Rockstar släpper första videon med GTA V gameplay

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Nja, tror det skulle bli väldigt bra. Kanske ändra lite uppdrag o så men va fasen. Nostalgi!

Tvekar på att det skulle varit värt 200-600kr (beroende på platform) för att få en nostalgi-tripp, skulle kännas lite Activision över det hela..

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Hehe, kolla handen (pekaren) i webbläsaren vid 04:29.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

man undrar ju hur bra det kommer att fungera på xbox360, det är ju trots allt några år.... grafiken kommer väll troligen vara lika som på 4an...tråkigt nog. och det laggade så hur mycket kommer då inte detta att lagga.

Men vill ha faktorn är HÖG HÖG HÖG!

Enligt mig så ser grafiken i gameplayet som visas i videon bättre ut än på GTA IV, är det bara jag?

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droizz:

Enligt mig så ser grafiken i gameplayet som visas i videon bättre ut än på GTA IV, är det bara jag?

Ja, det är bättre än GTA IV, ganska mycket bättre faktiskt. Men fortfarande dålig draw distance, låg texturupplösning, och ingen AA.

Verkar blivit en trend att alla konsolspel ska ha texturer med lite detaljrikedom och få färger så att det ser ut att vara pastellfärger? Kanske bara är jag som tycker det har blivit så på sistone

Permalänk
Avstängd

jag brukar kanske inte vara nått solsken när det gäller att vara positiv till spel men tom jag tycker det ger bra vibbar och det blir att köpa gta när det kommer till pc för jag vägrar köra sånt spel på tvspel

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Helvete. Jag visste inte ens att man kunde jaga, cykla och sånt skit.
Han som spelade var en jävel på att sikta tyckte jag. i alla fall bättre än alla consolspelare på youtube.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut enligt mig men jag är osäker på vad jag tycker om att man kan byta mellan karaktärerna i uppdragen.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk

Håller med dig. Är också lite skeptisk hur det egentligen blir.
Varenda spel som ser Stört bra ut, och fantastiskt i massor av scenarion, har på något sätt failat på det.

Med faila, menar jag inte total flopp. Utan, det blir inte som det ser ut, det ser bättre ut än va det känns när man spelar typ.

Så ja tar allt med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

Vilken konsol kommer spelet att flyta/se bäst ut på?

Spelade GTA IV vid release på xbox 360 arcade. Störde mig otorligt mycket på texturer som inte laddade in i tid om man t.ex. körde snabbt i staden.

Har 2 stycken xbox 360 men kan tänka mig att inhandla en ps3 om spelupplevelsen är bättre på ps3.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att inte släppa på PC är väll som vanligt den omfattande illigala nerladdningen. Visst finns den även på konsoler men där är det mer begränsat.

Min gissning är att spelet kommer komma till PC men att man får vänta 1 år eller så innan det kommer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det där var ju garanterat inte in-game spelat på en 360/ps3 hur som helst.

Vilken video kollade du på egentligen? Det är in-game spelat på en PS3. Öppna ögonen så lär du se det.

OnT: Ser verkligen grymt ut och det kommer helt klart att köpas till PS3 först när det kommer. Sen får man se om det kommer till next-gen och PC.
Men jag kommer helt klart att stödja världens bästa spelföretag med mina pengar.
När GTA IV kom gjorde jag likadant, först till konsol sen till PC.
Rockstar Games, VÄRLDENS BÄSTA!

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Föredrar helst att spela detta på pc, ser sannolikt ut att bli så också

http://www.pcgamer.com/2013/07/09/rockstar-job-listing-hints-...

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Sen så lär vi garanterat få se spelet på både PC, Xbone och PS4 också men då kanske 6-12 månader senare.

Definitivt, det är helt logiskt av dem att göra spelet i två versioner och först släppa den sämsta versionen för att tvinga folk att köpa det två gånger.

Då PC, Xbone och PS4 har mer lik arkitektur och så mkt bättre prestanda finns det förhoppningsvis motivation för dem att få det att se riktigt snyggt ut på alla 3 platformarna.

Permalänk
Entusiast

Tyckte det såg ut som GTA IV i en ny värld, de hade ju till och med återanvänt flera fordon.

Men det ser ut att vara packat med kul grejer, dock vetefan om jag är sugen på att koppla in xboxen igen för det.
Får vll snällt vänta tills det kommer på PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Första gången jag inte alls är peppad på ett GTA spel. Spelade igenom GTAIV på PS3 och blev sjukt besviken. Laggigt som fan och att dom har försökt göra det mer "realistiskt" gjorde bara spelet stelt och tråkigt. Vet inte hur länge man bara kunde åka omkring å sladda i vice city, i GTAIV blev det tråkigt efter första svängen... Att spelet gick typ i 15fps när man körde snabbt gjorde inte saken bättre heller. Rockstar får fan ha gjort underverk med motorn annars kommer nog GTAV bli rejält omsprunget av watchdogs.

Vet inte om man kan jämföra GTA med Watchdogs dock

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz

Permalänk
Medlem

Själv bryr jag mig inte ett dugg ifall det kommer till PC eller inte, kommer njuta varenda sekund när jag spelar det på PS3/360.

Permalänk
Medlem

Rockstar vet mycket väl vad dem gör, och vill tjäna pengar på sitt nya spel. Dem släpper det först till PS3/360, och håller käften om PC eller ngen tills vidare. Du tappar tålamodet och köper till PS3/360. Sen 6 månader senare så släpper dem det till PC/ngen, men kommer säkert inte berätta det förens 1 månad innan releasen. Då har du redan köpt spelet till 1 gång, men vill jättegärna ha det till PC/ngen. Så då tar du fram plånboken och köper spelet 1 gång till. GGWP Rockstar...

Visa signatur

With great power, comes great resolution and frame rate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så de ska porta 360/ps3 spel till nextgen?

Tänkte mest på att grafiken, fysiken osv blir lidande.

Innebär inte porta att man tar en speltitel och endast gör den spelbar på andra plattformar? Så fort du lägger till eller avaktiverar funktionalitet är det inte längre en ren "portering" och kan bli hur bra som helst?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Arvidbergstedt:

Rockstar är ett skämt. De må vara kapabla till att skapa helt underbara spel, men vafan tänker de med när de bestämmer sig för att skippa PC? Jag blir så jävla trött på detta, varför skapa ett spel med enorm värld, levande miljöer, sjuk grafik, och släppa det till 7-8 år gammal hårdvara? Jävla idioter, man ska inte spela ett spel som gta 5 på 20-30 fps.
De lär väl "skapa" och släppa en PC-version 6 månader senare men den kommer vara lika jävla ickeoptimerad för datorer som gta 4 var. Jag sitter tammefan på ett gtx 770 som boostar till 1.3 GHz och en 3770k på 4.4 GHz, och kan fortfarande inte spela skiten på maxad grafik.

Jag har sett fram emot spelhelvetet sen vadå, 2011? Och så nu ska det inte släppas till PC. Jag antar att 95% av alla här i tråden lider med mig.

Du kan helt ärligt INTE vara förvånad att pc får vänta? Sen om Rockstar officiellt säger att gta 5 inte kommer till PC så får du klaga så mycket du vill.

Gta 4 var knappast optimerat. Men spelmotorn är underbar . Det var inte min favorit i Gta serien heller. Men det berodde på den dystra undertonen. Fysiken bland fordonen är ju fortfarande i samma nivå bland dagens bilspel. Och om du inte är nöjd så kan du alltid tweaka hur mycket du vill utan några större kunskaper! Likaså med grafiken.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190433:

Visst men när 6månader efter 1år?

Var det där bar aett konstigt sätt att skriva ett och ett halvt?

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Det är helt ok om du bojkottar, finns inget värre än att spela ett bra spel som förstörs av P12 som klagar på grafik

Hur tänkte du nu? Vad har ålder att göra med ifall man bryr sig om grafik?

Tycker det är roligt som fan när folk snackar om och klagar på grafiken här inne men ingen bryr sig om avsaknaden av AA.
Ingen AA är ju det värsta som finns, det förstör hela grafiken även om grafiken egentligen är skitbra.
Vad är det för fel på folk egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Hur tänkte du nu? Vad har ålder att göra med ifall man bryr sig om grafik?

Tycker det är roligt som fan när folk snackar om och klagar på grafiken här inne men ingen bryr sig om avsaknaden av AA.
Ingen AA är ju det värsta som finns, det förstör hela grafiken även om grafiken egentligen är skitbra.
Vad är det för fel på folk egentligen?

För att det är uppenbart att story inte betyder något ifall grafiken inte är top notch för en p12. Jag tycker personligen att grafiken till GTA V är fullt acceptabel och kommer nog att njuta av hela spelet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Segt att GFX-mod:en till IV ser bättre ut!

Permalänk
Medlem

Varför skulle det inte släppas till PC? Det sa dom om IV också självklart kommer det komma, men det är ju bara vad jag tror enligt mig.
Inte så orolig att det inte kommer komma till PC faktiskt. Men det är bara vänta och hålla tummarna för skulle nog kunna gräva ner rätt många timmar i det här spelet precis som man gjorde med IV

Permalänk
Medlem

Spelet i sig verkar ha allting som man vill göra i ett spel, enligt mig. Och grafiken lär vara bra på konsol, men det hade blivit extremt mycket bättre samt roligare på PC. Kommer dock köpa till xboxen för man inte orkar vänta så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

Varför skulle det inte släppas till PC? Det sa dom om IV också självklart kommer det komma, men det är ju bara vad jag tror enligt mig.
Inte så orolig att det inte kommer komma till PC faktiskt. Men det är bara vänta och hålla tummarna för skulle nog kunna gräva ner rätt många timmar i det här spelet precis som man gjorde med IV

Det säljer väl inte så bra till pc? Och därav blir det en minus affär att utveckla det till pc antar jag.

Men ni som ska köpa konsolversionen fortsätt stödja spelkonsoler och döda pc spelens framtid pga erat bristande tålamod Jag väntar självklart på pc versionen. GTA ska spelas på pc.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Det säljer väl inte så bra till pc? Och därav blir det en minus affär att utveckla det till pc antar jag.

Varför skulle det sälja sämmre till pc? Många spel säljs bättre på pc, speciellt såna här stora spel. Utvecklarna är bara lata, det är billigare att utveckla till konsoll och går snabbare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reko85:

Det ser ut som PS3? Titta nere till höger.
http://fuskbugg.se/dl/mNnKna/GTAV.jpg

Edit: Taget 2.44min in i videon

Är det där N64 eller vadå ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

Varför skulle det inte släppas till PC? Det sa dom om IV också självklart kommer det komma, men det är ju bara vad jag tror enligt mig.
Inte så orolig att det inte kommer komma till PC faktiskt. Men det är bara vänta och hålla tummarna för skulle nog kunna gräva ner rätt många timmar i det här spelet precis som man gjorde med IV

Det är inte helt självklart att det kommer till PC, även om det mesta såklart pekar på att det kommer hända.
Men jag menar, det har hänt förr.
Det bästa praktexemplet är Red Dead Redemption... så ja, den som lever får se. Men räkna inte med något för givet!

Permalänk

"Rockstar Leeds are currently looking for a talented graphics programmer to help bring our latest titles to the PC platform. Working together with the other Rockstar studios, you will be responsible for maintaining the studio’s uncompromising quality bar, delivering the highest quality PC experience possible."

Taget från en jobb annons från Rockstar.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K