa. Ska till en polare som bor i en grotta? Eller helt enkelt bor i en av många zoner där 4G inte existerar och 3G är så överbelastat att skiten knappt startar. Ska man vara tvungen att använda sin konsol från 2006 då bara för att microsoft inte vet vad de håller på med?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

PS4an låter helt klart bättre på många sätt men Xbox har fortfarande mycket bättre kontroller och något intressantare spelserier. Blir svårt att välja konsol denna generation.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår dock inte varför folk blir så upprörda över detta, det är ju knappast någonting nytt. Half-Life 2 krävde bredbandsanslutning när det kom och likväl så hyllades det till skyarna.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FredrikMH:

Ge gärna exempel på länder där befolkningen kan tänkas köpa en Xbox One men som saknar Internetanslutning.

Bara för att det FINNS internetuppkoppling i ett land betyder inte det att hela befolkningen är uppkopplad. Vi är väldigt bortskämda med det i Sverige, men så är det inte i resten av världen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Ge gärna exempel på länder där befolkningen kan tänkas köpa en Xbox One men som saknar Internetanslutning.

Sa jag verkligen att det finns länder som SAKNAR internetanslutning?

§1
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Han pratar om beräkningar i molnet. Blir säker kanon bra med en bandbredd på 2mbit till den extra kraften ... Visst att fiber finns i hyffsad skala i sverige men ms:en sinkar endå. En moln tjänst kommer aldrig fungera "bra".

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Microsoft gräver sin egen grav.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Köpte första xbox, sedan xbox 360 och såg fram emot xbox one. Nu däremot känns det som att Sony kommer köra över MS totalt med den attityden MS har. Helt sanslöst. Fattar inte hur MS kunde fucka upp det såhär totalt. Tycker fortfarande att Xbox One har bäst spel enligt mitt tycke, men ja, fortsätter MS såhär blir det PS4 av ren princip. Korkat MS, vakna!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Beror på hur man definierar urskogen.

Menar tex. om man ska ut och resa. Ska till en polare som bor i en grotta? Eller helt enkelt bor i en av många zoner där 4G inte existerar och 3G är så överbelastat att skiten knappt startar. Ska man vara tvungen att använda sin konsol från 2006 då bara för att microsoft inte vet vad de håller på med?

Ja grottmänniskorna har det tufft i dagens Sverige. Men jag håller med om att det kan bli ett problem om man verkligen ger sig av från "the grid", fast frågan är hur stort problem det egentligen är med tanke på att det räcker man loggar in en gång var 24e timme.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Vad händer ifall man inte använder xbox så ofta, typ 1 gång i veckan, då man måste koppla upp sig var 24 timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Det är ju knappast dom som är löjliga, snarare ni. Alla har internet idag i stora drag. Så anser bara det är löjligt att alla blir så upprörda.

Dessutom kommer dom väl undan piratkopiering vilket är bra. Har man inte råd att köpa något så har man inte. Då får man låta bli helt enkelt och jobba ihop pengar som alla andra vuxna.

Spelar ingen roll. Många kommer välja PS4 när dom får reda på att sälja beggade spel och låna
spel är som förr medan det är krångligt att låna och oklart om man ens kan sälja det spel man har
på Xboxet. Sen om nu PS4 kommer vara billigare (ska ju vara ca 1000kr skillnad men osäkert
om det är så stor skillnad i Sverige)
så är det också något som bidrar till att PS4 kanske säljer som smör.

Gällande piratkopieringen så är det ju på sätt och vis bra, men då vill man ju gärna ha billigare spel.

BTW läst att det där med "molnet" kommer vara mest för spel med större världar då detta "moln"
kan ladda upp dom delar du inte ser i förtid så det inte behöver ladda när du förflyttar dig.
Nackdelar är om antingen det blir server crash/fel eller något för dom eller om ens eget nätverk
stängs ner så man kan väl säga att det inte är en kraftkälla man kan lita på på samma sätt som
att ha hårdvaran själv, och eftersom PS4 är kraftfullare utan något moln så är den därmed bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Bra att det var avklarat, kan alla ni som inte tycker om det bara stå för det ni tycker och köpa en PS4, så kommer de ju ta bort kravet på att koppla upp sig var 24 timme efter ett år. Under tiden kan vi som inte bryr oss utan har allt så kan vara uppkopplat mot nätet uppkopplat köpa ett par konsoller. Enligt bilden man får på nätet just nu så är vi ju inte mer än en handfull som tycker att det är ok att vara uppkopplade för att komma åt olika tjänster online.

... Fast detta handlar ju inte om någon tjänst som man faktiskt har någon nytta av.

Det finns ju absolut inget mervärde alls i "tjänsten" för slutanvändaren, för dessa blir den ju bara ett irritationsmoment. Givetvis ger det ett mervärde för Microsoft, men uppväger detta verkligen den negativa pressen angående funktionaliteten?

Permalänk

99 % av alla gamers här använder nog steam på sina datorer vilket betyder att man måste vara uppkopplad HELA tiden(bortsett från krångliga offline mode) men där är det ingen som klagar utan steam hyllas till skyarna. Nya Xbox kräver bara en gång om dagen men då är det helt absurt.

Men ärligt talat, försök komma på ett tillfälle då det passar att spela och man inte kan få internet på något sätt. Jag måste tänka efter ordentligt och kan inte säga att ett sådant tillfälle någonsin inträffar mig. Täckning för min smartphone finns alltid och den behöver inte ens vara bra eftersom incheckningen lär gå väldigt snabbt.

Dessutom, tror ni inte MS har gjort undersökningar på hur många som verkligen saknar internet helt och hållet och skulle kunna tänkas köpa Xbox One? Uppenbarligen har de kommit fram till att den gruppen är minimal och jag tror verkligen inte att någon i den här tråden tillhör den.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Skrivet av ThePunisher313:

Helt ärligt talat så håller jag med honom. Vi lever inte på 90-talet längre.

Wat? Om vi inte lever på 90-talet längre, varför ska då konsumenter hänvisas till 8 år gammal hårdvara om de inte vill ha en nästa generations spelkonsol med konstant internetanslutning? Det bättre alternativet för offline-spel är väl i så fall PS4.

Personligen så bryr jag mig inte om konstant uppkoppling, jag spelar trots allt bara spel på datorn (som i sin tur är uppkopplad dygnet runt), vad som får mig att lyfta på ögonbrynet är däremot hur dåligt MS marknadsför sina produkter nu för tiden.

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 920 @3.6 GHz | ATI XFX 6970 2GB | 18GB Corsair XMS3 @1600MHz | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | ASUS P6TD Deluxe | Samsung 830 Series 128GB SSD | Samsung Spinpoint 1 TB 7200 RPM | Windows 7 Professional 64 bit | Das Keyboard S Ultimate | Steelseries Siberia V2 | Steelseries Ikari

Permalänk
Skrivet av AtomicPunk:

99 % av alla gamers här använder nog steam på sina datorer vilket betyder att man måste vara uppkopplad HELA tiden(bortsett från krångliga offline mode) men där är det ingen som klagar utan steam hyllas till skyarna. Nya Xbox kräver bara en gång om dagen men då är det helt absurt.

Men ärligt talat, försök komma på ett tillfälle då det passar att spela och man inte kan få internet på något sätt. Jag måste tänka efter ordentligt och kan inte säga att ett sådant tillfälle någonsin inträffar mig. Täckning för min smartphone finns alltid och den behöver inte ens vara bra eftersom incheckningen lär gå väldigt snabbt.

Dessutom, tror ni inte MS har gjort undersökningar på hur många som verkligen saknar internet helt och hållet och skulle kunna tänkas köpa Xbox One? Uppenbarligen har de kommit fram till att den gruppen är minimal och jag tror verkligen inte att någon i den här tråden tillhör den.

Det har inte med det att göra. Det är principen att man måste in var 24 timme och verifiera sina spel som man redan betalat för. Så det handlar inte om man har internet och kan använda det.

Ska man börja stödja DRM på konsol kommer det bli ännu mer sånt längre fram och det vill inte jag ha.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Kina

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Korkat!

Skulle jag köpa annan konsoll än Wii till ungarna skulle det ju inte bli xbox iaf. Vill ju kunna ta med på semester där internet saknas....

Ärsh man åker inte på semester för att sitta och spela, då kan man lika gärna stanna hemma. 3DS är dock bra så ungarna håller tyst i bilen:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Hur svårt kan det vara att dra igång wifishare på telefonen en gång per dag om du är ute och reser...

Vem fan har inte internet i Sverige... Speciellt på denna hemsida, bara massa gnäll och tjafs på folk som inte kan acceptera framtiden,

Men att klaga på en 24 timmars check på några kb. varje dag är fan bara att klaga för att klaga

Om man inte har internet tillgång på telefonen då? om man drar ut till sommarstället som saknar täckning? ska man roama om man kan? det blir onödiga kostnader i slutänden och så tar det tid, tänk dig dom som måste göra det varje gång för att få spela på sin Xbox one.

Det är/händer oftare än det låter.

Några kb varje dag? vart har du fått upplysningen ifrån att det rör sig om den "mängden" data?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Vad händer ifall man inte använder xbox så ofta, typ 1 gång i veckan, då man måste koppla upp sig var 24 timme.

Man måste inte koppla upp sig var 24:e timme, men det funkar bara att spela om man varit uppkopplad någon gång under de senaste 24 timmarna.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | Gigabyte RTX 2070 | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Medlem

Några frågor:
1 är han helt korkad?
2 hur i hela friden fick han jobb?
3 Vad tänker Microsoft med? De har utvecklat en konsol för en liten del av den amerikanska befolkningen. ska vara rika, ha bra uppkoppling och helst tycka om NFL och liknande sport ...

Aja får se vad de ändrar på vid släpp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bara för att det FINNS internetuppkoppling i ett land betyder inte det att hela befolkningen är uppkopplad. Vi är väldigt bortskämda med det i Sverige, men så är det inte i resten av världen.

Ja jag håller med om att det finns länder som saknar Internetuppkoppling i alla hem, även där det kanske är ovanligt. Jag vill däremot ha exempel på länder där befolkning har råd att köpa en Xbox One men som saknar Internetuppkoppling. Det känns som det går lite hand-i-hand men jag kanske har fel.

Det ska ju dock poängteras att många i denna tråd tycker det är dåligt. Är det för att de ska resa dit med sin Xbox eller för att de tycker synd om dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Om man inte har internet tillgång på telefonen då? om man drar ut till sommarstället som saknar täckning? ska man roama om man kan? det blir onödiga kostnader i slutänden och så tar det tid, tänk dig dom som måste göra det varje gång för att få spela på sin Xbox one.

Det är/händer oftare än det låter.

Några kb varje dag? vart har du fått upplysningen ifrån att det rör sig om den "mängden" data?

Sen kan man ju undra ifall man kan hindra spelen från att uppdateras automatiskt när man kör med mobilt bredband, annars så kan det bli väldigt dyrt.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | Gigabyte RTX 2070 | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
Google Pixel 8a

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

OJ! Definitionen av fanboy får man så fort man ifrågasätter? Förklara dig istället om jag missförstod dig?

Min senaste konsol var en Nintendo 8bit FYI

OJ! Du missade visst att läsa dom 2 översta raderna i mitt förra inlägg!
BTW så var det inte dej jag citerade först!

OnT:
Jag köper den konsol som är det bästa valet! Det kommer bli en PS4 för mig! Sony har kopplat ett grepp som MS inte kan mäta sig med denna generation!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Tja, Steam är ju inte utan sina kritiker heller, många har klagat en hel del på Steam sedan det först släpptes. Just på grund av att man måste vara uppkopplad dessutom.

Permalänk
Medlem

Stackars australienare som bor i ett av de länder med värst internet-infrastruktur.
Efter Diablo 3 och sim city skandalerna så ser jag ingen anledning till varför man ska vara ständigt uppkopplad till deras servers.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av F.Fairlane:

Vad bra då. Jag som inte har 3G/4G täckning hemma.

Edge duger förmodligen till att koppla upp sig en gång om dagen

Skrivet av Tumnus:

Sedan drar den bandbredd som kostar skjortan?

Tror knappast det kommer suga massa bandbredd bara för att koppla upp sig mot deras server en gång om dagen, Dåligt argument

Man har ju oftast ca 10GB (3G) surf gratis i månaden med dom flesta operatörerna så det kan knappast vara ett problem.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Xbox säljs inte i Kina pågrund av landets regler. Men Indien kanske kan få problem. Tack för exemplet i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Tja, Steam är ju inte utan sina kritiker heller, många har klagat en hel del på Steam sedan det först släpptes. Just på grund av att man måste vara uppkopplad dessutom.

När man väl fått igång offline mode på steam så ska det gå att använda det i flera månader utan att koppla upp sig, plus att steam inte har någon fast månadskostnad för att spela online.

Visa signatur

Google Pixel 8a

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FredrikMH:

Ja jag håller med om att det finns länder som saknar Internetuppkoppling i alla hem, även där det kanske är ovanligt. Jag vill däremot ha exempel på länder där befolkning har råd att köpa en Xbox One men som saknar Internetuppkoppling. Det känns som det går lite hand-i-hand men jag kanske har fel.

Det ska ju dock poängteras att många i denna tråd tycker det är dåligt. Är det för att de ska resa dit med sin Xbox eller för att de tycker synd om dem?

Ja, vill du ha exempel kan du nog nästan ta valfritt land utanför norden.

Jag tycker det är extremt dåligt, då det är en korkad grej som inte behövs, bara för att de inte lyckas lösa sina problem på ett bättre sätt.
Det är en fullösning skapad av lata utvecklare.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Stabil internetuppkoppling* Vi har ju tex. Area 1 aka USA vars stadsnät är katastrofalt utbyggt tex. Nu snackar vi om stora delar av landet fortfarande sitter på sina skit 2mbit uppkopplingar. Och detta ska vara Xbox One primeområdet.. tjena.. Microsoft skjuter sig själv i foten.

Tror du har missuppfattade det där lite, Som jag förstår så måste man koppla upp sig mot deras server en gång om dagen bara, That's it, Man måste inte vara online 24/7 för att kunna spela, Så inte ens en ostabil 2mbit uppkoppling borde vara ett problem så länge du inte vill spela online

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599