Datorn är stendöd.
Hejsan!. Är väldigt nyhär men har en del kunskap om datorer men detta fattar jag absolut inte.
Det började häromdagen, då jag satt vi datorn och surfade på nätet då den helt plötsligt startade om sig. Jag kollade därefter alla temp, men det var inget fel på dom.
Sen nån dag senare stängde jag av datorn, sen 4-5timmar senare när jag skulle sätta igång den igen hände ingenting.
Fläktarna gick igång i ca 0.5sek sen hände inget. Då tänkte jag att nättagget hade gjort sitt, så nu idag har jag få tag på ett nyare nättagg och kopplade in det, men samma sak där. Inget hände. Jag ser att det lyser en grön diod på grafikkortet, men ser inget på moderkortet.
Allt sitter som det ska, jag har skruvat av allt och luktat, känner absolut ingen brändlukt eller ser något som kan vara bränt. Allt ser hur bra ut som helst.
Jag kopplade senare in mitt gamla moderkort till den gamla nättdelen och då startade den direkt. Så den gamla nätdelen funkar ju då.
Jag har även provat att ta ut gpu ram osv men den startat fortfarande inte.
jag fattar absolut ingenting, är det moderkortet som är kasst ?
Datorn:
Moderkort: MSI B75MA-P45, Socket-1155
Processor: intel® LGA1155 Core i5-3470, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.2Ghz, 6MB
Ram : Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
Grafikkort : Geforce 680 GTX
Nättagg Corsair 450W
Nya nättagget kommer ej ihåg märke men 500w
Någon som har några ideer eller tips?
Edit: Jag har googlat som en dåre och läst ännu mer, men allt jag har hittat har ej varit till någon hjälp