Dota 2 autoattackerar fiende karaktär/ turret även fast autoattack är av?!

Permalänk
Medlem

Dota 2 autoattackerar fiende karaktär/ turret även fast autoattack är av?!

Halloj SweC Dota gamers.
Autoattack av, och även fast man flyr så fort det går och klickar flera gånger mot spawn så ska ens karaktär springa tillbaka och dö.. Så jäkla jobbigt..
Det hjälper inte ens att försöka stoppa karaktären eftersom att Dota har sina fantastiska äckliga delays på nån sekund som alla har, och som inte går att få bort antar jag.. Skit störande när man är en flitig LoL spelare som nu tänkt testa Dota 2.. Så det blir ett 10-tal onödiga deaths per match.

Så.. Hur gör man med det här automatiska attackerande helvetet till bugg? Blir ju nästan lite spam i chatten när jag ragear sönder på det här spelet..
Kort stubin.

Tacksam för svar som leder nån vart.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Det har då aldrig hänt mig. Har du verkligen stängt av autoattack i options? Annars är det rätt vanligt att folk klickarp å minimappen o då vänder!

Permalänk
Medlem

Sluta håll in skift

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

Det har då aldrig hänt mig. Har du verkligen stängt av autoattack i options? Annars är det rätt vanligt att folk klickarp å minimappen o då vänder!

Yes. Har dubbelcheckat det, och det är helt av. Jag är inte van med minimap på den sidan den är på, och har knappt ens lagt märke till den när jag spelat så.. Den har jag icke rört.

Skrivet av Asprarn:

Sluta håll in skift

Håller inte in skift. Har bara fingrarna på QWER, och 1-6 när jag spelar.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Halloj SweC Dota gamers.
Det hjälper inte ens att försöka stoppa karaktären eftersom att Dota har sina fantastiska äckliga delays på nån sekund som alla har, och som inte går att få bort antar jag..

Menar du turntime? Det är essentiellt för spelet. Och det går att cancella autoattack genom att trycka s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Halloj SweC Dota gamers.
Autoattack av, och även fast man flyr så fort det går och klickar flera gånger mot spawn så ska ens karaktär springa tillbaka och dö.. Så jäkla jobbigt..
Det hjälper inte ens att försöka stoppa karaktären eftersom att Dota har sina fantastiska äckliga delays på nån sekund som alla har, och som inte går att få bort antar jag.. Skit störande när man är en flitig LoL spelare som nu tänkt testa Dota 2.. Så det blir ett 10-tal onödiga deaths per match.

Så.. Hur gör man med det här automatiska attackerande helvetet till bugg? Blir ju nästan lite spam i chatten när jag ragear sönder på det här spelet..
Kort stubin.

Tacksam för svar som leder nån vart.

1) In steam, right cilck on "Dota 2" and click on properties
2) Click on Set Launcher Options and type in: -console
3) Press OK and enter the game

sen i konsolen skriv in dota_player_units_auto_attack

pröva det och återkom gärna med hur det gick för dej

Permalänk

Det du upplever är inte delay utan casting time på spells och turntime för din hero.

Oftast när folk "springer tillbaka och dör" är det för att dem råkar klicka på minimappen.

Permalänk
Medlem

Spelar du som Radiance och har tendenser att klicka flera gånger så är risken att du klickar på minimappen. Något man får se över. Dock med autoattack, jag har även det avstängt men ibland känns det som gubben attackerar själv, kan bero på om du attackerar ett monster och går en bit ifrån så kommer du attackera den igen såvida du inte stoppar gubben(någon får la verifiera detta). Tog mig dock ett par gånger att analysera min spelstil för att förstå varför herojäveln sprang tillbaka hela tiden

Även som påstått ovan så är denna delay inbyggd när det gäller autoattack, det tar tid att kasta en autoattack, vilket fixas med mer AS. Om du har delay i form av lagg så får du se över din latens. Skriv "-ping" i spelet utan citat taggarna. I stort sätt allt under 80 är väl acceptabelt, inte för att du märker så mycket skillnad på en tiondels sekund delay.