Qpad 5 k LE slutade helt plötsligt att fungera

Permalänk

Qpad 5 k LE slutade helt plötsligt att fungera

Tjena!
Jag hade precis kommit hem när jag startade datorn och märkte att min "Qpad 5 k LE" mus inte reagerade när jag rörde på den. Alla andra knappar t.ex. högerklick funkar som de ska. Har provat olika USB-portar, installera om drivrutiner och provat att koppla in den på en annan dator men inget verkar funka. Förövrigt så när jag håller lasern mot en lappa så blir musen helt galen och muspekaren bara flyger helt vilt över skärmen. Någon som vet vad detta kan bero på?

Tack på förhand

Permalänk

Jag har haft samma mus och problemet du beskriver drabbade mig också ett par månader efter inköpet. Jag kunde bara gissa på vad som hade blivit fel, antingen damm som tagit sig djupt in eller att sensorn drabbats av hårdvarufel. Jag var tvungen att lämna in min mus på garanti. Så mitt tips är att lämna in den om du fortfarande har garanti på musen (eller alternativt reklamera den).

Permalänk
Medlem

Jag har problem med reaktionsförmågan hos min QPAD 5K, lasern under lyser inte starkt(?) Har för mig att det gick att se lasern förut? Den beter sig jävligt skumt iaf.....