hörlurar med mest komfort

Permalänk
Medlem

hörlurar med mest komfort

tjenare alla sweC! när man sitter många timmar om dagen men ett headset så måste det ju vara bra komfort i grejerna, och det finns det knappt i mina nuvarande lurar (corsair 1500) de spänner riktigt hårt mot huvudet. så jag vänder mig till er och undrar vila det absolut skönaste hörlurarna för mesta dels musik och spel. focusen skall ligga mot musik för ljudet i spel är inte så viktigt. söker helst i prisklassen 1000kr.

den behöver inte ha mikrofon, och sladd spelar ingen roll.

//MVH Erik

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

Creative aurvana live ska vara rätt sköna att ha på sig och så har de rätt ok ljud för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Creative aurvana live ska vara rätt sköna att ha på sig och så har de rätt ok ljud för priset.

ser ju ut att vara sköna, men eftersom de var så billiga så kanske det inte är det bästa när jag kan betala upp mot 1000kr har du några andra tips är jag mycket tacksam

//Erik

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Slaget: Team SweC

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934

Lite över budget, men otroligt behagliga att ha på sig och riktigt bra ljud.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av Linus82:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934

Lite över budget, men otroligt behagliga att ha på sig och riktigt bra ljud.

Inhandlade just ett par, grymt sköna

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mitt Creative Fatal1ty headset Riktigt gott, enligt mig då..

Permalänk
Skrivet av careau:

Jag är nöjd med mitt Creative Fatal1ty headset Riktigt gott, enligt mig då..

Har ett likadant, och mitt gör ont över öronen efter längre användning. Sen har jag ju iofs rätt stora öron. Och de samlar på sig en del smuts(typ hår och ludd) i själva lurarna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blebleble:

Har ett likadant, och mitt gör ont över öronen efter längre användning. Sen har jag ju iofs rätt stora öron. Och de samlar på sig en del smuts(typ hår och ludd) i själva lurarna också.

Ofan, inget jag märkt av.. Sitter iofs inte vid datorn mer än kanske 4-5h och har inte ägt lurarna speciellt länge heller Men på mig passar dom bra.

Permalänk
Medlem

Sennheiser hd555/558 sitter grymt imo, fast kanske lite över budget?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av careau:

Ofan, inget jag märkt av.. Sitter iofs inte vid datorn mer än kanske 4-5h och har inte ägt lurarna speciellt länge heller Men på mig passar dom bra.

Mycket beror nog på hur ens öron och huvud ser ut. Får ont i mina öron efter typ 3 timmar.

Så till OP, om möjlighet finns så testa gärna lurarna först

Permalänk
Medlem

Enda lurarna jag gillar att ha på under långa perioder är open-ear lurar som väger så lite som möjligt. Allt annat trycker eller är lite obekväma på ett eller annat vis.

Jag köpte rätt dyra senast, helt OK ljud men mic är typ samma som på billigare och det är för mig inte värt okomforten att ha bättre ljud och mindre ljudläcka, så nästa gång går jag tillbaka till öppna lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

...

Jag köpte rätt dyra senast, helt OK ljud men mic är typ samma som på billigare och det är för mig inte värt okomforten att ha bättre ljud och mindre ljudläcka, så nästa gång går jag tillbaka till öppna lurar.

hmm, va?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

tack så mycket för alla svar! jag har fått en uppfattning utav vad som är bra och bekvämt. om det finns mer förslag så är tråden öppen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sony mdr-xb1000. är som två kuddar på huvudet

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Själv har jag mdr xb500 och det är dem mest skönaste lurar jag någonsin haft. Önskar bara jag köpte mer än ett par, utifall de jag har går sönder.

Visa signatur

Silverstone TJ08B-E - Intel 330 180GB - WD Blue 1TB - Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz - i3-3220 - be quiet! Straight Power E9 400W - ASUS P8B75-M LE - XFX Radeon HD 7870 2GB

Permalänk
Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Sköna hörlurar är dom som inte belastar ytterörat alls utan enbart belastar själva skallbenet såsom Sennheiser HD600, 650, 700 och HD800 dock ligger alla en hel del över budget men som alltid får man vad man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Sköna hörlurar är dom som inte belastar ytterörat alls utan enbart belastar själva skallbenet såsom Sennheiser HD600, 650, 700 och HD800 dock ligger alla en hel del över budget men som alltid får man vad man betalar för.

Skulle vilja hävda att HD700 samt HD800 är oprisvärda. Äger själv HD700 och ångrar väl mitt köp till viss del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Skulle vilja hävda att HD700 samt HD800 är oprisvärda. Äger själv HD700 och ångrar väl mitt köp till viss del.

På vilket sätt då menar du?

Jag har haft mina HD600 i mer än tio år och längre fram i sommar kommer jag att köpa HD800 tillsammans med en av dom bättre hörlursförstärkarna som finns, Musical Fidelity M1 HPA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

På vilket sätt då menar du?

Jag har haft mina HD600 i mer än tio år och längre fram i sommar kommer jag att köpa HD800 tillsammans med en av dom bättre hörlursförstärkarna som finns, Musical Fidelity M1 HPA

Det enda som är bra med HD800 är soundstaget. Annars låter de inte alls naturligt. bara tunt tråkigt och effektlöst.

har provat de med den förstärkaren med och väljer alla dagar Audeze LCD-2 före HD800

Permalänk

Senheiser pc360

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

En bit över din budget, men pc360 är fantastiska gaming lurar. Finns få lurar med mikrofon som har så underbart ljud.

Sitter otroligt bra på och framför allt lätt (minska spänningen mot huvudet) på skallen eftersom de inte är slutna.

De finns också pc350 ifall du vill ha slutna som också är ett par superlurar, men komforten har jag fått för mig är lite lägre när jag testat dem. Kan vara min fixidé

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Skrivet av oyegie:

De är absolut underbara! Jag har både stort huvud och stora öron, inga problem att sitta längre sessioner med dem utan att det gör ont

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Riktigt sköna, men tyvärr hemska att spela med, basen tar över allt annat in-game :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Är det inte Martin J jag skådar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Är det inte Martin J jag skådar?

Jodå Leo

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Det enda som är bra med HD800 är soundstaget. Annars låter de inte alls naturligt. bara tunt tråkigt och effektlöst.

har provat de med den förstärkaren med och väljer alla dagar Audeze LCD-2 före HD800

Grejen med HD800 är att ljudet den återger är fullständigt naturligt och ofärgat, i dina öron tunt tråkigt och effektlöst...

Det är ju det man vill betala för, att ljudet låter precis som när det skapades en gång i tiden, det är det dom flesta inte alla dock vill betala pengar för, för er övriga som inte vill lyssna på bra ofärgat ljud finns en uppsjö av billiga och inte fullt så billiga hörlurar

En bra sammanställning över några av dom bästa lurarna som pengar kan köpa:

http://www.innerfidelity.com/content/comparing-world-class-he...

Permalänk
Medlem

Har du kollat recenssionen för någon månad sen? Qpad verkade ganska bra.
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att mina nya Audio Technica ATH-M50 är jäkligt sköna. Har inte testat så många hörlurar men de är bland de skönaste jag har testat.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Grejen med HD800 är att ljudet den återger är fullständigt naturligt och ofärgat, i dina öron tunt tråkigt och effektlöst...

Det är ju det man vill betala för, att ljudet låter precis som när det skapades en gång i tiden, det är det dom flesta inte alla dock vill betala pengar för, för er övriga som inte vill lyssna på bra ofärgat ljud finns en uppsjö av billiga och inte fullt så billiga hörlurar

En bra sammanställning över några av dom bästa lurarna som pengar kan köpa:

http://www.innerfidelity.com/content/comparing-world-class-he...

Tycker inte HD800 återspeglar naturlighet alls. bara kliniskt och detaljerat med rejält bra soundstage.

Så för min del så presterar Audeze LCD-2 bättre än HD800 när det gäller njuta av musiken.

Permalänk
Medlem

AKG K242HD ligger runt tusen lappen och har rätt bra komfort samt någorlunda ok ljud.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.